سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد محمودی ظهر امروز جمعه-نوزدهم خردادماه- در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات اظهار کرد: همه ا مأمور به رعایت تقوای الهی و اطاعت از فرامین الهی هستیم، خداوند منان نیز در آیات متعدد قرآن مجید به دو ساحت وجودی انسان یعنی روح الهی و وجود نفسانی و شهوانی انسان تاکید داشته است.

وی افزود: انسان همواره دارای ابعاد نفسانی و رذائل بوده است که از آن جمله می‌توان به حرص و طمع زیاد اشاره داشت و شیطان بر همین اساس و متکی بر این رذائل حضرت آدم را از بهشت راند و در صدد فریفتن روزانه انسان‌ها در جهان هستی بر می‌آید.

وی ادامه داد: دین آمده است که انسان را از همه تعلقات رها کند، دین قصد دارد انسان را از جاهلیت و بردگی برهاند، اما عده‌ای فکر می‌کنند احکام الهی برای محدودیت انسان و ممانعت از آزادی است، آزادی به معنی بی بند و باری نیست.

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد محمودی عنوان کرد: دین دار ترین انسان‌های تاریخ، آزادمنش دار ترین انسان‌های جهان هستند، انسان موحد انسان آزادمنش هست چرا که تعلق خاطری به هیچ چیز جز خدا ندارد.

وی افزود: موضوع حمایت از صنایع دستی و کارگاه‌های کوچک از مناسبت‌های هفته جاری است که یکی از ضروریات جامعه امروز بوده، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، صنایع کوچک و کارگاه‌های متوسط برای اقشار جامعه امروز امری لازم است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: انسان باید تلاش کند در جامعه کاری شایسته داشته، البته زمینه اشتغال نیز باید برای همه جامعه هم فراهم باشد، این مهم باید خاصه برای کارگران جامعه بیشتر میسر شود.

وی ادامه داد: توسعه صنایع دستی و کارگاه‌های کوچک می‌تواند از جمله راهکارهای تحقق اشتغالزایی در جامعه باشد، امیدواریم قوانین در کشور به نحوی تصویب شود که همه شرایط قشر مستضعف جامعه همراه با رعایت احوال آنها را در نظر بگیرد.

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد محمودی در ادامه اشاره‌ای به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هر ساله مطالبی را از ابعاد ناشناخته و عرصه‌های وجودی آن شخصیت برجسته برای ما بیان می‌کنند که همیشه بکر است، تنها کسی که امروز، شخصیت امام راحل را به معنای حقیقی تبیین کرده و لحظه‌ای از آرمان‌های او عقب گرد نداشته و همیشه در مسیر مکتب امام گام برداشته، رهبر معظم انقلاب است.

وی متذکر شد: امید و ایمان دو بعد نرم افزاری شخصیت امام و مکتب آن حضرت بود که سه تحول بزرگ در ایران، دنیای اسلام و جهان هستی را به تعبیر رهبر معظم انقلاب ایجاد کرد، دشمنان همواره در بیش از چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی در مقابل ایمان وامید ملت ایران اسلامی ایستادند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: اما انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با اتکا به این دو بعد ایمان وامید به عزت و سربلندی دست یافته است، رونمایی از موشک هایپرسونیک یکی از ده‌ها مصداق این ادعای عزت آفرینی انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: پیش از این فقط سه کشور در جهان چین، روسیه و آمریکا به این دانش دست داشتند و ایران چهارمین کشوری است که به این دانش و قدرت دست یافت، امروز شاهدیم که کشور امارات از قرارداد تأمین امنیت توسط آمریکا در خلیج فارس خارج می‌شود و این از اخبار خوب و امیدآفرین انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی اذعان کرد: امروز کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس متوجه شدند که ایران قدرت یگانه منطقه است و فقط ایران می‌تواند امنیت خلیج فارس را تأمین کند، در همین راستا جامعه ما امروز به سمت امید حرکت می‌کند و موفقیت‌های نظام اسلامی روز افزون است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید