سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه نجات مردم از فقر کار بسیار بزرگی است، اظهار داشت: این روزها این امر بسیار مهم است و همه مسلمانان باید به این امر توجه داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه این روزها می‌شنویم در اصفهان برخی افطاری میلیاردی می‌دهند و اگر با شنیدن این خبر از غصه بمیریم حقمان است، شما شیعه علی هستید؟ دروغ می‌گوئید، افراطی‌گری‌ها و اصراف‌ها گاهی از بیت المال، ساختار شکنی‌هاو حرمت شکنی‌ها را به کی باید بگوئیم، از خدا بترسید اگر کسی شما را توبیخ نمی‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به برنامه یک شهر ضیافت که در راستای آزادی زندانیان هر روز عصر پخش می‌شود، ادامه داد: زندانیان زیاد بی گناهی با بدهی‌های ناچیز در زندان بسر می‌برند، برخی از آنها گاهی دو سال در زندان بوده‌اند و توصیه من این است که تا جایی که می‌توانید به نیازمندان کمک کنید.

وی افزود: دختران نیازمند جهیزیه، جوانان بیکاری و مستاجرانی که پول رهن ندارند و دیگر نیازمندان باید مورد توجه اغنیاء باشند.

افطاری‌ها و ریخت وپاش‌های نامشروع مناسب نیست

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه افطاری‌ها و ریخت وپاش‌های نامشروع مناسب نیست، اضافه کرد: حتی شنیده شده که افطاری را قبل از اذان سرو کرده‌اند و این‌ها همه غم است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت است، ابراز داشت: خائنان به اسلام و دین روزه دارانی که با کمال بی شرمی روزه خواری می‌کنند باید مجازات شوند، فوائدی برای روزه ذکر شده از جمله تقویت تقوا است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه روزه هماهنگی بین جهان اسلام است، افزود: روزه سپری مقابل آتش جهنم است و متأسفانه عده‌ای از این نعمت محروم هستند.

روزه خواران علنی صریحاً به خدا اعلام جنگ کرده‌اند

وی اضافه کرد: روزه خواران علنی صریحاً به خدا اعلام جنگ کرده‌اند و کسی که در مقابل این افراد نایستد به زودی کیفر گناهان خود را خواهد دید.

حجت الاسلام میردامادی در ادامه با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز ارتش گفت: روزی که منافقان می‌گفتند ارتش شاهنشاهی باید ملقی شود، امام (ره) فرمودند که آنها فطرت اسلامی دارند و اولین گروه نظامی که کمر شاه و دولت شاه را شکست ارتش بود که با امام خمینی بیعت کرد.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید سردار حجازی و حجت الاسلام بهشتی نژاد افزود: این افراد اصفهانی بوده‌اند و خدمات زیادی را به مردم کشور و جامعه اسلامی ارائه داده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در تمام نظام‌های سیاسی دنیا مردم از حکومت‌ها سوال می‌کنند، ادامه داد: اما در جامعه اسلامی هم مردم و هم خدا از مسئولان سوال می‌پرسند.

وی با بیان اینکه باید به مردم کمک کنیم، گفت: دولت زحمت می‌کشد اما باید با دقت و سرعت بهتری انجام شود، مسئولان باید توجه داشته باشند که باید پاسخگوی مردم و خدا باشند.

مسئولان باید از انفعال و غرور خودداری کنند

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه مسئولان باید از انفعال و غرور خودداری کنند، تصریح کرد: این رفتار بدترین خیانت به اسلام و بزرگترین ظلم به مردم است.

وی با بیان اینکه دوران مسئولیت کوتاه است و باید فکر پاسخگویی درگاه خداوند باشیم، اضافه کرد: البته ما نباید ناامید شویم، کشور در حال حرکت به سمت پیشرفت، سعادت و پیروزی است و باید این شرایط را اجر نهیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تولید انواع واکسن‌های کرونا در نوع خود در کشور قابل توجه است، افزود: این امر منجر به کاهش ابتلاء و مرگ و میر این بیماری شده است.

وی اضافه کرد: بدهی‌های دولت پرداخت شده است و این اتفاق خوبی است، پیشرفت‌های خوبی را در عرصه تجهیزات جنگی داشته‌ایم و نباید این امر را نادیده بگیریم.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه ایجاد ناامیدی در بین مردم کار دشمن است، ادامه داد: دشمن آرزوی خود را به گور خواهد برد چرا که ایران در زیر سایه قرآن و امام زمان (عج) پیش می‌رود.

وی در خصوص گشایش‌های اقتصادی در کشور نیز گفت: نباید همه این گشایش‌ها در بخش واردات هزینه شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به کمرنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی در کشور و به ویژه اصفهان گفت: در برخی از ادارات اصفهان شاهد سرو ناهار و روزه‌خواری علنی هستیم که باید این امر هر چه زودتر مدیریت شود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید