سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام حاج سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: اگر بخواهیم به تقوای اجتماعی برسیم، این مهم از تقوای فردی به دست نمی‌آید. باید همه با هم حرکت کنیم تا نتیجه داده و به ثمر بنشیند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اگر همه افراد جامعه ایمان آوردند و با تقوا شوند، برکات الهی هم نازل می‌شود.

وی با بیان اینکه اعمال و عبادات فردی افزاینده کمال فرد است، اما اثر اجتماعی ندارد افزود: مسیر در تقوای اجتماعی بسیار ظریف است.

حجت الاسلام محمودی گفت: ممکن است انسان توجه نداشته باشد که رفتار و اخلاق وی چه تاثیری بر بقیه دارد، اما باید بدانیم تک‌تک رفتارها و اعمال ما در اجتماع تاثیر دارد و اگر خواستار اصلاح و ترقی هستیم باید به تقوا در ابعاد اجتماعی توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تقوای اجتماعی در آشوب‌های اخیر، ناآرامی‌ها و فتنه‌ها اهمیت خود را نشان داد. برخی دقت کنند که با بیان حرف و بیانیه‌ها آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نمازجمعه این هفته اظهار کرد: مدیریت مصرف در جامعه و خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: اگر هر ایرانی فقط یک دانه برنج را اسراف کند در مجموع از ضرر اقتصادی بالایی جلوگیری شده است. نعمت زیاد است، اما باید مدیریت شده و درست مصرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی افزود: سیزدهم جمادی‌الثانی روز وفات حضرت ام‌البنین مادر چهار شهید عزیز واقعه کربلا و عاشورای حسینی است.

وی ادامه داد: امروز به عنوان روز تکریم خانواده شهدا در تقویم ثبت شده است. رهبر فرزانه انقلاب در فرمایشات خود مطالب ارزشمندی درباره مادران و همسران شهدا بیان فرمودند.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: وظایف دو گروه زن و مرد در بیان معظم له یکی است، اما نقش‌ها مختلف است. در همین دفاع مقدس زن‌ها هم مکلف بودند جهاد کنند، اما نقش آنها با مردان در میدان متفاوت بود. اگر کتاب‌هایی که درباره نقش زنان در دفاع مقدس منتشر شده بهتر متوجه نقش آنان در این نبرد هشت ساله خواهید شد.

وی در ادامه با اشاره به آشفتگی و بهم ریختگی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: خودشان می‌گویند که در حال فروپاشی هستیم و این به خاطر وجود جبهه مقاومت و تربیت یافتگان مکتب شهید سلیمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی گفت: نظام مقدس اسلامی پرقدرت و باصلابت پیش می‌رود و دشمنان را عقب می‌راند.

وی با گرامیداشت یاد و نام علامه مصباح یزدی از حضور مردم در تشییع شهدای گمنام در این فصل سرد که گرمابخش کشور اسلامی بود تشکر کرد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید