سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: بسیاری از مشکلات ما در زندگی به علت فاصله گرفتن از تقوا است، خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم می‌فرماید اگر تقوا را پیشه قرار دهید، گناه نکردید و توجهتان به خدا باشد در مواقع لزوم راه‌ها را به شما نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ما در دفاع مقدس روزهای بسیاری داشته‌ایم که با این امر مشکلاتمان را حل کردیم، در روزمره هم همینطور است تقوا باعث می‌شود فکرتان برای تشخیص باز باشد، علاوه بر اینکه گناهان هم بخشیده می‌شود.

وی افزود: نکته‌ای که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری طرح شد این بود که اسلام سه اصل مهم صبر، عدل، اخلاق را به ما دستور داده است، اول بدانید زندگی همراه با رنج است و در مقابل با حوادث قوی باشید و دشمن را ناامید کنید.

میردامادی با بیان اینکه الگوی صبر حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: حرف امروز ما وحدت بین شیعه و سنی است و اگر بین خودمان اختلاف باشد واقعا مصیبت است، و این مصداق رکن سوم است که باید اخلاق‌مدار باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه فضای سایبری امروزه در دنیا یک اسلحه است و هر لحظه ممکن است به کشوری حمله سایبری شود، گفت: اول اینکه باید قوی باشیم آن چنان که دشمن جرأت نکند به سوی ما بیاید که در این زمینه لازم است از ظرفیت جوانان در تقویت حوزه سایبری کشور در مقابل تهدیدات بهره برد.

وی عنوان کرد: باید از مردم تشکر کرد که صبوری پیشه کردند و مقابل توطئه دشمن به خوبی خود را نشان دادند، دشمن با هدف درگیری و آشوب این کار را انجام داد، صدا و سیما هم کاری خوب انجام داد و با شفافیت همه چیز را با حقیقت به گوش مردم رساند.

میردامادی  یادآور شد: این هم یک جنگ است همانند دوران دفاع مقدس، اگر مردم در دفاع مقدس دست به دست هم نداده بودند این پیروزی بر صدام و دنیای استکبار اتفاق نمی‌افتاد، آن چه که دشمن از این مسائل می‌خواهند، آشوب، درگیری و ناامنی است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: در صحبت‌های رئیس‌جمهور گفته شد ما اقتصادمان را به مذاکره پیوند نمی‌زنیم که این مسرت‌بخش است، مذاکره‌ای که از ما تسلیم شدن بخواهد برای ما قابل اجرا نیست.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید