سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید مجتبی میردامادی امروز _جمعه بیست‌وسوم دی‌ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: کسی که تقوای الهی را سر لوحه کار خود قرار داده و در مقابل دشمن از خود توان و صبر نشان دهد خداوند پاداش او را ضایع نمی‌کند. بنابراین بهترین راه برای جلب رضایت خداوند این است که در زندگی از گناه بترسیم، پیرامون آن نگردیم و بندگی کنیم.

وی افزود: مشکلات جزئی از دنیاست، اما نباید در مقابل آن عقب‌نشینی کرده و از خدا فاصله گرفت. باید بدانیم در صبر و تقوا پاداش زیادی وجود دارد که خداوند حتماً آن را به ما می‌بخشد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: همه اعضای بدن ما روز قیامت به کارهایی که در دنیا انجام داده‌ایم شهادت می‌دهند. هر انسانی که وارد صحرای محشر می‌شود دو شاهد به همراه دارد. فرشتگانی که در طول عمر همراه انسان بوده‌اند در روز قیامت همراه او بوده و شهادت می‌دهند.

حجت‌الاسلام میردامادی اضافه کرد: همه اعمال ما در دنیا به وسیله ملائکه نوشته می‌شود و خداوند به همه این اعمال آگاهی دارد. انسان‌ها برای عالم دیگری خلق شده‌اند و در این دنیا مسافرند تا خود را ثابت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان در دومین خطبه نماز جمعه با تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، گفت: ایشان همه زندگی خود را در راه اسلام صرف کرد و به بهترین مقام رسید و در روز قیامت به عنوان اولین نفر وارد بهشت خواهد شد.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به دیدگاه اسلام نسبت به روز زن، روز مادر و آزادی، افزود: همه زن‌ها باید بدانند اسلام آنها را از بند اسارت نجات داده است. پیش از اسلام در ایران اگر شوهری در جوانی می‌مرد مرگ او را به قدم زن نسبت می‌دادند و پیش از چهلم زن را زنده‌زنده به گور می‌فرستادند. زن پیش از اسلام هیچ اختیاری نداشت و به حساب نمی‌آمد. اگر به مردی می‌گفتند زن تو دختر زاییده سیاه و غضبناک می‌شد؛ دختر برای پدر ننگ بود.

وی ادامه داد: اکنون نیز در دنیا متمدن، به جز برده‌کشی، شهوت‌رانی و سو استفاده از زنان، چیز دیگری وجود ندارد. به گفته مقام معظم رهبری تجارت و برده‌داری جنسی، شکسته شدن همه حد و مرزهای اخلاقی و عرفی و قانونی کردن مسائلی مانند همجنس‌بازی و افتضاحات دیگر، نتایج نگاه و فرهنگ غرب به زن است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر زنان فکر کنند سر برهنه عفت و ارزش‌های اسلامی را کنار بگذارند تا شبیه زنان غربی شوند، مرتکب عمل حرام شده‌اند. بدبختی ملت ما همین است که اسیر غرب شده‌ایم. برخی از مردم نام کودکان خود را از اسامی غربی انتخاب کرده و در خیابان سگ گردانی می‌کنند این در حالی است که در غرب در هر ۹۶ ثانیه یک تجاوز به عنف صورت می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام میردامادی اضافه کرد: اسلام به زنان جایگاه والایی بخشید. فرزند پیامبر اسلام دختر بود و امیرالمومنین نام دختر خود را زینب به معنای زینت پدر گذاشت. توصیه‌های بسیاری در سیره پیامبر اکرم (ص) به تکریم مقام زن و دختر شده است که نشان‌دهنده اهمیت اسلام به جایگاه زنان است.

وی ادامه داد: شهدا، دانشمندان، علما و محققان در دامان مادر بزرگ شده‌اند. بهترین جهاد برای زن، شوهرداری و محبت به او در خانه است. افرادی که خود را پیرو پیامبر می‌دانند باید بدانند محبت به همسرانشان یک عمل بسیار خوب و با ارزش است.

امام جمعه موقت اصفهان در واکنش به توهین نشریه فرانسوی به مقام معظم رهبری، گفت: این خائنان در طول تاریخ کاری جز جنایت نکرده و امروز به خود جرأت داده‌اند به مقام مرجعیت و انسانی که محبوب قلب همه انسان‌هاست جسارت کنند. فرانسه، آمریکا و آلمان شیاطین بدتر از ابوسفیان زمان جاهلیت هستند. ابوسفیان متوجه محبت مردم به پیامبر (ص) شد، اما این‌ها نمی‌دانند هرگاه مقام معظم رهبری اعلام راهپیمایی می‌کنند مملکت تکان می‌خورد.

حجت‌الاسلام میردامادی خطاب به غرب گفت: شما به کسی جسارت می‌کنید که عکس و عشق او در دل‌های مردم جهان طنین‌انداز است. امروز روز اسلام و روز مقام معظم رهبری است. می‌خواهید با کسی شوخی کنید که دنیا عاشق اوست. باید خجالت بکشید. همه شهدای دفاع مقدس توصیه کرده‌اند رهبر را تنها نگذاریم. مردم نیز شعار خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست را تاکنون بارها عملاً به نمایش گذاشته‌اند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید