سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس اتفاقی بی‌نظیر در تاریخ جنگ بود، عنوان کرد: این آزادسازی افتخاری بود که ارتش، سپاه و نیروهای بسیجی با هماهنگی رقم زدند و به لطف الهی خرمشهر آزاد شد، نیاز است که فداکاری‌ها و ایثارها ثبت شود تا بدانیم چگونه این پیروزی بزرگ به‌وجود آمد؛ در آن زمان در حالی که قسمت زیادی از خاک ایران در دست ارتش عراق بود، برخی به دنبال آتش بس بودند اما با فرمان امام خمینی (ره) خاک ایران کامل آزاد شد.

وی  با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که هیچ امتیازی به دشمن داده نشد، افزود: تمام پیروزی‌هایی که برای ملت ایران رقم می‌خورد به لطف خداوند است و باید در تمام پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها به یاد داشته باشیم که این اثر از سوی خداوند است.

مهدوی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی استان اصفهان گفت: از افتخارات اصفهان این است که از ۴ هزار شهید روحانی، بیش‌ترین تعداد شهید مربوط به استان اصفهان است؛ ۵۹۰ شهید در استان و ۱۶۰ شهید از شهر اصفهان بوده‌اند و شاهدیم که تعداد شهدای روحانیت نسبت به سایر صنوف حدود ۱۰ برابر هستند؛ روحانیت به دلیل ایمان، تقوا، تواضع و مردمی بودن خود از جان خود گذشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در زمینه هدفمندی یارانه‌ها تلاش فراوانی توسط دولت انجام گرفت، تصریح کرد: در هدفمندی یارانه‌ها دولت به‌جای اینکه در ابتدای زنجیره به واردکننده یارانه دهد، آن را در اختیار مردم گذاشت که چند فایده نصیب مردم و نظام اسلامی شد اما به نظر می‌رسد  نقص هایی نیز وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه در این کار دلالی تقریبا حذف شد، خاطرنشان کرد: در گذشته مبلغ یارانه ای که به واردکننده داده می‌شد، به طور کامل به دست مردم نمی‌رسید اما در شرایط فعلی یارانه‌ها به مردم داده می‌شود تا بتوانند جنس را تهیه کنند؛ همچنین این اقدام مانع قاچاق و صادرات برخی کالاها شد.

مهدوی با تاکید بر اینکه با سیاست دولت دیگر به صرفه‌ نیست که اشخاصی صادرات بی‌رویه داشته باشند و پول به جیب بزنند، بیان داشت: تا قبل از این طرح واردات قاچاق را با قیمت ارزان داشتیم و کارخانجات داخلی برایشان به‌صرفه نبود که کالاهای خود را با قیمت ارزان در اختیار مردم بگذارند در نتیجه اجناس فروخته نمی‌شد و مشکلاتی به‌وجود می‌آمد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه گفت: همچنین ارز و دلار به واردکننده داده می‌شد و نیاز بود دولت تأمین ارز انجام دهد و پول بیش‌تری را صرف این کار کند اما وقتی واردات با قیمت بالا انجام شود، سودجویی واردکننده حذف می‌شود، مورد دیگر اینکه واردات کالاهایی را داشتیم که مورد نیاز نبود و صرفا برای واردکننده صرفه اقتصادی داشت اما با این سیاست تولید داخلی اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: به منظور مدیریت صحیح این سیاست نیاز است دولت‌مردان نظارت را جدی‌تر بگیرند چرا که فشار اقتصادی به مردم زیاد است و عمده فشار بردوش کسانی است که کم‌تر حرف می‌زنند.

مهدوی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: می‌دانیم دین اسلام عقلانی است، به گونه‌ای که کسی که تعقل کند، حتما متدین است، خدا را باور می‌کند و اگر از عقل خودش استفاده نکند و فقط برای دنیا بهره بگیرد، از خداوند غافل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری موقت اصفهان یادآور شد: انسانی کافر همان کسی است که عقل خود را به کار نینداخته است، اگر شخص عقل خود را به کار بیندازد، می‌فهمد باید از خالق خود اطاعت کند و کارهای حرام را ترک کند؛ حجاب قبل از این‌که الزام دینی باشد، الزام عقلی و درونی است، فرمان عقل پوشش مناسب است، عقل به رعایت حقوق و حدود دیگران و حفظ حیا و عفت دستور می‌دهد

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید