سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد محمودی امروز _جمعه سیزدهم آبان‌ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: در راستای سفارش به تقوای الهی به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) بسنده کنم که فرمود لقمان حکیم روزی در حال موعظه به فرزندش نصیحت کرد که دنیا یک دریای عمیق و ژرف است که اکثر قریب به اتفاق مردم را در خود غرق کرده است.

وی با اشاره به ضرورت ساخت کشتی از جنس ایمان، اعتقاد به خدا و انبیای الهی برای حضور در این دریای پرتلاطم و عمیق، افزود: بادبان این کشتی توکل است که برای حرکت در مسیر دنیا و رسیدن به هدف نهایی انسان، ضروری است.

امام جمعه موقت اصفهان ناخدای این کشتی را تدبر و اندیشیدن عنوان و خاطرنشان کرد: راهنما و قطب نمای کشتی تقوا در این دریا باید علم، دانش و معرفت باشد، اگر آگاهی و معرفت نداشته باشیم غرق و گم می‌شویم؛ سکان و لنگر کشتی صبر است یعنی باید در فراز و نشیب‌های زندگی استفامت کنیم، باید توجه کنیم در این دنیای پرتلاطم نیاز به کشتی تقوای الهی داریم.

حمودی با اشاره به پیچیدگی روزافزون دنیا به دلیل پیشرفت علم و فناوری، تصریح کرد: باید کشتی تقوا را بیشتر مجهز کنیم، دنیا یک ارزش است، اما برای عبور از تلاطم و فراز و نشیب آن باید خود را به صفت تقوا، ایمان، توکل، عقل، علم، معنویت، صبر و مقاومت مجهز کنیم.

وی براساس فرمایشات امیرالمومنین(ع) دنیا را دار راستی و درستی عنوان کرد و ادامه داد: اگر با نیرنگ و دروغ با دنیا برخورد کردیم، همین گونه با ما رفتار می‌کند، دنیا دار موعظه و نصیحت برای کسانی است که آن را به گوش جان بگیرند، جای زندگی و عافیت است و کسانی که خواستار سعادت آخرت هستند باید در دنیا نیز سعادتمند زندگی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی با تاکید بر اینکه حرکت معنوی انسان در دنیا و آخرت را از یکدیگر جدا نیست، تاکید کرد: انسان باید بداند که اگر در دنیا با شقاوت و بدون عزت زندگی کرد، در آخرت نیز همین شرایط را خواهد داشت، اما اگر با عافیت، سلامت و آرامش حرکت کرد در آخرت نیز به همانجا می‌رسد، به عبارت دیگر باید بهشت را همینجا به دست بیاوریم.

وی گفت: امیدوارم در این دنیای پرتلاطم و پیچیده، خود را به لباس تقوا ایمن و پیراسته از رذائل اخلاقی کنیم، باید کشتی تقوا را هر روز به تجهیزات مناسب مجهز کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم گروه‌های مختلف سنی را به تقوای الهی سفارش و تاکید کرد: مهم‌ترین مناسبت اخیر، روز یوم‌الله ۱۳ آبان، روز مبارزه ملی با استکبار جهانی است و برای این منظور نمازگزاران از اول پگاه امروز تاکنون، حضور پیدا کردند.

محمودی با تقدیر از حضور پرشکوه نمازگزاران در گرامیداشت این روز، گفت: سیزدهم آبان‌ماه، روز با عظمت و ملی مبارزه با استکبار جهانی است که رهبر معظم انقلاب به همین مناسبت در جمع دانش‌آموزان و مسئولان مطالبی را فرمودند.

وی با اشاره به مخابره پیام حضور و عملکرد ملت در روز سیزدهم آبان‌ماه به دنیا، خاطرنشان کرد: این پیام قدرت مقاومت است که مردم امروز در سراسر کشور و به ویژه در اصفهان، آن را به خوبی به نمایش گذاشتند، دنیا پیام شما را دریافت کرد و دشمنان و آشوبگران باید بدانند طبق آموزه‌های دینی، یقینا ملت ما در آینده نه چندان دور، جشن زوال استکبار جهانی را خواهد گرفت.

امام جمعه موقت اصفهان با تقدیر از ملت برای این حضور باشکوه، افزود: سیزدهم آبان‌ماه روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و تبعید امام است که همه درهم تنیده شده و این یوم‌الله روزشمار انقلاب به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی حضور همه دست‌اندرکاران، مسئولان استان  اصفهان، نونهالان و نوجوانان و یاد دانش‌آموزانی دانست که درسال ۵۷ به خاک و خون کشیده شدند را گرامی داشت و تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند بزرگداشت این روز برای آمریکا موجب عصبانیت است، زیرا یادآور جنایت‌های آمریکا است و حضور مردم در این یوم‌الله، جنایت‌های آمریکا را در فرآیند قبل و بعد از انقلاب درحافظه مردم نگهداری‌ می‌کند و اجازه نمی‌دهد از حافظه تاریخی ملت پاک شود.

وی با اشاره به سابقه طولانی دشمنی ما با آمریکا، گفت: این دشمنی قبل و بعد از انقلاب ادامه داشت که پس از انقلاب به دلیل فکر و اندیشه انقلاب و نظام در زمینه مبارزه با استکبار جهانی، با نگاه و تفکر آمریکا ۱۸۰ درجه تغییر جهت داد و هیچ نقطه مشترکی بین این دو نظام وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت‌وگوی مستقیم مسئولان این دو نظام را موجب پیچیده‌تر شدن مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: نوع تفکر استکبار جهانی اینگونه است که نه تهدید، نه قول، نه امضای آنها و نه صلح، جنگ و نام و ننگشان هیچ اعتباری ندارد؛ آنها دنبال تسخیر ملت‌ها هستند.

محمودی با اشاره به وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا در ۲۸ کشور جهان، تصریح کرد: بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در آلمان قرار دارد، ۱۰ هزار سرباز و ۲۲۳ سفارتخانه و کنسولگری آنها در همه جای دنیا جاسوسخانه‌هایی برضد ملت‌ها هستند.

وی آمریکای دیروز، امروز و بیست‌وهشتم مرداد را یکسان دانست و ادامه داد: آمریکا با حضور ملت دنیا پیام شما را گرفت که این ملت را نمی‌توان عقب راند، قبل و بعد از انقلاب شعار مرگ بر آمریکا ادامه دارد و هر روز این شعار برجسته و نهادینه‌تر می شود.

امام جمعه موقت اصفهان خواستار توجه قشرهای گوناگون جامعه به اطلاعیه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب شد و خاطرنشان کرد: شیطان بزرگ تمام نیروی خود را بسیج کرده است، جنگ های ترکیبی را دنبال می کند و هرچه در توان داشته را به میدان  آورده که علامت زبونی آمریکا است.

محمودی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آمریکا و این شیاطین امروزی را از ابلیس و شیطان، خبیث‌تر توصیف کرد و گفت: ابلیس در آخرت مسئولیت جنایت‌های خود را بر عهده نمی‌گیرد، اما در دنیای امروز این جنایتکاران و شیاطین بزرگ ‌جنایت مرتکب می‌شوند و انسان‌های بیگناه را در حرم امن اهل بیت، احمد بن موسی (ع) به خاک و خون می‌کشند و داعش آمریکایی جنایت‌ها را برعهده می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر در دنیای امروز غافل باشیم خواهیم باخت، باید هوشیار باشیم، کسی که عالم به زمان خود باشد، حوادث برای او روشن خواهد شد. دنیای امروز پر از حادثه است و باید بتوانیم حوادث اطراف را درست تجریه و تحلیل کنیم که در گرو داشتن آگاهی لازم است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید