سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به ایام رحلت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد اظهار داشت: شخصیت امام خمینی(ره) به قدری بزرگ بود که در مراسم تشییع وی جمعیتی میلیونی حضور پیدا کردند و تدفین امام به سختی انجام شد.

وی با اشاره به ساده‌زیستی امام خمینی(ره) گفت: امام به بیت‌المال به شدت حساس بودند، به واسطه همین رفتارها خداوند محبت امام را دل مومنان قرار داد و سراسر زندگی‌اش را مملو از  برکت کرد.

طباطبایی‌نژادبا اشاره به استقبال گسترده از سرود سلام فرمانده گفت: سرود سلام فرمانده باعث خشم شدید دشمنان شد چرا که دشمن فکر می‌کرد کودکان و نوجوانان دنباله رو‌انقلاب نیستند اما سلام فرمانده نشان داد علاقه به انقلاب به‌طور روزافزون در میان مردم افزایش پیدا می‌کند..

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت یادآور شد: این ایام میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و آغاز دهه کرامت است که به واسطه تولد دو کریم اهل بیت، دهه کرامت نامیده شده است.

دشمن با اقدامات خود باعث تقویت علاقه مردم به ائمه می‌شود

وی با محکوم کردن اهانت فیلم عنکبوت مقدس به ساحت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: دشمنان گمان نکنند با این گونه اقدامات باعث می‌شوند شیعه از علایق خود به ائمه دست بکشند بلکه در مقابل، باعث تقویت علاقه به ائمه می‌شود.

طباطبایی‌نژاد همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه متروپل،بر لزوم برخورد قاطع با مسببان این حادثه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با یادآوری اینکه معنای تقوا حضور در کارهای خوب و عدم حضور در جایی است که گناه اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) فرمودند کم‌ترین چیزی که نیاز است در رابطه با خداوند رعایت کنیم این است که با نعمت خدا گناه نکنیم و آن را وسیله گناه قرار ندهیم، هرکس این موارد را رعایت کند قطعا از متقین درجه یک خواهد بود.

طباطبایی‌نژد تاکید کرد: کم‌ترین چیزی که خدا از ما  می‌خواهد این است که نافرمانی‌اش را نکنیم و هرکاری که می‌خواهیم انجام دهیم، او را در نظر بگیریم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به صفات مومنان در قرآن کریم گفت: مردان و زنان مومن بر هم ولایت دارند و خصلت‌شان این است که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و اگر کسی کار خلافی انجام داد با روش‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر، او را نهی می‌کنند.

امر به معروف و نهی از منکر بدون مشارکت مردم ممکن نیست

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: نیاز است که این واجب ضعیف شده را قوی کنیم و نباید تصور کنیم که امر به معروف و نهی از منکر توسط حکومت انجام می‌شود، بسیاری از امور بدون مشارکت مردم انجام پذیر نیست و امر به معروف نیز جزء آن‌هاست

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید