سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان امروز _بیست‌وپنجم آذرماه_ اظهار کرد: مناسبت‌های متعددی را در روزهای اخیر داریم که امروز که به‌عنوان روز پژوهش و بیست‌وهفتم آذرماه به‌عنوان روز وحدت حوزه علمیه و دانشگاه به دلیل شهادت شهید مفتح نام‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در خصوص علم، دانش و پژوهش مطالبی را اراده کرده‌اند؛ در مطالبی پایانی این بیانیه مطرح شده است که لازم است پژوهشگران در خصوص این بیانیه فعالیت کنند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند مطالبه من از شما جوانان آن است که راه پیشرفت علمی را با احساس مسئولیت بیشتری دنبال کنید و به پاخیزید و دشمن را با جهاد علمی خود تحقیر کنید.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۰ مرتبه کلمه جوان در بیانیه گام دوم تکرار شده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به ملت ایران امیدواری دارد؛ استعداد علم تحقیق در ایران از متوسط علم جهان بالاتر است و اکنون نزدیک به دو دهه است رستاخیز علمی در کشور شروع شده است؛ با حدود ۱۱ برابر رشد علم جهانی، به رتبه ۱۶ در بین بیش از ۲۰۰ کشور جهان رسیده‌ایم که ماحصل تلاش شبانه‌روزی فعالان این حوزه است.

وی ضمن تشکر از جامعه دانشگاهی کشور ادامه داد: دیدید که هرچقدر ایران پیشرفت کرد، کینه‌توزی دشمنان بیشتر شد و دانشمندان زیادی را به شهادت رساندند زیرا دشمنان تحمل این پیشرفت‌ها را نداشتند.

محمودی تاکید کرد: پس از مدت‌ها هیاهو و جوسازی توسط رسانه‌های دنیا در خصوص سفر رئیس جمهور چین به عربستان، به رغم تمام تجزیه و تحلیل‌های انجام شده این اتفاق رخ داد که رئیس جمهور چین با سران این کشور دیدار داشت و در پایان بیانیه‌ای را منتشر کردند.

وی ادامه داد: سه دیدگاه شامل نارضایتی عربستان از آمریکا در لغزش عربستان به سمت شرق و بهره‌گیری عربستان از موقعیت‌های اقتصادی مطرح شد، اما نکته حائز اهمیت این سفر پیام و استدلالی ضد آمریکایی بود، اما علیه ایران نیز مطالبی عنوان شده بود که جواب آن‌ها نیز مطرح شد.

امام‌جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که «ایران نه شرقی و نه غربی است، اما باید کشورهای مختلف را تقسیم‌بندی کرد؛ آمریکا برای ما ایران یک کشور متخاصم و دشمن است.

وی ادامه داد: کشورهای مختلف به رقیب، حریف، شریک و متحد تقسیم‌بندی می‌شود، اما بعضی کشورها مانند آمریکا و انگلیس فقط می‌توانند نقش خصمانه برای ایران داشته باشند.

محمودی افزود: با آمریکا هیچ‌گونه ارتباطی نداریم چون یک کشور متخاصم است؛ بنیان‌گذار انقلاب اسلامی می‌گفتند هر چه فریاد دارید سر آمریکا بزنید.

وی با بیان اینکه اسرائیل را به عنوان کشور قبول نداریم، ادامه داد: با چین ارتباط راهبردی نداریم زیرا همسایگی دریایی و زمینی وجود ندارد، اما با روسیه ارتباط دریایی داریم.

امام‌جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند پس از انقلاب حدود ۴۰ سال است که ملت ایران اجازه نداده‌اند یک وجب از خاک پاک این سرزمین جدا شود چه برسد به سه جزیره! دشمنان باید بدانند بسیاری از قدرت‌های کشور مخفی است و در رزمایش‌ها نمایش داده نمی‌شود.

محمودی با بیان اینکه چین باید بدانند که در پرونده خود نقطه سیاه ثبت نکند، گفت: حرکتی که در نظام اسلامی ایران وجود دارد، برگرفته از حرکت سیاسی حضرت محمد (ص) است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید