سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان، با گرامی‌داشت هفته دولت را اظهار کرد: دولت شهید رجایی و باهنر کمتر از یک سال فعالیت داشت ولی برای همه مسؤولان و دولت‌ها الگو شدند، زیرا واقعا مخلص، انقلابی و ولایت‌مدار بودند، و فرصت سوزی نداشت و لازم است از این ۲ شهید این مسایل را فرابگیریم 

وی ادامه داد: بالاترین چیز در مسؤولیت، خدمت به مردم و ساده‌زیستی است؛ در هفته دولت زمینه‌ای فراهم می‌شود تا خدمات توسط مسؤولان ارائه شود که خود نوعی جهاد تبیین است و اگر جایی مشکلی وجود دارد رفع شود که یکی از فلسفه‌های نامگذاری هفته دولت همین است.

محمودی افزود: منویات رهبر معظم انقلاب در اصل خواست دین اسلام و خواسته‌های مردم است و به همین دلیل باید دید دولت‌ها چه اندازه خود را با مطالبات رهبر معظم انقلاب همسو کرده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اعتلای ارزش‌های دین، تلاش برای تحقق دولتی مردمی و فاصله نگرفتن از مردم از اولویت‌های دولت اسلامی است که در این خصوص دولت سیزدهم برغم مشکلات دولت به تمام استان‌ها سفر کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: برخی مشکلات برزمین مانده از زمان پهلوی تاکنون وجود داشته مانند زمین‌های علی‌آباد کلنگان وجود داشته است که با حضور رییس جمهور و پیگیری استاندار حل شد.

محمودی تصریح کرد: مبارزه پرتوان با جنگ روانی دشمن از وظایف دولت است که با جهاد تبیین و بیان خدمات مکرهای دشمن را نقش بر آب کنند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ضرورت بازسازی انقلابی بیش از پیش احساس می‌شود و همچنین عدالت‌ورزی و فسادستیزی باید دنبال شود که نمود آن در تخریب اماکن تجاوز شده به بیت‌المال توسط دولت و همچنین از بین بردن ریشه‌هایی فساد در شهرداری توسط شهرداری اصفهان مشهود بود.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است دولت در احیای امید به آینده، اشراف بر امور و‌ جلوگیری از احجاف و گران‌فروشی، بازسازی سطوح مختلف مدیریتی، اهتمام لازم داشته باشد.

محمودی گفت: دولت سیزدهم در همه این مؤلفه‌ها  موفق بوده ولی در برخی از موارد تا وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد که دولت در این زمینه‌ها نیز شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

وی همچنین در خطبه اول نماز با اشاره به رحلت آیت الله ناصری و شناخت ۵۱ ساله از این عالم عارف، گفت: این شخصیت در عرصه‌های گوناگون منشأ خیرات و برکات بودند و لازم است از رفتار، کردار و گفتار این شخصیت بزرگ و عالم اخلاق استفاده کنیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید