سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

تسبیح خداوند توسط همه موجودات به معنای این است که خدا را از هر عیب و نقصی منزه بدانیم.

وی افزود: تحمید هم یعنی خداوند همه کمالات و خوبی‌ها را داراست و همه موجودات در حال تسبیح او هستند ولی ما انسان‌ها متوجه آن نمی‌شویم.

امام‌جمعه اصفهان به تعبیر مفسران از تسبیح دیگر موجودات اشاره کرد و گفت: همین نظمی که مخلوقات می‌بینیم و از آن به وجود خالقی بی‌نقص پی می‌بریم، می‌تواند معنایی از تسبیح موجودات دیگر باشد.

طباطبایی نژاد ملاصدرا را از افتخارات شیعه دانست و گفت: ایشان معتقد بود که تمام موجودات و حتی جمادات دارای شعور هستند که از آیات قرآن هم که می‌گوید شما تسبیح آنچه دو زمین و آسمان است را نمی‌بینید، این موضوع قابل اثبات است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن در تعلیم منطق پرندگان به حضرت سلیمان یادآور شد: وقتی لشکر حضرت سلیمان که جمعی از جن و انس و پرندگان بودند به خانه مورچه‌ای رسیدند، مورچه حضرت سلیمان را شناخت که نشان از شعور موجودات دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: حتی اذان گفتن امام حسین در کربلا را تنها حضرت زینب شنیدند و یا صدای فرشتگان را امام علی می‌شنیدند که نشان می‌دهد موجودات همه تسبیح خداوند را می‌گویند ولی ما متوجه نیستیم.

وی تأکید کرد: باید بدانیم همه ذرات عالم در حال نیایش و عبادت خداوند هستند که باید تلاش کنیم از آن‌ها عقب نمانیم و مصداق آیه پست‌تر از حیوانات و گمراه‌تر از آن‌ها نشویم.

طباطبایی نژاد با اشاره به قیام مردم تبریز در 29 بهمن خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در قم جلسه‌ای برای بزرگداشت حاج‌آقا مصطفی تشکیل شد و عده‌ای از مردم قم به شهادت رسیدند، در چهلمین روز شهدای قم، مردم تبریز قیام کردند که 600 نفر دستگیر و 16 نفر به شهادت رسیدند و همین قیام‌ها انقلاب را به پیروزی رساند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان خاطرنشان کرد: زبان برای تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در برف و باران برخی شهرها قاصر است

وی اضافه کرد: ولی ایشان فرمودند که مسؤولان باید بدانند شرکت مردم در راهپیمایی برای دفاع از انقلاب و اسلام و کشور و تو دهانی به دشمنان بود نه به این معنا که از عملکرد مسؤولان راضی هستند، مردم از تبعیض و مشکلات اقتصادی گلایه‌مند هستند و باید کاری کنیم که برای مردم محسوس باشد.

طباطبایی نژاد اذعان کرد: مقام معظم رهبری به مسؤولان هشدار دادند که برای رفع مشکلات مردم اقدامی محسوس انجام دهند و تدبیری بیندیشند که مشکلات رفع شود، البته مردم حساب اصل نظام و مشکلات را از هم جدا می‌کنند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب افزود: بعضی افراد و روزنامه‌ها بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنند و می‌خواهند تا مردم با اهل فتنه آشتی کنند در حالی که انسان هدفمند اگر دید کسی مقابل هدفش ایستاده و بر ضد آن صحبت می‌کند نباید با او خوب رفتار کند.

وی با اشاره به سیره حضرت علی اظهار داشت: بعضی فکر می‌کنند باید خاکشیرمزاج بود و با همه به خوبی رفتار کرد ولی نمی‌توان با کسی که ضدانقلاب است خوب رفتار کرد.

طباطبایی نژاد یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند مردم با یکدیگر آشتی هستند ولی با دشمن و کسانی که در روز عاشورا به امام حسین بی‌احترامی کردند و بسیجی را زیر دست و پا عریان کردند قهر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه با این تفکر باید با شمر هم خوب بود ادامه داد: این حرفی کاملاً نامربوط است و طبیعی است که انسان با کسی که بر ضد هدفش رفتار می‌کند، باید مخالف باشد.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: اسلام در عین اینکه محبت را ترویج می‌کند، توصیه کرده تا در مقابل کفار هم غضب داشته باشیم.

طباطبایی نژاد در پایان با اشاره به حمله جنگنده‌های عراقی به هواپیمای مسافربری خاطرنشان کرد: در این حمله شهید محلاتی نماینده امام در سپاه و 40 نفر از نمایندگان و روحانیونی که برای سرکشی به جبهه‌ها می‌رفتند به شهادت رسیدند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید