سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اصفهان اظهار کرد: روز به روز جایگاه رهبر معظم انقلاب برای مردم روشن‌تر می‌شود، در سخنرانی که ایشان روز رحلت امام داشتند، همه کلمات نور بود و راهی برای بندگان بیان می‌کردند.

وی افزود: ۳۳ سال است بعد از امام(ره) رهبری مردم را به عهده دارند ولی در مقابل امام امت، می‌گویند فاصله من با امام فاصله نجومی است، خیلی مهم است یک شخصیت مقابل تعریف‌های مردم خودش را نگیرد، خلوص یک انسان است که خالصانه مثل امام خود را خادم مردم می‌داند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به روز جهانی صنایع دستی تصریح کرد:صنایع دستی از صنایعی است که سابقه طولانی بین بشر دارد، باید علاوه بر توجه به صنایع دستی به هنرمندان این صنعت هم رسیدگی شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ضرورت دارد برای آموزش صنایع دستی به جوانان و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود که تا در کنار اساتید خبره به یادگیری هنر اقدام کنند.

وی در ادامه ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند:در آینده پاره تن من در زمین خراسان به خاک سپرده می‌شود هیچ گرفتاری پسرم را  زیارت نمی‌کند مگر  اینکه خداوند مشکلش را برطرف کند و هیچ گناهکاری فرزندم را زیارت نمی‌کند مگر اینکه خدا گناهانش را ببخشد البته به شرط اینکه فرد در آن مکان مقدس با ایشان بیعت کند که گناه نکند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سخنی از حضرت رضا(ع) تصریح کرد: ایشان فرمودند: از زیر پرچم ما خارج می‌شوند کسانی که در شبانه روز یک وقتی را برای محاسبه نفس خود و کارهایی که انجام می‌دهند نداشته باشند، چرا کهنتیجه محاسبه نفس این است که افراد روی کارهای خود حساب کنند تا اگر عمل خوب انجام دادند از خدا توفیق بخواهند تا فردا هم کارهای خوبشان بیشتر شود و اگر کار بدی انجام دادند، از خدا توبه کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به صفات مومن در قرآن گفت: خدا در قرآن فرموده مومن همواره امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، روایت مهمی در این زمینه وجود دارد که امام علی(ع) می‌فرمایند همه اعمال خوب و حتی جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره آبی مقابل اقیانوس است.

وی افزود: اگر انسان‌ها نسبت به هم بی‌تفاوت شدند، کار خوب در جامعه انجام نمی‌گیرد و کم کم کار بد رایج می‌شود و به قول امام علی(ع) در وصیتنامه شب بیست و یکم ماه رمضان، امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نباید ترک کرد و گرنه کم کم اشرار بر شما مسلط می‌شوند و دعا نیز مستجاب نمی‌شود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید