سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان، با اشاره به موضوع مذاکرات برجام اظهار داشت: نیاز است در مذاکرات تمام تحریم‌ها لغو شود، ایران راستی آزمایی کند و به ایران تضمین داده شود در حالی‌که استکبار هیچ کدام از این سه بخش را اجرا نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا نه تحریم‌ها را لغو می‌کند و نه به عهد و پیمان خود وفا می‌کنند، بیان داشت: عهد و پیمان زمانی الزام آور است که عقل و دین باشد ولی استکبار نه دینی را قبول دارد و نه به حکم عقل عمل می‌کنند در نتیجه به عهد و پیمان غربی‌ها اعتماد نداریم‌.

مهدوی تاکید کرد: اگر طرف مقابل ضمانتی هم بدهد نیاز است که در اختیار ایران باشد نه غربی‌ها و لازم است مجلس به این مسائل توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به شکست سفر بایدن به منطقه، اظهار کرد: ‌‌‌‌‌‌ افزایش تولید نفت عربستان و اجماع علیه ایران ۲ هدف عمده بایدن از سفر به منطقه بود که هیچ کدام محقق نشد و در آینده شاهد افول آمریکا و فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی با اشاره سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن تفاهم نامه‌های ایران با روسیه، هوشیاری روسیه در برابر توطئه‌های غرب، نیاز همکاری بیش‌تر ایران و روسیه برای حوادث آینده، ضرورت همکاری اقتصادی بیشتر ایران و روسیه، تاکید بر ابتکار عمل روسیه در مواجهه با اوکراین، مخالفت غرب با روسیه قوی، هشدار نسبت به خطر ناتو، مخالفت با حمله نظامی به روسیه و رفع اشغال مناطق شرق فرات توسط آمریکا و تحسین برانگیز دانستن موضع روسیه در برابر رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین نکاتی بود که رهبر انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه مطرح کردند.

مهدوی همچنین در خطبه اول نماز با اشاره به ۲ مناسبت نزول آیه مباهله و نزول سوره انسان خاطرنشان کرد: این ۲ آیه در خصوص شأن و جایگاه حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به جایگاه عقلانیت در اسلام، گفت: تمام احکام دین پشتوانه عقلانی دارد و اگر شاهدیم که استکبار دست به اقدامات مذبوحانه‌ای چون آتش زدن قرآن می‌زند، به خاطر عجز در مقابل اسلام است.

وی افزود: دشمن به دروغ اعلام می‌کند اسلام با ضرب شمشیر پیش رفته است در حالی که تمامی مباحث اسلامی پشتوانه عقلانی دارد و این عقل است که الزام درونی می‌آورد.

مهدوی با اشاره به آیات قرآن در خصوص حجاب یادآور شد: عقل حکم  می‌کند که نیاز است برای مصونیت از آزار دیگران، رعایت حقوق خانواده‌ها و ۲۰ دلیل عقلی دیگر، حجاب داشت.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: اسلام سه بخش اعتقادات، اخلاقیات و احکام دارد که هر سه بخش دارای پشتوانه عقلانی فطری است.

وی در پایان با اشاره به پنجم مرداد و سالروز تشکیل نماز جمعه، اظهار کرد: حضور در نماز جمعه در روایات و دستورات دینی بسیار تاکید کرده است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید