سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به صفات مؤمنان اظهار داشت: مؤمن به عهد خود وفا می‌کند و خیانت به عهد نمی‌کند؛ این عهد یک قراداد است و بین انسان‌ها با هم، انسان با خدا و خدا با انسان است و در همه این موارد مؤمن به عهد خود عمل می‌کند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن افزود: کسانی که عهد خدا را نقض و در مقابل آن پیمان‌شکنی می‌کنند، در خسران هستند و خدا می‌فرماید مؤمن نباید عهد خود با خدا را نقض کند، اضافه بر این نقض پیمان انسان با انسان در عقود هم جایز نیست.

طباطبائی‌نژاد بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید من با انسان‌ها پیمان بستم که بندگی شیطان را نکنند، شیطان دشمن آشکار شماست، چرا نقض عهد و پیمان‌شکنی می‌کنید، خداوند در جایی از قرآن می‌گوید ما با اسماعیل و ابراهیم عهد کردیم که مکه را از بت‌ها پاک و آنجا را برای مؤمنان آماده کنند، این آیه نشان می‌دهد خدا با همه بشریت به طور عام و با خواص به طور خاص عهد دارد.

امام جمعه اصفهان گفت: در روایات آمده است که کسی که عهد را بشکند دین ندارد و امیرالمومنین می‌فرماید کسی که به عهد و پیمان خود پای‌بند است، این نشانه‌ای از دین‌داری اوست.

وی با اشاره به عهدشکنی آمریکایی‌ها در موضوع برجام، تصریح کرد:  در قرآن آمده است که کفار به عهد و پیمان خود عمل نمی‌کنند و مقام معظم رهبری هم بارها نسبت به این امر هشدار دادند.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به سالگرد انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران ابراز کرد:  خطبه‌های معظم‌له همواره راهگشا بوده و نمونه آن خطبه ایشان در سال ۸۸ بود که راه را به همه نشان داد و نهایتا مردم در ۹ دی بساط فتنه‌گران را جمع کردند.

وی با اشاره به اینکه سنگر عبادت مسجد است،گفت: مساجد سنگر جنگ با شیطان و جنگ با دشمن داخلی و خارجی است و این مکان‌ها، جایی برای مشورت افراد با همدیگر است و اگر نماز با جماعت خوانده شود، ثواب بسیار دارد.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: مساجد باید محلی برای رسیدگی به مشکلات مردم محلات و رفع مشکل محرومان در آن محله باشد و مسجد ظرفیت ویژه‌ای در محلات است که هر روز یا هر هفته در جایی جمع شویم و با هم تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: این کارها را اگر انجام دهیم، باعث می‌شود جوانان و فرزندان ما مسجدی شوند و این موجب می‌شود افراد مسجدی قرهالعین، پیشوا و الگوی متقین و مؤمنان دیگر شوند.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به سالروز وفات ام‌البنین، افزود: این بانوی بزرگ ۴ فرزند را تربیت کرد که در رکاب امام حسین به مقام شهادت رسیدند و به همین خاطر، این روز را روز مادران شهدا نام‌گذاری کرده‌اند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید