سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اظهار داشت: کسب حلال، صرف درست و‌ چگونه هزینه کردن مال مهم است، مسیری که رشوه نباشد، حلال باشد، مال یتیم نباشد و‌ در راه درست و‌ مناسب صرف شود.

حجت‌الاسلام محمد‌تقی رهبر افزود: در روایات آمده است که همه کمال در سه مسأله تفقه در دین، تدبیر معاش و صبر در برابر ناملایمات است.

وی در ادامه گفت: تدبیر معاش به معنای چگونگی خرج کردن درآمد و جلوگیری از اسراف چه در جشن‌ها و‌ چه در عزاداری‌ها، داشتن الگوی مصرف درست و هزینه کردن به قدر ضرورت و آنچه به دست آورده است خواهد بود.

رهبر همچنین بیان کرد: صبر در برابر ناملایمات همیشه صبر در برابر مرگ و‌ میر نیست، گاهی صبر در برابر فشار اقتصادی، کم بودن درآمد و تحمل شرایط بحرانی پیش رو‌ هم هست و‌ باید مواظب بود که در این شرایط مرز دین پشت پا گذاشته نشود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اگر هر کس از بیت‌المال به قدری که قانون درست ایجاب می‌کند، برداشت کند و در رفع حوائج مردم، مسأله بهداشت و درمان، تعلیم و‌ تربیت و… به درستی استفاده کرده و‌ از آن سوءاستفاده نشود می‌توان مشکلات را به راحتی پشت سر گذاشت.

وی تأکید داشت: برای دین باید دل سوزاند و‌ دغدغه داشت، حضرت علی(ع) این‌طور بود و‌ ما که مدعی این راه هستیم باید تقوای اقتصادی در‌ حکومت، خانواده و جامعه را رعایت کنیم.

رهبر در ادامه عنوان کرد: مطمئن هستم که سال آینده سال مدیریت علوی‌ و الگوگرفتن از حضرت علی(ع) باشد چون‌ شروع سال با نام حضرت علی(ع) است.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین مطرح کرد: گاهی در جامعه افعال‌ زننده‌ای دیده می‌شود که گاهی شرم‌آور است، فرهنگ حجاب در کشور ما متولی ندارد و‌ نقص بزرگی برای دستگاه‌های اجرایی ما است، غلط می‌کنند می‌گویند ماشین حریم خصوصی است؛ دستگاه‌ها مسؤول هستند غلط می‌کنند می‌گویند ما مسؤول نیستیم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن روز جهانی زن اذعان داشت: زن در دنیای غرب برده و ذلیل مرد و شهوات اوست، زن در اسلام کرامت و فضیلت دارد، عمل صالح برای مرد و زن یکسان است، مادر، همسر و دختر دارای کرامت هستند.

رهبر تأکید کرد: مساجد کانون‌های فرهنگ‌سازی باید باشند و در جهت تربیت مردم تلاش و در برابر تهاجم فرهنگی مقاومت کنند البته در این زمینه در اصفهان اقدامات خوبی انجام شده است، همچنین دانشجویان با حجاب باید مورد تشویق قرار گیرند و حجاب باید تقویت شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید پس از انقلاب اظهار کرد: ما وامدار شهدا هستیم و در این راه ۴۰ سال رنج، مصیبت و دشواری کشیده‌ایم و هرچه داریم از برکت شهدای انقلاب اسلامی است.

وی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: هر مسؤولی در جمهوری اسلامی باید یک نسخه از این بیانات را به همراه داشته باشد و آن را مرور کند، تا برای رضای خدا و کرامت، سعادت و خوشبختی و آینده این ملت و خانواده‌های شهدا که نسبت به آن‌ها مسؤول هستیم تلاش کند.

رهبر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه فرمودند دستاوردهای نظام باید مدنظر باشد، همچنان که به آینده نگاه خوش‌بینانه داشت، به جوانان، بحث معنویت، اخلاق، اقتصاد و فرهنگ توجه ویژه کرد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: زمانی که فساد در کشور به وجود آید باید مواظب دام‌های دشمن درباره مردم هم بود، از لوایح اسارت بار بین‌المللی آبی برای کشور گرم نخواهد شد باید به ملت تکیه کرد؛ با تکیه بر توانمندسازی کشور، با راه ندادن به ناامیدی‌ها و تلاش و کوشش آینده بهتری در انتظار کشور خواهد بود.

وی در ادامه گفت: برای دین باید دل سوزاند و دغدغه داشت، حضرت علی(ع) این‌طور بود و ما که مدعی این راه هستیم باید تقوای اقتصادی در حکومت، خانواده و جامعه را رعایت کنیم.

رهبر با اشاره به گرانی‌ها و بحث احتکار اذعان داشت: به افرادی که در شرایط بد اقتصادی احتکار می‌کنند باید تذکر داد که در شرایط فعلی بنابر روایاتی که از اهل بیت موجود است هیچ مسلمانی احتکار نخواهد کرد و باید به افراد تذکر داد، کشور ما از همه نعمات الهی برخوردار است، نکته مهم این است که درست استفاده و مصرف کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: حضرت علی(ع) همیشه تجار را به خوش‌رفتاری و حمایت و تشویق صنعتگران توصیه می‌کنند، امروز به خاطر مشکلات متعدد بسیاری از کارخانه‌داران، تولیدکننده‌ها و صنعتگران رو به تعطیلی رفته‌اند و کارکنان آن‌ها بیکار هستند، باید از آن‌ها و کارگران حمایت شود.

وی در پایان یادآور شد: تنظیم بودجه‌ها باید با دقت و درست انجام شود، همانطور که حضرت علی(ع) از کارگزاران خود می‌خواست که صورت‌حساب کارهای خود را داشته باشند، در حاکمیت، دولت و تمام دستگاه‌های اداری که به بیت‌المال دست دارند امروز به این فرهنگ نیاز است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید