سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یکی از صفات بارز پیامبران خداوند امین بودن است که در آیات متعددی از تعدادی از پیامبران نقل شده که آن‌ها را با صفت امین می‌خوانند و امین بودنشان باعث رسالت‌شان می‌شود.

امام‌جمعه اصفهان عنوان کرد: از صفات بارز مومن هم در قرآن کریم همین صفت نقل شده است، مومن کسی است که به عهد و پیمانش عمل می‌کند و مراعات می‌کند که به قرار و پیمانش با افراد و خداوند خیانت نکند.

وی افزود: یک مومن در همه مراحل باید امانت‌دار باشد، همه نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده برای خداوند و امانت او در نزد انسان است که باید حق آن‌ها را ادا کرد و نباید به آن خیانت کرد، خیانت هم به این معنی است که در غیر مسیر خشنودی خداوند از آن امانات استفاده کنیم.

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: امیرالمؤمنین می‌گوید اسرار خود را به هیچ‌کس نگو و اگر آن‌را به کسی گفتی اسیر آن خواهی شد.

امام‌جمعه اصفهان گفت: روایات بسیاری درخصوص امانت بیان شده و در روایاتی آمده که اگر می‌خواهید تشخیص دهید که فردی مؤمن و خوب است به جای نگاه کردن به طولانی بودن رکوع و سجود او به امانت و صدقش توجه کنید.

وی ادامه داد: امانت‌داری فقط مخصوص مسلمانان نیست، یکی از حقوقی که در قانون بین‌المللی هم ثبت شده امانت‌داری است که در سازمان ملل هم ثبت شده است که البته آن‌ها هم این قانون را از دین گرفته‌اند.

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: در روایاتی آمده که در سه عمل نسبت به هر کسی رخصتی نیست، عمل اول ادای امانت است که در هر صورتی و نسبت به هرکس چه خوب و چه بد باید انجام شود و کسی حق ندارد به آن خیانت کند.

امام‌جمعه اصفهان در ادامه بیان داشت: مورد بعد وفای به عهد است که باید نسبت به هر کسی انجام شود و مورد آخر هم احسان به پدر و مادر است که باید نسبت به هر پدر و مادری چه کافر و چه مسلمان صورت گیرد.

وی در خطبه‌های دوم نمازجمعه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) اظهار داشت: ائمه از طرف خداوند از دیگر مردم برائت و جدایی ندارند، هیچ رابطه فامیلی هم با خداوند نداشته و هیچ حجتی علیه خداوند نیز ندارند، آن‌‌ها هم با اطاعت از خداوند به او نزدیک می‌شوند؛ باید به این نکته توجه کرد که هر کس اطاعت خداوند را انجام دهد، ولایت و محبت ائمه برای او نفع خواهد داشت.

طباطبائی‌نژاد گفت: نباید به ولایت و محبت ائمه مغرور شد و به پشتوانه آن گناه انجام داد، در روایتی آمده که علاقمندی به امیرالمؤمنین(ع) کاری است که فرد با انجام آن از گناه ضرر نمی‌بیند، این مسأله به آن معنی است که فردی که ولایت امیرالمؤمنین(ع) را در دل دارد گناهی مرتکب نمی‌شود.

امام‌جمعه عنوان کرد: از مناسبت‌های پیش رو شهادت شهید محلاتی و همراهان او است که به روح آن بزرگواران درود می‌فرستیم.

وی بیان کرد: ماه رجب از بهترین ماه‌های سال است که باید به آن توجه کافی داشته باشیم و پیامبر(ص) در رابطه با آن فرمودند که ماه رجب ماه خداوند است.

طباطبائی‌نژاد افزود: ماه رجب ماه ریزش است که رحمت خداوند در این ماه به افراد می‌بارد هم‌چنین ماه رحب ماه حرام است و نباید با هیچ‌کس جنگی صورت گیرد.

امام‌جمعه اصفهان گفت: سعودی‌های کافر در طول این سال‌ها که به یمن حمله کردند و بر سر مسلمانان آتش می‌فرستند هم حرمت مسلمانی را نگه نداشتند و در این ماه حرام هم هیچ تغییر رویه‌ای نداشتند.

وی افزود: در شب جمعه اول ماه رجب لیلهالرغائب و در ادامه شهادت امام هادی(ع) را در پیش داریم.

طباطبائی‌نژاد ادامه داد: زیارت جامعه کبیره که از امام هادی(ع) نقل شده زیارتی است که هنوز هم با گذشت سال‌ها هیچ‌کس عمق آن را درک نکرده است و آن‌قدر سفارش شده که معمولا امام خمینی(ره) آن را از حفظ می‌خواندند.

امام‌جمعه اصفهان گفت: زیارت غدیریه یک زیارت علی‌شناسی است که باز هم از امام هادی(ع) نقل شده است و خواندن آن را به تمامی افراد سفارش می‌کنم.

وی درخصوص فرارسیدن روز انتخابات گفت: شرکت در انتخابات تیری بر چشم دشمن است و ارزش جهاد دارد و طبق گفته مقام معظم رهبری حتی کسانی هم که مؤمن نیستند هم باید به خاطر کشور خود رأی دهند.

طباطبائی‌نژاد افزود: مسئله مهم دیگر رأی به فرد اصلح است که متأسفانه هنوز هم در کشور ما رعایت نمی‌شود و برخی به خاطر مصالح دیگر به بعضی‌ افراد نالایق رأی می‌دهند و هنوز هم از این مسئله مهم که انتخابات یک امتحان الهی است غافل هستند.

امام‌جمعه اصفهان گفت: انتخابات تاجایی برای دشمنان اهمیت دارد که حتی قبل از حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی هم چند نفر از اعضای شورای نگهبان را تحریم کردند، این مسئله نشان از ضعف آن‌ها دارد که دیگر چیزی برای تحریم ندارند و مجبورند افراد را تحریم کنند و چه بسا برخی افراد را برای چندمین بار تحریم کردند.

وی در پایان اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که شما دشمنان ما را تحریم کردید و با لطف خداوند این تحریم‌ها برای ما به نعمت تبدیل شد و در راستای آن به این میزان از رشد و جهش و خودباوری رسیدیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید