سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به هفته تکریم جایگاه معلم در اسلام به مناسبت شهادت استاد حوزه و دانشگاه، شهید مطهری اظهارکرد: همان‌گونه که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی فرمودند معلمی جایگاه انبیا الهی است.

وی اضافه کرد: در اسلام معلم جایگاه بسیار رفیعی دارد که به گفته پیامبر خداوند و ملائکه‌ها به معلم درود و صلوات می‌فرستند، بنابراین جایگاه تعلیم و تربیت بسیار ویژه است.

محمودی افزود: معلم و استاد در خدمات شخصیت‌هایی که تربیت می‌کنند، شریک است و به حسابش نوشته می‌شود و امیدواریم بتوانیم شأن و جایگاه این شغل را حفظ کنیم؛ مسؤولان هم، فکر و اندیشه  شهید مطهری را در مدارس و آموزش عالی مورد توجه قرار دهند؛ هر چه بودجه در آموزش و پرورش قرار داده شود، هدر نرفته است و در جای مناسب خود را نشان خواهد داد. 

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان نشان کرد: مطالب و کتاب‌های شهید مطهری به حق امروزی است؛ او با دغدغه‌ای جدی کتاب‌ها را می‌نوشت و بسیار در برابر شاگردانش متواضع بود که امید داریم مطالب، درس‌های او و اخلاق و رفتارش را مخصوصا از راه نظام علمی و آموزش و پرورش وارد جامعه خود کنیم.

وی خطاب به مسؤولان و خانواده دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش باید در کنار برنامه‌های خود طرحی را در اردوها ایجاد کنند که دانش‌آموزان در نماز جمعه حضور پیدا کنند؛ چرا که یکی از برکات این نظام همین نماز جمعه است که در اوایل مسکوت ماند. 

محمودی با بیان تأکید مجدد مقام معظم رهبری  در جمع مسؤولان به جهاد تبیین تصریح کرد: ما باید تمام فعالیت‌های مختلف نظام را در منظومه‌ای با هم ببینیم؛ چرا که تک بعدی دیدن آن‌ها، آثار منفی دارد و برای جلوگیری از این آثار باید همه را تبیین کنیم. 

امام جمعه موقت اصفهان همچنین در خطبه اول نماز جمعه هم اظهارکرد: ملاک اصلی قبولی اعمال و رسیدن به کمالات معنوی و انسانی را تقوا معنا می‌کند؛ پس باید در درجه اول  اهمیت آن را در آیات الهی و کلام معصومان روشن شود. 

وی افزود: نکته‌ای که در این روزهای بعد ماه رمضان قابل اهمیت است حفظ و حراست از حسنات  و اعمال خوب جمع‌آوری شده‌ است و باید توجه کنیم که این خوبی‌ها را پاک نکنیم؛ گاهی بعضی از گناهان موجب نابودی و پاک شدن اعمال خوب می‌شود؛ بعد از ماه رمضان همه ما این مسئولیت را داریم که از تلاش‌های خود برای بدست آوردن حسنات نگهداری کنیم. 

محمودی خاطرنشان کرد: ما باید حواسمان را خیلی بیشتر از ماه مبارک رمضان جمع کنیم که تلاش‌هایی که در این ماه انجام دادیم را حفظ کنیم و این مسؤولیت را به خوبی انجام دهیم‌؛ چرا که حفظ این اعمال بسیار دشوارتر از بدست آوردن آن‌ها است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید