سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: نه ثروت در زندگی فضیلت است و نه فقر ضد فضیلت بلکه فقر و ثروت هر دو امتحانی است که اگر از آن ها سربلند بیرون بیاییم فضیلت خواهد بود.

وی افزود: خداوند در قرآن تأکید دارد که بندگان خدا از یک ژن و از یک نژاد هستند و تفاوت هایی هم که وجود دارد برای شناخت بهتر انسان ها از هم است؛ همه فضیلت ها بر اساس تقواست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ایام پایانی ماه صفر متعلق به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، امام حسن(علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) است، گفت: در دنیایی که جز قلدری و زور وجود نداشت، این که یک نفر قیام کند و حکومت تشکیل دهد و این جریان تا امروز و پس از ۱۴۰۰ سال ادامه پیدا کند، معجزه است؛ اگر پیامبر ما هیچ معجزه ای نداشت همین یک مورد کافی است.

وی عنوان کرد: لطف خداوند، حقانیت و استقامت پیامبر از جمله دلایل موفقیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است؛ ما هم دلیل پیروزی انقلابمان را همین می‌دانیم، امام نه تفنگ داشت و نه سرباز اما بعد از ۴۰ سال از انقلاب که می‌گذرد دشمن نتوانسته لطمه‌ای به کشور وارد کند البته زحمت ایجاد کرده و می‌کند.

 

نخستین تحریمها برای پیامبر اسلام بوده

امام جمعه موقت اصفهان افزود: نباید تصور کنیم که تحریم فقط مربوط به دوران امروز است بلکه پیامبر رنج‌های فراوان دیدند، یکی از آن‌ها تحریم سران قریش همچون ابوسفیان و ابوجهل بود و پیامبر در ۳ سال و چند ماه در شعب ابی‌طالب در بدترین شرایط زندگی کردند و به همین جهت نخستین تحریم برای پیامبر بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی ادامه داد: ما هم باید چنان عمل کنیم که همچون پیامبر در سختی مقاومت پایداری داشته باشیم، البته این به آن معنا نیست که مطالبه‌گری از مسؤولان داشته باشیم تا امکانات را به‌ خصوص برای جوانان فراهم کنند.

 

عملکرد برخی نیروهای خودی ترس دارد

وی عنوان کرد: امروز شاهد هستیم نیروهای انقلابی به دلیل آن‌که در فلان گروه نیستند عهده‌دار مسؤولیت نمی‌شوند و کنار زده می‌شوند؛ امروز نباید از آمریکا بترسیم اما باید از عملکرد نیروهای خودی بترسیم، این عوامل می‌تواند از درون کشور را به فنا بکشد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: کسانی که به مقام و جایگاهی می‌رسند یا ثروتی پیدا می‌کنند بدانند همه این‌ها امتحان الهی است و مهم است که از پی این امتحانات پیروز خارج شویم.

 

سکوت بوق‌های رسانه‌ای غرب در مقابل همایش اربعین نشانه ترس آنهاست

وی با اشاره به مراسم اربعین اظهار داشت: شاید برخی فکر می‌کنند که زیارت این‌همه تشریفات نیاز ندارد اما این‌ها تشریفات نیست، شعائر است؛ چرا بوق‌های رسانه‌ای و تبلیغی غرب خفه‌شده‌اند و می‌ترسند از این مراسم عظیم حرف بزنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی با اشاره به اینکه مراسم  اربعین در هیچ کجا مشابه ندارد، اضافه کرد: این جمعیت در کشوری که خودش به‌ اندازه حاضران در راهپیمایی جمعیت دارد، بدون هیچ کمبودی حضور پیدا می‌کنند.

 

متن استعفای سعد حریری دیکته آل سعود بود

وی در ادامه با اشاره به استعفای نخست‌وزیر لبنان عنوان کرد: اخباری به گوش رسیده که وی در عربستان بازداشت است و همان‌طور که سید حسن نصرالله گفت، متنی که خوانده شد دیکته آل سعود بود.

امام‌جمعه موقت اصفهان خطاب به آل سعود گفت: «سیه باد رویتان»، این‌همه جنایت در یمن کافی نیست که ظلم خود را ادامه می‌دهید؟ درست کردن داعش و امکانات دادن به آن و قتل‌عام مردم سوریه، عراق و لبنان کافی نیست؟ آیا این‌ها مسؤولیت خادم‌الحرمین است؟

 

اشتباه آلسعود اعتماد و تکیه کردن به آمریکا است

وی افزود: تا شب گذشته صدها شاهزاده آل سعود بازداشت‌شده‌اند، این خود نوید دهنده آن است که هر چه زودتر از داخل زوال پیدا می‌کنند؛ تکیه آل سعود به آمریکایی است که اگر خدا اراده کند آمریکا هم دوامی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی با اشاره به تجربه تلخ اعتماد به آمریکا گفت: مصدق خواست کشور را از دست انگلیس‌ها نجات دهد و متمایل شد به آمریکا، اما آمریکا کودتا کرد و مصدق زندانی شد، آیت‌الله کاشانی تأکید می‌کرد بر شعار نه شرقی و نه غربی اما در مقابل می‌خواست از قدرتی به قدرتی دیگر پناه ببرند.

 

همه فسادهای جهان زیر سر آمریکاست

وی ادامه داد: هر فسادی وجود دارد زیر سر آمریکاست، داعش و میانمار تنها نمونه‌هایی از این جنایت‌هاست؛ از طرفی مجامع بین‌المللی که ادعای حقوق بشر دارند سکوت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی افزود: اگر ملت ایران باتقوا شد، هیچ قدرتی نمی‎تواند کوچک‎ترین صدمه‎ای به آنان وارد کند، فرعون گفت پیروز در معرکه نبرد کسی است که قدرتش بیشتر باشد، این حرف فرعون بود، اما قرآن کریم می‎فرماید پیروز و موفق کسی است که باتقوا و مهذب باشد و جامعه و ملت ما اگر از روش قرآن بهره ببرد و ارتباط خود را با خداوند محکم کند و از کسی جز خداوند نترسند و تقوا را پیشه خود قرار دهند، مسؤولانی که در منصب‎های بالا وارد شده‎اند بدانند که این مسؤولیت یک امتحان الهی است، این امتحان است و باید در پیشگاه خداوند سرافراز باشیم.

 

یکی از مشکلات کشور رشوهخواری، رانتبازی ، رباخواری و جبههبازی است

وی با اشاره به وجود رباخواری در کشور خاطرنشان کرد: خداوند می‎فرماید ربا جامعه را نابود می‎کند، امروز مؤسسات مالی ما حرفشان این است که ما طبق دستور شورای نگهبان عمل می‎کنیم، شورای نگهبان گفته دیرکرد بگیرد، شورای نگهبان گفته اگر کسی ضامن شد، آیا ضامن باید تمام قسط‎های عقب‎مانده را بدهد و بعد هم دیرکردش را پرداخت کند، متأسفانه امروز یکی از مشکلات کشور ما همین رشوه‎خواری، رانت‎بازی و رباخواری و جبهه‎بازی است، اگر بخواهیم کشور خود را حفظ کنیم و همواره پایدار باشیم باید برای خداوند کار بکنیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان اضافه کرد: مردم شهر اصفهان در ۲۵ آبان ۳۷۰ شهید را باشکوه و عظمت تشییع کردند و همان روز کاروان جدیدی به جبهه اعزام شد، امروز نیز جوانان انقلابی برای دفاع از حریم اهل‌بیت در حال مبارزه با خشن‌ترین افراد هستند و این پایداری ضامن ادامه این دین و انقلاب است.

امروز برابراست با: