سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: در ۲۸ ماه صفر تجمع عزاداری و سوگواری با تشییع شهید دفاع مقدس انجام می‌شود؛ باید یاد و خاطره این شهیدان را بیش از این زنده بداریم و بدانیم هر قدمی که در راه آن‌ها برمی‌داریم تیری بر چشم دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به شور و هیجان راهپیمایی اربعین و حضور ۲۱ میلیونی زائران بیان کرد: امکانات خوبی مردم عراق و ایران برای بهتر برگزار شدن این راهپیمایی فراهم کردند.

محمودی با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان جبهه و جنگ، حق مطلب را ادا کرد؛ گفت: ۸ سال دفاع مقدس دریای بی‌کران معرفتی است که لازم است در جهاد تبیین و عرصه‌های روایتگری روشن شود و در کتاب‌های درسی بیاید.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بیانات رهبری درخصوص ناگزیر بودن جنگ گفت: استکبار جهانی تا به آن موقع آن طور تحقیر نشده بود؛ پس طبیعتا چنین جنگی را ترتیب می‌دادند، اوایل پیروزی انقلاب که به پایگاه نیروی هوایی آمریکایی‌ها در اصفهان رفتم، دیدیم که از آنجا چگونه با خفت بیرون رفته بودند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با تسخیر لانه جاسوسی و جریان طبس آمریکا مدام تحقیر شد، اظهار کرد: هرچه پیش رفتیم آمریکایی‌ها بیشتر تحقیر شدند و ارزش نظام دینی بالاتر رفت ولی با همه این فراز و نشیب‌ها رهبری فرمودند در ۸ سال دفاع مقدس ما به اصل مقاومت رسیدیم که دشمن نتوانست یک وجب از خاک ما را بگیرد.

محمودی افزود: از طرف دیگر سایر طرح‌های دشمن مثل تحریم حداکثری بی‌نتیجه ماند، هرجا اصل مقاومت پیاده شد عزت‌آفرین بود و هرجا سازش بود، زبان دشمنان دراز شد؛ این نکته را همیشه باید مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مصادیق حفظ اصل مقاومت بیان کرد: ایران در دنیا سرافراز است، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، دستاوردهای زیادی را برای ملت ایران آورده است؛ اعلام عضویت ایران در پیمان شانگهای دستاورد کمی نبود؛ یادمان باشد رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم این پیروزی را به زلف FATF و برجام گره نزد.

وی با تشکر از رئیس جمهور که در سازمان ملل به عنوان نماینده مردم ایران، سخنان مردم ایران را جهانیان به گوش می‌رساند، خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاسیه ارتباط با رؤسای جمهور کشورهای مختلف، مهم است؛ حمایت از سردار شهید سلیمانی در مقابل آن‌ها، از دیگر اقدامات مهم رئیس جمهور بود که حکایت از شجاعت وی دارد.

محمودی با اشاره به اینکه حضور فعال ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب دشمنان نیست، گفت: با توجه به حوادث اخیر که در روزهای اخیر پیش آمد، کسانی که امنیت ملی ما را با آتش زدن قرآن، حمله به مساجد، موکب‌های حسینی و حمله به مردم عادی و به شهادت رساندن نیرو‌های مسلح مخدوش می‌کنند، بدانند مردم ما این را برنمی‌تابند.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: رهبری فرمودند رسیدن به قله مشکلات دارد، گاهی جریاناتی پیش می‌آید که قبلا مسبوق به سابقه بوده است؛ کشور قانون و مسؤول دارد و اگر اعتراضی وجود دارد، طبق همان ضوابط باید حرکت کرد.

وی در پایان گفت: مردم ایران اهل بصیرت بودند و هستند و یک قدم جلوتر از دیگرانند، مردم ما هوشیارند؛ ولی به طور کلی از خواص توقع داریم حواسشان را جمع کنند و آب در آسیاب دشمن نریزند، هرچه انقلاب به پیش می‌رود و به قله نزدیک‌‌تر می‌شویم مشکلات ما بیشتر می‌شود، دشمنان با مشاهده اینکه ایران به سمت قله حرکت می‌کند حساسیت‌های بیشتر می‌شود.

محمودی همچنین در خطبه اول نماز جمعه هم بیان کرد: برخی موجودات نیاز به سفارش تقوا ندارند، ولی انسان نیاز به هدایت دارد و اگر ذره‌ای غفلت کند سقوط می‌کند؛ اگر فکر و اندیشه انسان درست باشد، به سعادت می‌رسد در غیر اینصورت سقوط خواهد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: انسان موجودی ویژه و حساس در نظام جهان هستی است و از جایگاه خاصی برخوردار است؛ آنچه در نظام جهان هستی وجود دارد در وجود انسان نیز هست، از همین رهگذر می‌طلبد حساسیتش لحظه به لحظه به او آگاهی و تذکر دهیم تا پایش نلغزد.

وی با اشاره به اینکه انسان ممکن است در چند ساعت تغییر عقیده و جهت دهد و گفت: برای نمونه در داستان موسی و هارون و دربار هارون، ساحران به قدرت پوشالی فرعون قسم یاد کردند و نوع تفکرشان سرشار از طمع است؛ ساحران پس از چند ساعت به سجده افتادند و گفتند به خدا ایمان آوردیم و در مقابل تهدید فرعون گفتند ما از تو ترسی نداریم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید