سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: مسأله تقوا در همه فرآیند تکامل معنوی انسان، نقش‌آفرینی می‌کند و در راه رسیدن به کمالات معنوی همیشه مطرح است؛ در مبدأ حرکت به سمت هدایت، تقوای الهی و ترک معصیت بسیار محوری است و اگر نباشد، حرکت شکل نمی‌گیرد و عاقبت راه هم از آن انسان‌های پرهیزگار است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ حداقل تقوا در وجود انسان گفت: اگر این حداقل نباشد، پرده‌دری می‌شود و با هیچ لباسی نمی‌توان این زشتی را پوشاند؛ امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید حداقل تقوا را داشته باش، بسیار کم تقوا هم در زندگی انسان ارزشمند است.

محمودی با بیان اینکه اگر تقوا نداشته باشیم، باخته‌ایم، افزود: چکیده تقوا عبارت است از رعایت حقوق دیگران و اجرای عدالت اجتماعی و عدم دست‌اندازی به حقوق افراد جامعه.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: دوران زندگی امام صادق(ع) دوران حساسی بوده است؛ دورانی بوده که حکومت ظالم بنی‌امیه به حکومت بنی‌عباس انتقال پیدا کرده و بازی‌های سیاسی زیادی در آن مقطع بسیار وجود داشته است.

وی افزود: امام در این شرایط مردم زمان خود را نسبت به نیت بنی‌عباس آگاه و جهاد تبیین را در آن زمان پایه‌گذاری کرد؛ در این زمان امام فرهنگ شیعه، فقه جعفری و مباحث کلامی را با پرورش ۴ هزار شاگرد اعتلا داد و با این روش مردم و جامعه شیعه را نسبت به حق امام آگاه کرد؛ زمانی که مردم برای مشکلات مالی و مرافعات به امام مراجعه می‌کردند امام به صراحت می‌گفت حق ندارید برای احقاق حق خود به این حکومت‌های طاغوت مراجعه کنید، بلکه باید به مبلغان دینی و روات احادیث رجوع کنید.

محمودی با اشاره به میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و تبریک آن، گفت: زیارت این بانوی بزرگ در قم، زیارت همه ائمه است و همه علما و بزرگان در مقابل این بانوی بزرگوار زانو زدند.

امام جمعه موقت اصفهان به مناسبت دیگر هفته که روز قانون و هفته مجلس است، اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس گفتند این مجلس را من انقلابی نامیدم هرچند بعضی برنتابیدند؛ به گفته رهبر انقلاب، انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است؛ خیلی‌ها در این ۴ دهه نتوانستند انقلابی بمانند؛ یکی از مهمترین شاخصه های که رهبری فرمود ساده‌زیستی و بین مردم و با مردم بودن است.

وی ضمن تأکید بر اینکه بیش از آنکه دشمنان به نیروهای خود امیدوار باشند به خطای مسؤولان امیدوارند تصریح کرد: شاخصه دیگر انقلابی بودن امانتداری و مسؤولیت‌پذیری است؛ مردمی بودن هم شاخص دیگر است یعنی حضور در جاهایی که مردم حضور دارند و مشکلات را در بین مردم بشنوند و نه تنها این مشکلات را بشنوند، اگر حرف مردم حق است، حق آن‌ها را بگیرد و به آن‌ها برساند؛ اگر هم شبهه‌های بین مردم ایجاد شد، تبیین کند و مردم را روشن کنند تا آرامش ایجاد شود.

محمودی خاطرنشان کرد: نمایندگان باید به دنبال حل مشکلات کلان مردم باشند و در حال حاضر نیز مدیریت جامعه سخت‌تر از گذشته شده است؛ مخصوصا مردم‌سالاری دینی که حرف اصلی انقلاب اسلامی است کار مردم را سخت‌تر از گذشته کرده تا بتوانیم این نوع مردم‌سالاری را به همه مردم دنیا بیشتر بشناسانیم.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: همه مسؤولان استان اصفهان تلاش کنند تا شهر و شهروند طراز انقلاب اسلامی را در این استان داشته باشیم و شهر و شهروند نمونه در نظام مردم‌سالاری دینی و نظام مقدس اسلامی را به مردم دنیا معرفی کنیم چراکه دنیا هم تشنه این مردم‌سالاری است.

وی با ابراز همدردی با مردم در آبادان، گفت: امیدواریم مسؤولان مرتبط توجه کنند چنین اشتباهاتی رخ ندهد؛ در دین اسلام دستوراتی داریم که اگر عملی شود هیچکدام از این مشکلات بوجود نمی‌آید؛ کار را درست انجام دادن و مسؤولیت را به بهترین شکل ادا کردن را هم جزو دین ببینیم و اگر به این‌ها عمل کنیم این مشکلات ایجاد نمی‌شود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید