سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد:کشوری که به راحتی یک پیمان بین‌المللی را پاره می کند در مذاکرات بعدی نیز به دنبال توافق برد برد نخواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که هزینه سازش بیشتر از مقاومت است و مردم باید با پیروی از فرهنگ عاشورا، با ایستادگی و مقاومت دشمن را وادار به عقب‌نشینی و او را خوار و ذلیل کنند.

وی تصریح کرد: مردم باید با آمادگی هرچه بیشتر که از راه مقاومت کسب می‌کنند زمینه ساز تمدن مهدوی باشند.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: قدرت دشمنان اسلام به دلیل ضربه سهمگینی خورده‌اند رو به زوال است و اندیشمندان آن‌ها با استدلال‌های منطقی افول سیاست‌های غرب را عنوان می‌کنند که پیش‌تر در فرمایشات رهبری به آن اشاره شده بود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دشمنان با هر ابزاری که در دست داشته باشند به دنبال آلوده کردن فکر مردم خواهند بود و دو ابزار اصلی آن‌ها در این راه اعتیاد جوانان و شهوت است.

وی تشریح کرد: اعتیاد بر جسم و شهوت بر روی ذهن اثر می‌گذارند، اعتیاد، دنیای انسان و شهوت آخرت او را خراب می‌کند، ممکن است اعتیاد را بتوان درمان کرد اما وقتی ذهن شخصی آلوده به تصویری شد تا همیشه او را آزار می‌دهد.

آیت‌الله مهدوی یادآور شد: فضای مجازی با وجود ظرفیت‌های مثبت این قابلیت را دارد که جوان را از خدا، دین و مسجد جدا کند که در این شرایط بصیرت اهمیتی دوچندان می‌یابد.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: تقوا ابزار بصیرت است، کسی که آلوده به گناه شد عقل او صحیح کار نخواهد کرد، اما تقوا به‌عنوان یک لباس مانع از اثرگذاری آلودگی‌ها بر جسم و روح انسان می‌شود، بی‌تقوایی منجر به غفلت و غفلت کوری چشم دل را به دنبال دارد، اما تقوا، تذکر و در نتیجه آن بصیرت را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی و معرفی ایران به عنوان مسؤول حمله به تأسیسات نفتی عربستان، بیان کرد: صدور بیانیه در شرایطی که سران کشورها در سازمان ملل در حال رایزنی هستند نشان از بی‌خردی تنظیم‌کنندگان این بیانیه دارد، این بیانیه نشان می‌دهد اروپایی‌ها می‌توانند در زمانی که هیچ علتی ندارد دروغ بگویند و اتهام بزنند.

آیت‌الله مهدی ادامه داد: این بیانیه بار دیگر نشان داد که مواضع اروپایی‌ها بیش از آنکه به ایران نزدیک باشد به مواضع آمریکا نزدیک است و این ادعا که به دنبال حفظ برجام هستند صادقانه نیست، اروپایی‌ها در پی برجام جدید هستند تا خواسته‌های خودشان و آمریکا را در آن توافق بر ملت ایران تحمیل کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: در نگاه اروپایی‌ها پالایشگاه آرامکو از جان یمنی‌ها با ارزش‌تر است، شش سال از جنگ عربستان و یمن می‌گذرد و در طول این مدت ۲۵۰ هزار حمله هوایی از سوی عربستان انجام و ۵۰۰ هزار موشک، بمب و راکت بر سر ملت یمن ریخته که منجر به کشته شدن ۹۰ هزار نفر از مردم یمن شده است اما اروپایی‌ها هیچ بیانیه‌ای صادر نکردند.

وی عنوان کرد: این‌که پهپادهای یمنی بیش از هزار کیلومتر به سمت اهداف عربستانی حرکت کردند و دو ساعت پرواز مداوم داشتند نشان می‌دهد سلاح‌های آمریکایی عربستان کاربردی نداشته‌اند.

آیت‌الله مهدوی در بخش دیگری از صحبت‌ها با اشاره به موضوع ارتقای حقوق شهروندی با نگاه ویژه به حقوق بانوان تصریح کرد: زمانی که از حقوق شهروندی صحبت می‌کنیم نباید نگاه جنسیتی داشته باشیم و دین اسلام بهتر از هر شخص و قانون بین‌المللی به رعایت حقوق شهروندی دستور داده است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در این راستا باید کرامت انسانی حفظ و تقویت و سلامت فکری، جسمی و دینی افراد هم‌زمان رعایت شود، برخی افرادی که از این نکات بی‌بهره هستند به دنبال سودجویی از جنس مخالف می‌روند و به بهانه تساوی حقوق، زنان را به بی‌حجابی و بدحجابی تشویق می‌کنند.

وی عنوان کرد: همه موافق تحصیل بانوان هستند اما افراد سودجو با این بهانه فضای اختلاط با جنس مخالف را فراهم می‌کنند و یا با بهانه معالجه از آنان سوء استفاده می‌کنند.

آیت الله مهدوی در تذکری به فرهیختگان عنوان کرد: دانشگاهیان و حوزویان باید با وحدت مانع از ناآرامی فکری، دوقطبی در جامعه و لگدمال شدن ارزش‌های انسانی شوند.

امام جمعه موقت اصفهان تصیح کرد: در سال ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی قوانینی را برای ۲۳ دستگاه اداری در کل کشور با هدف رعایت عفاف و حجاب تصویب کرد، استاندار باید مدیران این دستگاه‌ها را فراخوان کرده و عملکرد آن‌ها در اجرای این قانون را بررسی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استاندار اصفهان مانع از عزل و نصب‌ها در دوران منتهی به انتخابات شود، و انتصابات به‌ویژه در مسؤولیت‌های حساس به بعد از انتخابات موکول شود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید