سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

بندگان خوب خدا مسابقه را از طاعت خدا آغاز و به رضوان دست پیدا می‌کنند.

وی افزود: برخی بندگان هوشیار در ماه مبارک رمضان در خوبی‌ها و عبادات سبقت گرفتند اما برخی دیگر یا اصلاً روزه نگرفتند و یا اگر هم روزه گرفتند، فقط در خصوص عادت در بحث طعام بوده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سنت‌های الهی تصریح کرد: سنت‌های الهی، روش‌های خداوند هستند و یکی از سنت‌های خدا، امتحان بشر است.

وی با بیان اینکه تمام اوامر خداوند امتحان است، تأکید کرد: امتحان خدا مانند امتحانات کلاس است با این روش که در طول سال روزی 10 سؤال را امتحان بدهیم و در آخر خدا این نتایج را جمع‌بندی می‌کند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: اگر در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها امتحان می‌گیرند حد معلومات را می‌سنجد اما خداوند انتهای قصه ما را می‌داند، امتحانات خداوند برای انسان سختی می‌آورد تا مؤمنان در آن قبول شوند که‌ مؤمنان هم بیشتر دچار سختی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مؤمن نه آدم می‌کشد و نه خودش را، بیان کرد: متأسفانه در استان اصفهان موارد خودکشی هم داریم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به داستان‌های پیامبران از جمله حضرت ابراهیم(ع) تصریح کرد: بیشترین بلاها و سختی‌ها مربوط به پیامبران بوده است اما بلای خداوند موجب رشد مؤمن می‌شود.

وی اضافه کرد: شهید شدن با کشتن فرزند بسیار تفاوت دارد اما حضرت ابراهیم به دستور خدا می‌خواست سر اسماعیل را با چاقو ببرد اما چاقو نبرید این نمونه بارز امتحان است؛ امتحان خدا باعث رشد انسان می‌شود.

طباطبایی‌نژاد در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته ادامه داد: یکی از چیزهایی که شیطان را ناراحت می‌کند روزه است؛ روزه ماه رمضان چهره شیطان را سیاه می‌کند.

وی با بیان اینکه روزه‌داری آداب و اعمالی دارد که غذا نخوردن و بحث‌های طعامی بخشی از آن است، ادامه داد: انجام‌ و تداوم عمل صالح شیطان را نابود می‌کند باید دقت داشته باشیم اگر روزی یک جزء قران در ماه رمضان می‌خوانیم آن را پس از این ماه‌ هم ادامه دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در ماه رمضان شیطان در قل و زنجیر است اما خود ما باید آن را قل و زنجیر کنیم، قدم را باید خودمان برای این اقدام برداریم چراکه خدا کار را به دست خود انسان داده است.

وی ضمن تسلیت حادثه تروریستی اخیر در تهران افزود: ممکن است برخی در ذهنشان آید که چرا با این امنیت بالا وارد مرکز کشور شدند، ورودشان به کشور معجزه نیست چراکه با استفاده از اینترنت امروزه همه چیز از جمله دسترسی به داعش میسر شده است‌.

طباطبایی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از این حادثه همین تروریست‌ها برای چندین بار مکان مورد نظر را به روش عادی بازبینی می‌کنند.

وی با اشاره به حادثه مرقد امام(ره)گفت: از همت نیرو‌های اطلاعاتی، نظامی و غیره باید در این خصوص قدردانی و تشکر کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان اخیر فردی پیرامون مذاکره با داعش خاطرنشان کرد: باید گاهی اوقات این اتفاق رخ دهد تا برخی که خودشان را خواب زده‌اند؛ بیدار شوند چراکه باید بفهمند اگر جنگ نبود ایرانی‌ وجود نداشت و اگر دفاع از حرم نباشد؛ حرمی برای ما شیعیان باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس هم بلایی بود که باعث رشد شد چراکه ثابت شد برای دفاع از دین، کشور، مذهب و دیگر موارد آن‌قدر می‌جنگیم تا به شهادت برسیم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ولادت امام حسن مجتبی(ع) را در پیش داریم، ادامه داد: همه ائمه اطهار(ع) کریم هستند، فردا آغاز هفته کرامت است و یادمان نرود که روزه خود را با صدقه دادن محکم‌تر کنیم، هر چیزی را با نیت خدا به کسی بدهیم؛ صدقه است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هر کار خوبی برای خداوند صدقه است، عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) بسیار با عظمت بودند چرا که در سن 15 سالگی امور امام علی(ع) بر دوش امام حسن(ع) بود.

وی افزود: شب‌های با عظمت را در پیش داریم و باید با خلوص نیت به سراغ خدا در این شب‌ها رویم.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به سند 2030 گفت: برخی حرف‌هایی را زدند که گزارشات نادرستی به مقام معظم رهبری دادند اما یادمان نمی‌آید که ایشان صحبتی کرده باشند و کسی روی آن حرفی بزند؛ رهبر انقلاب در پاسخ به این صحبت‌ها با آرامش بسیار گفتند گزارشات درست بوده است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید