سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان، ضمن تبریک این عید با بیان اینکه عید قربان یکی از اعیاد بزرگ دینی ما است، اظهار داشت: عید قربان مملوء از درس‌ها است که یکی از آن‌ها این است که انسان باید از همه تعلقات خود جدا شود و فقط به خدا توجه کند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن با تاکید بر اینکه حج یکی از شعائر الهی است، بیان کرد:در این حج ما باید تلاش کنیم مثل ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) زندگی کنیم که در امتداد زندگی توحیدی است؛ ابراهیم بت‌شکن همه امتحان‌های سخت الهی و زندگی را پشت سر گذاشته و فقط یک امتحان بزرگ برای او باقی مانده بود.

محمودی با بیان اینکه همه انبیا به امتحانات بزرگی مبتلا شدند که هیچ کدام از این امتحانات را ما نمی‌توانیم تحمل کنیم، ادامه داد: همچنین امتحان هر پیامبر با پیامبر دیگر فرق داشت و هر پیامبر را از راه خود امتحان می‌شد، امتحان حضرت ابراهیم(ع) قربانی کردن فرزندی بود که در پیری به دنیا آمده بود و به او تعلق خاطر داشت.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هر دو پیامبر در این امتحان تسلیم خدا بودند، افزود: گاهی اوقات به زبان می‌گوییم خدا یکی است، اما هزاران خدا در دل خود داریم و در این مسیر حجاج باید به جایی برسند که فقط به یک خدا برسند و همه چیز را درراستای خدا ببینند؛ به همین دلیل است که زندگی اسماعیل(ع) و ابراهیم(ع) و هاجر سرمشق زندگی ما شده است.

وی در خطبه دوم این نماز با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در کنگره حج فرمودند حج کنگره عظیم عبادت الهی است، گفت: همه عبادت‌های چنین حالتی دارند یعنی دارای یک بعد اجتماعی هستند؛ شاهدیم در روزی که حجاج رمی جمرات می‌کنند و همه مسلمانان با یکدیگر عقبه دشمن را می‌زنند، در همین مسیر است که رهبر انقلاب فرمودند در حج باید دشمن را شناخت و آن را به دیگران شناساند.

محمودی با اشاره به پیام رهبر انقلاب در روز عرفه خطاب به جامعه حهانی تصریح کرد: این حج آمیخته با مسائل سیاسی جامعه است و در دوران امروز اهمیت بیش‌تری دارد؛ رهبر انقلاب وحدت و عبادت را دو پایه حج و عامل اساسی وحدت جامعه مسلمانان دانستند و در همین پیام بروز پدیده شگرف مقاومت را موجب ضعیف‌تر شدن هر روزه دشمن بیان کردند، البته نباید از کید دشمن غافل شد این یعنی هم دشمن‌شناسی و هم استمرار بر مقابله با دشمن.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: مقاومت در جهان اسلام، رژیم صهیونیستی و مستکبران را به زانو در آورده و سرگردانی این دشمنان را می‌توان در فلسطین و سوریه و لبنان و جای جای منطقه دید که این موارد به برکت روز عید قربان است.

امروز برابراست با: