سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: مؤمن رستگار و پیروز است و به هدف می‌رسد، در نماز خشوع دارد و می‌فهمد با چه کسی صحبت می‌کند. مؤمن از کار عبث، حرف بی‌معنا و بی‌اثر دوری و به زیردستان و فقرا کمک می‌کند و زکاتی که بر او واجب شده را پرداخت می‌کند. صفت دیگر مؤمن، این است که دامن خود را از گناه پاک نگه می‌دارند و خدای نکرده به شهوات غیر انسانی دست نمی‌زند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت امانت‌داری، خاطرنشان کرد: مؤمن کسی است که به عهد و پیمانش وفا می‌کند و امانتدار است، یعنی اگر کسی حرف یا چیزی را پیش کسی به عنوان اینکه آن فرد را معتمد خود قرار داده، بگذارد، او باید امانتداری کند.

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: خیلی‌ها روی این مسئله امانت خدا در قرآن بحث کرده‌اند، برخی گفته‌اند امانت خدا قرآن، برخی عقیده دارند ائمه و عده‌ای می‌گویند دین است و من می‌گویم همه این‌ها است. این امانت را غیر انسان نمی‌تواند بر دوش بکشد. فکر می‌کنیم این امانت نماز و روزه است ولی این طور نیست. هیچ موجودی نیست که خدا را شکر نکند البته بسیاری از انسان‌ها مستحق القاب الهی هستند، زیرا به امانت خدا به معنای اطلاعت از خدا در همه کارها، عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به آموزه‌های امام راحل (ره) در دوران انقلاب، اضافه کرد: همان کارهایی که امام (ره) در دوران انقلاب گفتند، منطبق بر قرآن بود. اینکه دین فقط نماز و روزه نیست و کافر حق ندارد بر مؤمن سلطه داشته باشد. حال برخی می‌گویند پس نباید با روسیه و چین هم تبادل داشته باشیم، اما دلیل نداریم با کافر معاملات انجام ندهیم. امام اگر فرمود نه شرقی و نه غربی، یعنی زیر بار سلطه شرق و غرب نخواهیم رفت.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه کل دین امانت خدا است، گفت: یکی از صفات مؤمن این است که اگر کسی امانتی برایش گذاشت، امانتداری می‌کند، اما صادق (ع) می‌فرماید: نگاه به طولانی کردن سجود و رکوع افراد نکنید، این دلیل بر خوبی نیست، زیرا در رکوع و سجود ریا هم می‌شود کرد.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند گروهی هستند که کارهای آخرتی را برای دنیا می‌کنند، لذا اگر فردی همیشه در گفتارش صادق و امانتدار باشید، دلیل بر پاکی و خوبی اوست.

امام جمعه اصفهان در رابطه با روز ثبت احوال، اظهار کرد: در همه ادارات اشکال وجود دارد ولی از نظر من روز به روز کارها بهتر و منظم‌تر شده است‌. ثبت احوال یکی از آن اداراتی است که خیلی بهتر شده است و احترامی که اکنون به مراجعان می‌گذارند جای تقدیر دارد.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت عیسی (ع) به هموطنان مسیحی، تصریح کرد: امیدوارم آن‌هایی که ادعای پیروی از حضرت مسیح را دارند، به دستورات ایشان عمل کنند، متأسفانه در دنیا خیلی‌ها ادعا دارند که پیرو آن حضرت هستند، اما این ادعا اصلاً ارتباطی با رفتار آنان ندارد.

وی با بیان اینکه حضرت عیسی (ع) یک معجزه بود، گفت: تولد حضرت مسیح بهترین علت برای خداشناسی است‌. در تاریخ هیچ کسی منکر این نیست که آن حضرت از حضرت مریم متولد شده و پدر نداشته است. وقتی ایشان متولد شد، یهودیان طعنه زدند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به معجزه حضرت مسیح، اظهار کرد: معجزه آن حضرت، زنده کردن مردگان بود که در تاریخ هم نوشته شده است. حضرت مسیح از پیامبران اولوالعزم بوده و همه ما مسلمانان هم باید این مسئله قبول کنیم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه ۹ دی، خاطرنشان کرد: ۹ دی، روز میثاق امت با امامت و روزی است که مردم ایران آن حماسه را علیه جنایت‌کاران داخلی در سال ۸۸ آفریدند؛ جنایت‌کارانی که به حضرت اباعبدالله (ص) و مراسم عزاداری ایشان، انقلاب، مقام معظم رهبری و امام (ره) توهین کردند ولی نمی‌دانستند این ملت را نه دشمن خارجی و نه داخلی نمی‌تواند از پای در بیاورد.

وی اضافه کرد: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس ملت مقابل دشمن خارجی ایستادگی کردند، در روز ۹ دی، دشمن داخلی را به جای خود نشاندند و از خدا می‌خوایم آن‌ها بفهمند این انقلاب چه عزتی را به ارمغان آورد. این ملت به آن‌ها فهماند که شیعه و کسی که دستش به دامان اهل بیت است هرگز زیر بار ظلم نمی‌رود، مرد و مردانه زندگی می‌کند و مردانه هم از دنیا می‌روند.

امام جمعه اصفهان در خصوص کرونا با تقدیر از اقدامات دولت، تصریح کرد: انصافاً دولت کار بزرگی را انجام داد و با مبالغی که خرج کردند و واکسن خارجی و داخلی فراهم آوردند، این ویروس را ضعیف کردند ولی نباید فکر کنیم تمام شده است.

وی افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، ممکن است این بیماری دوباره توسعه پیدا کند. این نتایج حتماً کار دولت، پزشکان، کادر درمان و خود مردم بوده است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با خطاب قرار دادن کسانی که واکسن آمریکایی طلب می‌کردند، گفت: عده‌ای می‌گفتند چرا واکسن آمریکایی نیاوردید؟ اکنون خود آمریکا روزانه بیش از هزار نفر کشته می‌دهد. فکر می‌کردند واکسن آن‌ها معجزه می‌کند چون ساخت آمریکا است ولی هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید