سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امروز _جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه- در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: امروز شاهد تهاجمی همه جانبه و ترکیبی دشمنان علیه اسلام و انقلاب هستیم، در این راستا تقوای الهی عنصر مهمی در زمینه ایستادگی برابر این تهاجمات است.

وی رواج قمار بازی، سگ بازی، بی عفتی، بی حجابی و انواع لهو و لعب را ابزاری برای تهی کردن انقلاب از قدرت برشمرد و افزود: تکلیف ما در این رابطه اهمیت زیادی دارد و امر به معروف و نهی از منکر بر همگان واجب است.

حضرت حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی با بیان اینکه اگر در برابر توطئه‌های دشمنان به ویژه نقشه‌های شوم اقتصادی صبر کردید پیروز خواهید شد، اظهار کرد: مسئولان موظف هستند در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند و بدانند روزی باید جوابگوی دادگاه عدل الهی باشند.

وی افزود: اقشار مختلف مردم تحت فشار هستند و تورم کمرشکن شده است، در این راستا مسئولان باید تلاش خود را مضاعف کنند.

خطیب جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر از جمله تشکیلاتی است که همه مردم از آن راضی هستند زیرا در جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و حوادث طبیعی و غیر طبیعی همواره حاضر بودند و تلاش کردند.

وی با اشاره به موضوع معاد و شفاعت ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب ایمان تقوا، نماز و توجه مردم به خدا را هدف گرفته‌اند، باید مراقب باشیم از مرز اسلام منحرف نشویم، یوم الحساب روز سختی برای افرادی است که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

حضرت حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی اظهار کرد: عمده مشکل ما فراموشی قبر و قیامت است و غفلت از قیامت زیبنده جامعه اسلامی نیست چرا که در روز قیامت ذره ذره از همه ما حساب کشی خواهد شد.

وی با اشاره به آیه فَمَا تَنْفَعُهُمْ شَفَاعَهُ الشَّافِعِینَ اظهار کرد: تنها افرادی شامل شفاعت در روز قیامت می‌شوند، که دارای شرایط باشند. در این راستا امام صادق (ع) فرمودند: آن‌هایی که نماز را کوچک بشمارند به شفاعت ما نمی‌رسند.

وی با انتقاد از آشفتگی در بازار رهن و اجاره، اظهار کرد: چرا برخی در اجاره و رهن خانه‌ها درکی از مستأجر و شرایط سخت او ندارند و روز حساب را فراموش کرده‌اند.

حضرت حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی گفت: هر شهید توانایی شفاعت ۷۰ نفر را دارد اما اگر حتی فرزندش شرایط را نداشته باشد، نمی‌تواند فرزند خود را شفاعت کند.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نمازجمعه این هفته اصفهان با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: آن امام عزیز در آن شرایط سخت خلأهای علمی و فرهنگی را درک کرده و با تربیت شاگردانی ممتاز این خلأها را جبران کردند.

وی ادامه داد: حرکت بزرگ علمی اسلام در زمان امام محمدباقر (ع) آغاز شد و در زمان امام جعفر صادق (ع) به تکامل رسید. ریشه تمدن و مدنیت مدینه و دانش امروز، امام صادق (ع) است. جابر ابن حیان شاگرد امام پدر علم شیمی است و می‌گوید علوم را از امام صادق (ع) یاد گرفته است.

به گفته حضرت حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی، ریشه علم و فقه حوزه‌های علمیه و علما و بزرگان دین ما از برکت وجود نورانی این امام عزیز و بزرگوار است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید