سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان، با اشاره به ویژگی‌های ماه رجب، اظهار کرد: روزه‌داری در این ماه یکی از توصیه‌های مؤکد در این ماه برای قرب به خدا است.

وی با اشاره به ضرورت ذکر خدا، گفت: بر اساس آیات قرآن غفلت از یاد خدا، سختی دنیا و آخرت را به همراه دارد.

طباطبایی‌نژاد با تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص) تأکید کرد: این عید یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و پس از بعثت ایشان یکی از یاران بزرگ پیامبر حضرت ابوطالب عموی پیامبر(ص) بود که تا آخرین لحظات از پیامبر حمایت کرد و این روزها سالروز وفات او است.

امام جمعه اصفهان با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و شهادت ۲ خلبان و یک شهروند در سانحه هوایی و همچنین درگذشت یکی از مداحان با سابقه اصفهان، خاطرنشان کرد: کسی که ایمان بیاورد و عمل صالح انجام دهد خداوند محبت او را در دل‌های مؤمنان قرار می‌دهد که نمونه بارز آن در وجود شهید سلیمانی و امام خمینی(ره) مشهود بود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ائمه اطهار(ع) محرومان‌ بودند و کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی برای حمایت از محرومان تأسیس شد. 

طباطبایی‌نژاد با اشاره به وضعیت معیشتی سخت جامعه، ادامه داد: همه باید در این شرایط از هم حمایت کنیم و کسبه علاوه بر اینکه اجحافی نکنند، سودی متعادل و کمتر از مشتریان خود دریافت کنند.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: باید قدردان نعمت مسلمانی و شیعه بودن خود باشیم و از اینکه خداوند ما را در این فضا پرورش داد از خداوند تشکر کنیم.

وی با اشاره به شهادت ۲ خلبان و یک شهروند در سانحه هوایی خاطرنشان کرد: بیانات این شهدا در راه دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب نشان از عمق باور آن‌ها دارد و انسان تأسف می‌خورد که چه انسان‌های ارزشمندی را از دست می‌دهد.

طباطبایی‌نژاد همچنین بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: همه موظف هستند در برابر منکرات و‌ کارهای حرام مشهود، نهی از منکر کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات حجت‌الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد: حجت‌الاسلام محمودی که پیش از این در نماز جمعه ملک‌شهر اقامه نماز می‌کردند به عنوان امام جمعه موقت اصفهان جایگزین ایشان می‌شود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید