سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: وقتی خدا بر مردم غضب کند، اثر این غضب دوری از امام زمان است، توصیه می‌کنم به نیروی انتظامی که در مقابل فساد جدی باشید، قوه قضاییه هم باید همکاری جدی کند بخصوص در ایام شهادت، در ایام شهادت جلسات فساد ایجاد می‌کنند که احساس می‌شود در پشت صحنه تعمد در کار است.

امام جمعه موقت اصفهان افرود: انتظار می‌رود در چهار ماه‌ حرام اجرای احکام شدیدتر شود، امیدوارم در آینده شاهد امنیت بیشتر در جامعه باشیم و همه نسبت به ایجاد این امنیت تلاش ‌کنیم.

وی ادامه داد: در هفته گذشته هم شهردار محترم منصوب شد هم استاندار، توصیه حفظ آبروی کسانی را دارم که از جانب گروه‌های مختلف معرفی می‌شدند، شهردار نشدن آن‌ها دلیل بر صلاحیت نداشتن آن‌ها نیست بلکه برعکس همین که نامشان در معرض بود دلیل بر صلاحیت آن‌ها بود، اگر مدیران صلاح می‌دانند از آن‌ها استفاده کنند.

مهدوی یادآور شد: دولت سیزدهم با رای قاطع مردم و با هدف ایجاد تحول بر اساس عدالت، ولایت، انقلابی بودن، خدمت شبانه‌روزی به مردم، مبارزه جدی با فساد و سایر وعده‌های آیت‌الله رئیسی در ایام انتخابات بر سرکار آمده که مردم نیز رعایت این اصول را از دولت انتظار دارند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است باید در شهر و استان خودمان مردم احساس امنیت دینی و آرامش فکری کنند، بر خلاف ولنگاری‌هایی که قبلا توسط بعضی انجام می‌شد، الان انتظار جدی است به خصوص از سمت خانواده شهدا، انتظار یک آرامش عمومی‌در جامعه و نسل مدیران کارآمد، با تلاش، خادم مردم و متخصص است.

وی بیان داشت: بخصوص در اصفهان شورای شهر اصفهان رأیی که مردم به آن‌ها دادند، انتظار بیشتری از آن‌ها است، در گذشته بعضی از اعضای شورای شهر به این اعتماد عمومی مردم توجه نکردند و ضربه به اعتماد عمومی‌ زده شده، این عزیزان باید جبران کنند خدشه‌ای که به این اعتماد وارد شد؛ جبران این خدشه به عهده نسل مدیران اداری و متخصص است، مدیرانی که متخصص و متعهد باشند، آنچه‌ دیده شده تخصص بود اما‌ تعهد نبود.

مهدوی خاطرنشان کرد: کسی که محاسن ظاهری ندارد چه انتظاری است که محاسن ذاتی داشته باشد، مردمی که رأی دادند متخصص بدون تدین را قائل نیستند، دقت بیشتری باید باشد تا نیاز به این صحبت‌ها نباشد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه گفت: هفته گذشته انفجاری که در افغانستان انجام شد همه را رنجیده کرد، برای شهیدان این حادثه علو درجات را خواستارم و صبر و استقامت برای بازماندگان شهدا و لعن و نفرین برای کسانی که باعث این جنایت هستند، آمریکایی‌ها که مرتب داعش را بسیج می‌کنند برای رسیدن به اهداف خودشان، با ایجاد اختلاف به جای این که مردم نیروی خودشان را برای مقابله با دشمن داشته باشند برای مقابله با یکدیگر صرف می‌کنند.

وی افزود: مشورت‌هایی در خصوص مذاکرات و برجام شده که نتایج خوبی صورت گرفته، شتاب‌زدگی در ادامه مذاکرات وجود نداشته باشد، نسبت به گذشته اروپایی‌ها و آمریکا‌هایی باید ازعان کنند که به تعهدات خود عمل نکردند و دوم این که آمریکا و رژیم صهیونیست با نفوذی که در بعضی قسمت‌ها و تاسیسات داشتند باید این‌ها جبران شود.

مهدوی تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان باید در ادامه بدانند که منافع خود را در ارتباط با غرب قرار نداده و بیشتر به ۱۵ کشور همسایه و بلوک شرق‌ توجه داشته باشند، عضویت در سازمان شانگهای که بسیار عضویت خوبی بود، نشان داد ایران می‌تواند با اختیار و آزادی خود مراوده خوبی با کشورهای شرق و همسایه داشته باشد

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: گذشت زمانی که اروپا و آمریکا ایران را تهدید می‌کردند و به دنبال تهدید ایران را پای مذاکره می‌کشاندند‌ و خواسته‌های خودشان را تحمیل می‌کردند، امروز با حضور دولت فعلی ایران زیر بار زور و تهدیدات و مذاکرات تحمیلی نخواهد رفت.

وی در پایان با اشاره به سالگرد شهادت پنجمین شهید محراب، آیت‌الله اشرفی اصفهانی، یاد و خاطره او را گرامی داشته و گفت: امیدواریم بتوانیم رهرو و ادامه‌دهنده راه او باشیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید