سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

احساس مسئولیت و بصیرت دو شاخصه تفکر بسیجی است

امام جمعه اصفهان گفت: احساس مسئولیت و بصیرت دو شاخصه تفکر بسیجی است.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان که در مسجد امام برگزار شد اظهار کرد:‌ بر طبق روایات ائمه اطهار رمز داشتن هیبت، آبرو، عزت و غنی ‌بودن، ترک معصیت و تن ندادن به ذلت گناه است.

وی در ادامه ضمن اشاره به ابعاد مختلف اعجاز معنوی قرآن کریم گفت: زمانی که قرآن کریم نازل شد هنوز ۱۶۰ بت در کعبه خانه خدا بود و بسیاری از افراد آیات قرآن را از سوی پیامبر اکرم منکر می‌شدند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بر طبق اصول اسلامی باید انسان از حضور در جایی که خداوند نهی کرده و عدم حضور در جایی که خداوند امر کرده است بترسد، عنوان کرد: امروز نخستین روز از هفته بسیج است روزی که امام راحل فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را بر اساس حکمت و تدبیر صادر کرد.

وی با تأکید بر آیه شریفه قرآن کریم مبنی بر اینکه چنانچه تقوا داشته باشید خداوند نوری عطا می‌کند که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد گفت: یک سال پیش از تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران امام راحل فرمان تشکیل صادر کرده‌اند و چه زیبا بسیج در دوران دفاع مقدس عمل کرد این همان نور الهی است.

خطیب نماز جمعه اصفهان یادآور شد: دفاع از ناموس، خاک و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی وظیفه یک گروه خاص نیست و این وظیفه بر عهده همه کسانی است که توانمندی دارند، این روش و منش پیامبر اکرم در صدر اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان کرد: بر طبق آیات شریفه قرآن کریم وظیفه حاکمیت اسلامی تهیه ادوات جنگی به اندازه‌ای است که دشمن از آنها بترسد، بسیجی بودن و آمادگی برای مبارزه با دشمن یک حکم است.

وی ابراز کرد: اگر مردم نیروهای مسلح را کمک نکنند، کار پیش نمی‌رود، تشکیل نیروهای مردمی مدافع کشور در سوریه و عراق نیز از ایران الگوگیری شد و این دستور قرآن است که فرمود بر شما قتال و جهاد نوشته شد و همان طور که بر شما روزه نوشته شد، بر شما نیز جنگیدن واجب شد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالگرد شهادت عمار یاسر خاطرنشان کرد: این شخص در جنگ صفین به دست معاویه و لشکریان معاویه شهید شد و روایت از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) است که هر کس عمار را بکشد، طغیان‌گر و باطل است،‌ بسیج پیر و جوان نمی‌شناسد، همان طور که عمار یاسر در هنگام شهادت مسن بود،‌ کسی که توان جنگ کردن در هر سنی را دارد، عمار است.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب مردم ایران باید تفکر بسیجی داشته باشند، تفکر بسیجی دو شاخصه اصلی دارد، نخست احساس مسئولیت و بی‌تفاوت نبودن در برابر اتفاقات پیرامون، به من ربطی ندارد در قالب تفکر بسیجی، انقلابی و یک فرد مؤمن نمی‌گنجد، دومین شاخصه داشتن بصیرت است، بصیرت یعنی دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمن اصلی است.

 

دانشگاه جای علم آموزی و تحصیل است نه برگزاری کنسرت / برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی راه ایجاد نشاط اجتماعی نیست

امام جمعه اصفهان نسبت به فرمایشات رهبری در جمع مسئولان دانشگاهی و مراکز علمی گفت: بهترین امری که می‌تواند کشور را به پیش ببرد و اقتدار نظام را افزایش دهد قطعاً‌ علم است، اخلاق و فرهنگ دومین امری بود که رهبر معظم انقلاب بر وجود آن در دانشگاه‌ تأکید داشتند.

وی افزود رهبری در این دیدار بر لزوم پیشرفت علمی از یک سو و توجه به ارتقای اخلاق و فرهنگ در کشور از سوی دیگر تاکید کردند؛ دانشگاه ها باید مرکز فرهنگ باشد اما برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند و برای توجیه این حرکت اشتباه خود می گویند که دانشجو نیازمند شادی است؛ شاد بودن به چه قیمتی؟ دانشگاه جای علم آموزی و تحصیل است نه برگزاری کنسرت به خدا مومنانی که گریه می کنند و به معنویات بیش از مادیات توجه می کنند خوشحال ترند.

 

مصوبه شورای شهر اصفهان در معافیت عوارض کنسرت های موسیقی پذیرفتنی نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: برگزاری اردوهای مختلط دختر و پسر و کنسرت‌های موسیقی هرگز از شاخصه‌های شاد بودن دانشجویان نیست تشویق و توسعه موسیقی و کنسرت‌های موسیقی اصلاً قابل قبول نیست.

وی در ادامه به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر معافیت ۱۰۰درصدی از عوارض برای کنسرت‌های موسیقی سنتی و معافیت ۶۰ درصدی عوارض برای کنسرت‌های غیرسنتی اشاره و ضمن گلایه‌مندی شدید ابراز کرد: چنین مصوباتی از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه با برگزاری کنسرت به هر نام و عنوانی مخالف هستم، افزود: برگزاری کنسرت ها با آن بلیط های نجومی چه دردی از دردهای جامعه ما کم می کند، کدام گرسنه را سیر می کند اصلا چه چیز به نظام و مملکت اضافه می کند؟ عوارض از کنسرت ها برداشته شده اما به هزار بهانه از یک بیچاره ای که در یک واحد مسکونی اقامت دارد عوارض و مالیات گرفته می شود؛ این سبک مسلمان بودن نیست که با فکرها و مرام هایشان این کارها را خوب می دانند و برای آن تبلیغ می کنند.

آیت الله طباطبائی نژاد با تاکید بر اینکه حرکت های فرهنگی از این دست بیش از یک توهم نیست، گفت: من مراتب اعتراض خود را به مسئولان ارشاد استان نیز گفته ام؛ مجوز اجرای یک کنسرت در شب صادر می شود اما لحظه ای به این مساله توجه نمی شود که دو هزار دختر و پسری که در یک سالن کنار هم می نشینند چگونه باید کنترل و مهار شوند؟ میدان امام اصفهان بارها شاهد برگزاری اجتماعات مختلف مناسبتی در ایام مختلف سال است اما حتی یک بار یک مورد بی حرمتی به نوامیس در تمام این سال ها گزارش نشده است؛ چرا که در اجتماعات مناسبتی چند هزار مومن و مسلمان در کنار یکدیگر جمع می شوند .

وی به اظهار نظر چند روز پیش خود درباره حق کار کردن برای زنان اشاره و خاطر نشان کرد: علمای اسلام نیز با این نظر من موافق هستند همان طور که دیشب شخص آیت الله صافی گلپایگانی با بنده تماس گرفته و از مواضع چند روز پیش من تشکر کردند؛ اگر چه دیروز یکی از روزنامه ها به اشتباه تیتر زده بود که “طباطبایی نژاد با کار کردن زنان مخالف است”؛ من با کار کردن زنان در شغل های معلمی و بیمارستانی یا مدرسه و دانشگاه مخالف نیستم اما بر این عقیده هستم که اولویت شغلی در ایران باید با مردان باشد چرا که مرد بی پول زیر بار ازدواج نمی رود و به این ترتیب دختران بی شوهر می مانند.

 

تبعات و نتایج شکل گیری داعش به حامیان این گروه ضد اسلامی و بشری رسید

امام جمعه اصفهان در پایان به حوادث اخیر فرانسه و جنایات تروریستی اشاره و اظهار کرد: فرانسوی‌ها همان‌ها که خودشان داعش را اداره می‌کردند، گرفتار داعش شدند، سگ هار پای صاحبش را می‌گیرد و ترس و وحشت بر فرانسه حکم‌فرما است، امروز مشخص شد که ۲۰۰۰ فرانسوی در داعش فعالیت می‌کند، قصد آنان نابود کردن و ضربه زدن به اسلام است. حوادث فرانسه مصداق گرفتن پای صاحب توسط سگ هار بود امروز مشخص شده است بیش از ۲ هزار فرانسوی عضو گروهک تروریستی داعش هستند.

 

هیچ مسلمان عاقلیرا به عنوان مسلمان واقعی قبول ندارد

وی افزود: آل‌سعود و آل‌خلیفه خود را نابود می‌کنند، جنایتکاران آل‌سعود و داعش مسلمان نیستند، این‌ها را هیچ مسلمان عاقلی به اسلام قبول ندارد، می‌خواهد فرانسوی، سعودی یا ایرانی باشد، حتی علمای بزرگ اهل‌تسنن نیز  اعلام کردند که این‌ها وهابی و آدم‌کش هستند.

دانلود اذان

دانلود سخنرانی قبل خطبه ها

دانلود خطبه بخش اول

دانلود خطبه بخش دوم

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید