سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

کمتر از یکسال از انقلاب ایران می‌گذشت که قانون اساسی توسط خبرگان ملت به تصویب رسید و امام راحل فرمودند چیزی به جز اسلام در این قانون ندیدم.
وی افزود: قانون اساسی کلیاتی برای راهنمایی ارگان‌های مختلف و چارچوب حکومت است و قانون اساسی جمهوری اسلامی بر مبنای دین و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که در دنیا بی‌نظیراست.
امام جمعه اصفهان با تسلیت درگذشت حجت الاسلام جعفر شجونی گفت: ایشان هدایت‌گر خوبی بودند و سخنرانی‌های شیرینی قبل و بعد از انقلاب داشتند، همچنین در هفته جاری یکی از پزشکان مومن و متعهد اصفهان درگذشت، مجتبی طلایی از پزشکان خدمتگزار این شهر بود که این مصیبت را به جامعه پزشکی اصفهان تسلیت می‌گویم.
وی با اشاره به سالگرد رحلت علامه طباطبایی بیان کرد: علامه طباطبایی از افتخارات شیعه به شمار می‌رود، صدها تفسیر از قرآن به رشته تحریر درآمده که باید گفت تفسیر المیزان از علامه طباطبایی نوعی ویژه و ماندگار از تفسیر است.
آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به روز کتابخوانی گفت: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب خسارت بزرگی است برای افرادی که با کتاب سر و کار نداشته باشند، هرچه از کتاب دور شویم تنبلی در مطالعه بیشتر شده اما با مطالعه کتب مناسب می‌توان به رشد و تعالی در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی رسید، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند علم آموزی نه تنها وظیفه ملی بلکه تکلیفی دینی است.
وی با اشاره به حماسه ایثار مردم اصفهان در 25 آبان خاطرنشان کرد: این روز با عظمتی برای مردم اصفهان است که امسال نیز وقتی از رهبر معظم انقلاب گرفته شد تا جمعی از مردم اصفهان به دیدار ایشان بروند، البته برای این دیدار تقاضاهای بسیاری بود که در نهایت حدود 3 هزار نفر از مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان به مناسبت این روز به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به انتخابات آمریکا تصریح کرد: آمریکا آبروی نداشته خود را در این انتخابات برد، در این کشور سالی 33 هزار نفر با اسلحه کشته می‌شوند و 43 میلیون نفر نیز از فقر می‌نالند، آنها دو گزینه را عنوان می‌کردند که لیاقت رئیس جمهوری را دارند اما دیدیم که چگونه فسادهای اخلاقی خود را افشا می‌کردند.
وی ادامه داد: هر کدام از دو گزینه که انتخاب می‌شدند همین جنایاتی که امروز در کشورهای اسلامی جریان دارد را ادامه می‌دهند، آمریکا با ایران و اسلام دشمن است و ما نیز تا پایان با آنها دشمن هستیم.
امام جمعه اصفهان همچنین در خطبه‌های نخست نماز جمعه امروز اصفهان با بیان اینکه خداوند کسی را به کاری که نمی‌تواند مکلف نمی‌کند، گفت: خداوند اجر کار را نسبت به عمل انسان در نظر می‌گیرد و از آیات قرآن این طور نمایان است که انسان‌ها بر عمل خود را خود انجام داده و برابرش اجر یا کیفر می‌بینند.
وی با بیان اینکه براساس آیات قرآن همه چیز در دنیا با اذن خداوند صورت می‌گیرد، تصریح کرد: هر زمان خداوند اذن خود را گرفت هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، به اذن خداوند آتش بر ابراهیم گلستان می‌شود و ابر آنجایی که خداوند اذن می‌دهد می‌بارد، بنابراین در امور جهان نه جبر و نه تفویض دخالت نداشته و همه چیز با اذن خداوند است.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید انسان موجودی است که با اختیار می‌تواند امور خوب یا بد را برای خود انتخاب کند و در این صورت نیز می‌توان گفت هیچ جبر یا تفویضی در انجام اعمال انسان وجود ندارد و همه چیز با اختیار است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید