سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام صادق (ع) در روایتی سفارش می کنند در دنیا و آنچه برایتان پیش می آید صبر پیشه کنید دنیا یک لحظه بیشتر نیست و شما در گذشته نه خوشی احساس می کنید و نه رنجی چون تمام شده است و آنچه در آینده قرار بیاد معلوم نیست پس در این لحظه صبر کنید.

وی اضافه کرد: یکی ازسنت های خداوند این است که انسان را امتحان می کند و گاهی به خیر امتحان می کند و گاهی به شر امتحان می کند و این امتحانات نسبت به مومنان متفاوت است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد : خداوند تا جایی که دارد به انسان فرصت می دهد و مومنان را مهلت می دهد تا توبه کنند و کافران را هم مهلت می دهیم تا گناهشان بیشتر بشود و حجت برای آنها تمام شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ایام شهادت امام صادق (ع) از مردم اصفهان برای گرفتن دهه صادقیه قدردانی کرد و گفت : بیش از چهار هزار روایت ازامام صادق داریم و این ایام امام صادق را همواره باید گرامی داشت.

وی با قدردانی از مردم اصفهان نسبت به تشییع شهدا گفت : انسان از ذوق گریه اش می گیرد که پس از37 سال مردم در این گرما عزیزانخودش را تشییع کند و جای تشکر دارد و بدانید که شهدا دست ما را می گیرند.

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنانش درگذشت حجت الاسلام فیروزیان را تسلیت گفت و افزود: نزدیک به 90 سال از عمر این عالم صرف ساخت مسجد و کارهای معنوی بود.

وی به روز دختر و میلاد حضرت معصومه اشاره کرد و گفت : چه قدر انسان ها که در حرم حضرت معصومه به حوائج خود رسیدند و امیدواریم که دختران ما و زن های ما ارزش خود را بدانند و ارزش زن این نیست که خود را برای دیده شدن آرایش کند .

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: زن مسلمان باید در جامعه باشد با حفظ ارزش های اسلامی و نباید مثل دنیا که زن را همانند کالا می دانند برخورد کنیم. هیچ کس نمی گوید زن باید در خانه بشینید بعضی از مشاغل برای زن واجب است زن می تواند پزشک و معلم باشد.

وی در ادامه در خصوص حج گفت : بسیاری ازرفتن به عربستان واهمه دارند که نباید بترسند آنجا خانه خداست و ربطی به آل سعود ندارد ودعوای سیاسی ما هیچ ارتباطی به حج ندارد.

امام جمعه اصفهان به سالروز اقامه اولین نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد : خداشکر هزاران نفر امروز در مصلی ها گردهم می آیند و تعالیم دینی می آموزند که افتخارات انقلابی اسلامی است البته ائمه جمعه هم باید مطالعه کنند و مطالب خود را بیان کنند.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید