سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و بیان اهمیت این ماه اظهار داشت: پیامبر(ص)، تمام ماه شعبان را روزه می‌گرفتند و این ماه را به ماه مبارک رمضان متصل می‌کردند همچنین بر استغفار و صدقه دادن در این ماه تأکید فراوانی شده است. 

وی با اشاره به سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: کمیته امداد در سال ۱۴٠٠ در زمینه‌های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته است و عملکرد کمیته امداد استان اصفهان در مقایسه با دیگر استان‌ها قابل تقدیر است. 

طباطبایی‌نژاد با اشاره به نزدیکی هفته طبیعت و روز درختکاری بیان داشت: امسال روز اول هفته طبیعت با میلاد امام حسین(ع) هم‌زمان شده است و چه خوب است هر شخصی به نام حضرت اباعبدالله(ع) درختی بکارد و این صدقه جاریه را به‌جا بگذارد. 

امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به اهمیت روز پاسدار خاطرنشان کرد: نیاز است قدر پاسداران‌مان را بدانیم، زمانی که دشمن چشم دیدن‌شان را ندارد و دست به تحریم آن‌ها می‌زند، نشان دهنده ارزشمندی پاسداران است. 
   
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون درگیری روسیه و اوکراین اظهار داشت: ایشان تأکید کردند که نیاز است از این حادثه ۲ عبرت بگیریم، اول عدم اعتماد و تکیه به آمریکا است؛ ریشه این درگیری آمریکا است، زیرا اوکراین وسایل جنگی کاملی داشت، اما آمریکا آن را خلع سلاح و به درگیری و تنش با دیگر کشورها تشویق کرد؛ عبرت دوم این است که اگر مردم با حکومتی نباشند، آن حکومت توان دفاع از خود را ندارد و در اوکراین شاهد این موضوع بودیم. 

طباطبایی‌نژاد با اشاره به آیات قرآن پیرامون دلایل غفلت از خداوند تأکید کرد: مال و فرزند ۲ عامل اصلی غفلت از یاد خداوند است و خداوند در قرآن بیان می‌کند که برای کسب مال و رسیدگی به فرزندانتان از خداوند غافل نشوید.

نماینده ولی فقیه در اصفهان همچنین در خطبه اول نماز جمعه نیز بیان کرد: یاد و ذکر خدا یکی از واجبات الهی و وظایف مهم انسان است، خصوصا زمانی که گناهی برای او پیش می‌آید و نیاز است گناه را ترک کند؛ یکی از ویژگی‌های ذکر خدا این است که به قلب انسان جلا می‌دهد. 

وی پیرامون خطرات فراموشی یاد خدا با اشاره به آیات قرآن خاطرنشان کرد: شخصی که از یاد خدا غافل شود، زندگی سختی را به پایان می‌رساند و مورد دیگر که در سوره زخرف به آن اشاره شده است این است که اگر شخصی از یاد خدا اعراض کند، در دنیا شیطانی برای او قرار داده می‌شود تا همراه او باشد. 

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه اگر شخصی از یاد خدا غافل شود، شیطان بر او مسلط می‌شود، گفت: شیطان انسان غافل را دائما از مسیر درست منحرف می‌کند؛ در نهایت کج‌روی شخص غافل تا روز قیامت ادامه خواهد داشت و در آن روز شیطان را نفرین می‌کند، در حالی که خداوند بیان می‌کند پشیمانی در آن روز فایده‌ای ندارد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید