سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله حاج سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با انتقاد از سکوت برخی کشورهای اسلامی در مقابل جنایات علیه مردم فلسطین اظهار کرد: فلسفه تأسیس سازمان ملل ایجاد صلح و حمایت از مظلوم بوده درحالی که امروز با وجود شهادت بیش از ۱۵ هزار کودک در فلسطین، هنوز هم در تشخیص ظالم و جنایتکار مردد است.

وی افزود: امروز شاهدیم که برخی کشورهای اسلامی خبری از اسلام ندارند و در حال مشاهده جنایت‌ها هستند اما در مقابل جنایات سکوت کرده‌اند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: امروز در بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی شاهد آن هستیم که به زبان فارسی «مرگ بر اسرائیل» می‌گویند چرا که به خوبی می‌دانند منشأ مقابله با رژیم صهیونیستی، ایران است.

امام جمعه اصفهان گفت: امروز دانشجویان بیش از ۲۰۰ دانشگاه آمریکا اقدام به اعتراض علیه رژیم صهیونیستی کرده و چهره واقعی مدعیان آزادی و دموکراسی را برملا کرده‌اند، این مدعیان طرفداری از حقوق بشر، بیش از ۲ هزار دانشجو و استاد را دستگیر کرده‌اند.

وی با اشاره به سالگرد وضع نخستین تحریم‌های اقتصادی آمریکا تصریح کرد: اوایل خرداد سال ۵۹ اولین تحریم‌های آمریکا علیه ایران وضع شد و امام خمینی (ره) فرمودند اگر این حصر اقتصادی آمریکا علیه ما ادامه پیدا کند موجب خواهد شد خود را پیدا کنیم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: امروز شاهدیم اگر تحریم‌های اقتصادی وجود نداشت، به این امکانات و تجهیزات قدرتمند و رشد دست پیدا نمی‌کردیم، همان تجهیزاتی که وعده صادق را رقم زد و موجب اقتدار ایران و شیعه در کل جهان شد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: عملیات وعده صادق مانند آزادی خرمشهر صحنه جنگ را تغییر داد، فتح خرمشهر موجب شد که هیچ‌کدام از کشورهای منطقه جرأت رودررویی با ایران را نداشته باشند.

وی بیان کرد: عملیات وعده صادق، حاصل زحمات جوانان ایرانی بود که بعد از جنگ تحمیلی با تلاش فراوان و خوداتکایی به این فناوری دست یافتند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با تبریک ایام دهه کرامت بیان داشت: باید دهه کرامت گرامی داریم، زیرا حضور امام رضا(ع) و خواهر و برادر بزرگوار ایشان در ایران یکی از الطاف خداوند به ایرانیان است.

امام جمعه اصفهان افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند: «در آینده پاره تن من در زمین خراسان دفن می‌شود و هرکس زیارت فرزند من را انجام دهد خداوند گناهانش را می‌بخشد و گرفتاری‌هایش را رفع می‌کند».

وی با اشاره به راه‌های اصلاح انسان تصریح کرد: جایگاه مادر در تربیت انسان بسیار رفیع است و ما عزت امروزمان را مدیون مادرانی هستیم که فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه اولین قدم برای اصلاح این است که انسان نسبت به خود محاسبه نفس و مراقبت داشته باشد، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در این رابطه می‌فرمایند «از ما نیستند کسانی که حساب نفس خود را نداشته باشند» و بر همین اساس ضرورت دارد بعد از محاسبه نفس، مراقبت از خود را مدنظر داشته باشیم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان منبع میراث فرهنگی است، اما در نگهداری آثار این شهر هزینه‌های لازم درنظر گرفته نمی‌شود، در این راستا ضرورت دارد از این میراث گرانبهای شهر مراقبت کنیم، ضرورت دارد متولی میراث فرهنگی از مباحث مربوط به صنایع دستی حمایت داشته باشند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید