سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به جنایات انجام شده در افغانستان، یمن، پاکستان و مسجدالاقصی اظهار کرد: منشا جنایت‌هایی که در دنیا انجام می‌گیرد، آمریکا است  و متعجبم از افرادی در کشور که هنوز دل به آمریکا بسته‌اند، چرا که آمریکا ضد دین ما است و ما باید تا آخرین لحظه در مقابل آن مقاومت کنیم.
 
وی  با اشاره به روز قدس تصریح کرد:  به توفیق بهبودی کرونا، همه در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم کرد و مشت محکمی به دهان دشمن می‌زنیم و می‌گوییم با این جنایات نمی‌توانند جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند چرا که هرچه بشر علم و دانشش زیادتر شود توجهش به دین بیشتر خواهد شد. 

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از مناسبت‌های مهم، دوم اردیبهشت روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، گفت: کمتر از سه ماه از پیروزی انقلاب که گذشت، امام دستور تاسیس سپاه را داد و  امروز تولد سپاه و روز، بزرگی است چرا که این نهاد مقدس در طول عمر انقلاب اسلامی اقدامات بزرگی انجام داده است. 

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت سال ۵۹ روز  تاسیس شورای انقلاب فرهنگی بوده، بیان کرد:  باید  فرهنگ طاغوتی جوانان به فرهنگ خودباوری و فرهنگ دینی تبدیل شود و اگر چه در این زمینه زیاد کار شده ولی عقب هستیم و باید در این راه حرکت کنیم که فرهنگ غرب را از سبک زندگی کنار بزنیم. 

وی با اشاره به جملاتی از وصیت امام علی(ع) اظهار داشت: امام خطاب به فرزندانش فرمود که اگر دنیا بخواهد شما را فریب دهد، فریبش را نخورید و اگر چیزی از دنیا از دستتان رفت، غصه نخورید و همیشه حرف حق بزنید و عملتان را برای خدا و جزای او و نه توجه به دیگران انجام دهید. 

وی در ادامه اشاره به سخنان امیرالمومنین(ع) افزود: همواره دشمن ظالم  و یار مظلوم باشید و در کار خود نظم داشته باشید و هرکاری سر جای خود باشد؛ سعی کنید اگر دو نفر اختلاف دارند، میان آن‌ها را اصلاح کنید چرا که اصلاح بین دو نفر مسلمان از یک سال نماز و روزه ارزشش بالاتر است. 

طباطبایی‌نژاد درخصوص نظم در زندگی و کار گفت: امام خمینی(ره) در نظم، مطالعه، عبادت عجیب بود و حتی در ماه مبارک رمضان دیدارهایش کم می‌شد و با وجود سیاست و مملکت‌داری، عبادتش ترک نمی‌شد؛ شب‌های پنجشنبه خدمت امام در نجف بودم، دیدم که ایشان به مقوله زمان بسیار اهمیت می‌دهند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به داستانی قرآنی  از کسانی که مال خود را انفاق نکرده‌اند و مورد عذاب خدا واقع شدند، گفت: مفصل درخصوص اینکه چرا کفار با وجود اینکه انفاق نمی‌کنند و شب قدر ندارند، ولی در دنیا سرشار از نعمت هستند، صحبت خواهیم کرد، کفار مورد عنایت خدا نیستند، کفار کسانی هستند که خدا به پیامبر گفته آنها را رها کن، بگذار مثل گاو بخورند، نتیجه کفار آخرت است. 

وی گفت: مؤمن کسی است که غیر از زکات و خمس، در اموالش حقی را برای سائل و محروم معین می‌کند و همنیجا از مردم اصفهان تشکر می‌کنم که در همه گرفتاری‌ها کمک کردند؛ آن‌ها مهر سال بیشتر از سال قبل برای آزادی زندانیان کمک می‌کنند و کمک‌های امسال ۵۰ درصد بیشتر از سال گدشته بوده و علاوه بر آزادی زندانیان به کمیته امداد هم کمک کرده‌اند. 

طباطبایی‌نژاد با اشاره به صحبت‌های مسؤول ستاد دیه بیان کرد: اصفهان در کل کشور در آزاد کردن زندانیان رتبه اول را داست و از ابتدای ماه رمضان تا کنون ۸۰۰ میلیون تومان در این حساب جمع شده است.  

امام جمعه اصفهان با اشاره به توصیه حضرت علی علیه‌السلام به فرزندانش درخصوص ایتام که فرمودند دهان یتیم را وا نینداز و او را سرپرستی کن، گفتند: اگر متولیان مساجد در این اندیشه باشند که فقط مسجد برای نماز خواندن نیست و برای  کار دینی کردن است، می‌توانند کمک کنند تا ایتام محل از طریق مسجد تحت پوشش قرار گیرند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید