سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: روزی حلال بسیار مسأله مهم و باارزشی است، زیربنای تمام افکار و اعمال ما‌ روزی حلال است، در قرآن به پیامبران توصیه شده است که لقمه‌ حلال بخورید و عمل صالح انجام دهید؛ با لقمه‌های حرام، رشوه و تقلب، انواع و اقسام را‌ه‌های نامشروع طبیعی است و  آن چیزی که رضای خدا است و ما‌ طلب می‌کنیم به وجود نمی‌آید.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص بقای روح بیان داشت: ما جسم تنها نیستیم، آن‌چه در وجود ما حکم‌فرما است روح است، قرآن در جاهای بسیار مختلفی عنوان کرده است، خدا می‌فرماید یک خلق دیگر در بردن وارد کردیم که قطعاً روح است، ما نمی‌توانیم روح را تفسیر و بیان کنیم.

وی ادامه داد: از پیامبر(ص) سؤال می‌شود که روح چیست جواب می‌دهند روح امر خدا است، ما نمی‌توانیم تفسیر کنیم و حق معرفی روح را بیان کنیم، ولی آثار روح هست مثلاً خوابیدن و رویاهایی که چند سال بعد تعبیر می‌شود، روح همان آثار فعل و انفعالات فیزیکی و شیمیایی بدن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی با اشاره به خواب حضرت یوسف ادامه‌ داد: در این خواب حضرت یوسف دیدند ۱۱ ستاره با ماه و خورشید بر ایشان سجده کردند، حضرت یعقوب در تعبیر این خواب می‌فرمایند این نشانه عظمت و آینده تو است، به مقامی خواهی رسید که پدر و مادر و ۱۱ برادرت مقابل تو به خاک می‌افتند که این خواب ۴۰ سال بعد تعبیر شد.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: هر انسانی بخوابد بخش عظیمی از روحش از بدن خارج می‌شود و صحنه‌هایی از عالم غیب مشاهده می‌کند و با جسم ارتباط دارد و مخابره می‌کند، خواب هم نوعی مرگ و خروج روح است از بدن، منتها نه خارج شدن تمام روح از بدن، خداوند در حین مرگ هر کسی روح او را دریافت می‌کند، کسی که در خواب نمیرد روح برمی‌گردد تا زمان دیگری فرا برسد؛ روح موجودی زنده است، در عالم برزخ هم روح هست، روح وابسته به جسم نیست، جسم می‌پوسد و خاک می‌شود اما روح هست.

وی با اشاره به اول ماه ربیع‌الاول عنوان کرد: در تاریخ آمده امروز روز هجرت پیغمبر(ص) است که از مکه به سوی مدینه حرکت کردند، دیشب شب خطرناکی بود و خانه پیامبر(ص) در محاصره بود، باید طوری خارج می‌شدند که دشمن متوجه نشود، تنها کسی که اظهار کرد جان من فدای شما شود حضرت علی(ع) بود.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی در ادامه گفت: پیامبر(ص) پای پیاده مسیر مکه تا مدینه را آمدند، البته مردم مدینه منتظر بودند تا ایشان وارد مدینه شوند، ورود پیامبر(ص) به مدینه آغاز تاریخ جهانی با عظمت اسلام به نام تاریخ هجری شد که به نام هجری قمری و هجری شمسی تصحیح شد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قبل از ورود پیامبر(ص) به مدینه، در نزدیک مدینه عده‌ای همراه ایشان ۶ روز ماندند و دو کار بزرگ انجام دادند، ابراز کرد: یکی ساختن مسجد قبا، مسجدی که از روز اول خشتش بر اساس تقوا گذاشته شد، یکی هم خواندن نماز جمعه بود که این نشان‌دهنده اهمیت جمعه و نماز جمعه است، نمازی که دعوت آن با یا ایها الذین آمنوا شروع شده، بشتابید به سوی نماز جمعه.

وی در ادامه مطرح کرد: حتی می‌گوید بشتابید و عجله کنید برسید به خطبه‌های نماز جمعه، نمازی که در روایات بسیاری است و می‌فرماید هم‌وزن حج و حج مساکین است، کسانی که نمی‌توانند مکه بروند اگر به نماز جمعه بروند ثواب حج برای آن‌ها نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون توسط آحاد مردم اظهار کرد:امروز که دولت شرایط را برای واکسیناسیون مردم فراهم کرده همه باید برای واکسیناسیون اقدام کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به کشورهای مسلمان عنوان کرد: به کشورهای منطقه اعلام می‌کنیم، خودتان را وابسته به دشمنان اسلام نکنید، دستتان را بر شانه‌های دشمنان قسم‌خورده اسلام نیندازید، از ارتش‌های بیگانه استفاده نکنید، اینها فقط کشور را غارت می‌کنند و همه چیز کشور حتی دین آن را می‌گیرند.

وی خطاب به استاندار جدید اصفهان گفت: مسأله بحران آب و پدیده فرونشست زمین خطرات جدی در آینده اصفهان را تهدید می‌کند، بنابراین باید فکری برای این شهری کنید که در همه‌جا پیش‌گام نبرد با دشمن بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا اظهار کرد: تفاوتی بین رؤسای جمهور آمریکا نیست، ما باید روی پای خود بایستیم و قدرتمند شویم طوری که دشمنان اسلام از ما‌ بترسند، وابستگی به کشورهای بیگانه جز ضرر و زیان ندارد همان‌طور که در افغانستان دیدیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید