سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: عمل صالح با محبت به آل محمد باید با یکدیگر باشند و هر کدام به تنهایی پاسخگو نیست و زمانی وضعیت به رونق می‌رسد که هر دو کنار هم باشد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مسأله‌ مهم مسأله تفکر و تعقل است؛ معنای این ۲ کلمه تقریبا یکسان است و تعقل به معنای به‌کارگیری عقل و تفکر به معنای به‌کار گیری فکر است.

وی با اشاره به آیات قرآن درخصوص این ۲ واژه بیان‌ داشت: مقابل واژه تعقل و تفکر غفلت است و یکی از صفات مهم برای انسان‌ها تفکر است. 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر انسان تفکر داشته باشد مال حرام نمی‌خورد؛ خداوند متعال به ما توصیه می‌کند فکر کنید و افرادی که گمراه شدند فکر نمی‌کنند و از صفات مؤمنین فکر کردن درباره خلقت و عالم است.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان گفت: در روایات مختلف امام حسن مجتبی(ع) مردم را به تقوا و تفکر دعوت کرده‌اند و فرموده‌اند که این موضوع باید ادامه‌ دار باشد.

وی تأکید کرد: اگر فردی می‌خواهد انسان حکیم و متفکری باشد باید فکر کند؛ در مناظرات نیز شاهد بودیم که بعضی افراد حتی بدون بسم‌الله شروع به تهمت زدن به دیگران کردند و یا وعده‌های بیهوده می‌دادند؛ برای مثال می‌گفتند برای ۲ دهک اول ۱ میلیون تومان اختصاص می‌دهند و زمانی که منطقی این موضوع را حساب می‌کنیم امری غیر ممکن است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: اگر انسان درباره همه کارها فکر کند کارهای او به حق پیش می‌رود.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: برای سوال درباره رأی دادن افرادی که می‌گویند رأی نمی‌دهم آیا با فکر چنین حرفی می‌زنند؛ کسی نمی‌تواند رأی ندهد، یعنی با رأی دادن به جمهوری اسلامی رأی دادیم و با رأی ندادن به دشمنان جمهوری اسلامی رأی می‌دهیم.

وی اظهار کرد: عدم تفکر به معنای غفلت و غافل شدن از خدا و اینکه در محضر او‌ هستیم است؛ غفلت باعث می‌شود شیطان بر انسان مسلط شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: خداوند آگاهی دارد که عده‌ای از تحت فرمان او خارج می‌شوند و به جهنم می‌روند و دلیل این موضوع این است که افراد قلب و فکر دارند اما از آن استفاده نمی‌کنند.

مشکلات انتخابات مهندسی شده نبود

نماینده ولی فقیه در اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه بیان داشت: در ابتدا از مردم برای حضور پرشور در ساعات اول رأی‌گیری‌ تشکر می‌کنم، گر چه مشکلاتی نیز وجود داشت؛ به نظرم فکر نکرده و بدون مهندسی کارهایی صورت گرفت و با این حال مردم می‌گفتند در هر حال رأی می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد بودم مردم با بصریت هستند و بین افراد و نظام تفاوت قائل می‌شوند؛ قصد داریم نظام را به دست مولایمان برسانیم و اگر قرار باشد وقتی یک مسؤول خوشمان نیامد از نظام دست برداریم افت دارد و امام نیز تأکید داشتند که نظام و انقلاب به ایشان نیز وابسته نیست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: هیچ نظام و هیچ حکومتی مثل ایران نزدیک به حکومت پیامبر(ص) نیست؛ قانون اساسی کشور، اداره کشور، مردم سالاری نسبت به دیگر کشورها در جایگاه بالایی قرار دارد و مقام معظم رهبری نیز در روز چهارشنبه به این موضوع اشاره کردند.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: برخی کاندیداها می‌گفتند فقر را کامل از بین می‌برند، در صورتی که چنین موردی ممکن نیست و در هیچ دوره‌ای شاهد چنین موضوعی نبودیم و در این باره شاهد برخی وعده‌ها بودیم.

وی توضیح داد: امیدواریم شخصی سر کار بیاید که در حد توان خودش بتواند مشکلات کشور را حل کند و تصمیمش این باشد که تا آخرین لحظه برای خدمت به مردم تلاش کند و این به شرط رأی حدأکثری است.

 آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: رأی دادن خستگی دارد اما به اندازه جبهه خستگی ندارد و دشمنان را ناامید می‌کند؛ در این راستا از اطرافیانتان دعوت کنید تا در انتخابات شرکت کنند و دشمن بداند با تمام سختی‌ها و تحریم‌ها دست از پیشرفت برنخواهیم داشت.

 امام جمعه اصفهان گفت: شاهد بودیم که برخی از کاندیداها سیاه‌نمایی می‌کردند و طوری رفتار می‌کردند که گویا کشور در این ۴۰ سال هیچ کاری نکرده‌است؛ مشکلات وجود دارد اما نباید این‌طور سیاه‌نمایی‌صورت بگیرد.

وی یادآور شد: اگر در کشور کار نشده بود و پیشرفتی وجود نداشت دشمن تا این حد از دست‌مان عصبانی نبود.

 آیت‌الله طباطبایی‌نژاد مطرح کرد: در مسأله رأی دادن نیز انصاف را در نظر بگیریم نه خط و جناح‌ها را و امیدوارم دولتی که بر سر کار می‌آید به این موضوع توجه کند و افرادی را بر سر کار بیاورد که کارآمدی و تخصص داشته باشد و رهبری را قبول داشته باشند حتی اگر خط فکری او متفاوت باشد.

به همه لیست‌های انتخابات شورای شهر رأی دادم

 امام جمعه اصفهان اعلام کرد: امروز در انتخابات شؤرا همه لیست‌ها را گرفتم و از تمام آن‌ها ۱۳ نفر را انتخاب کردم؛ در جبهه نیز به همین صورت بوده و همه حضور داشتند.

وی گفت: طبق روایات وظیفه ما این است که از بین کاندیداهای موجود اصلح را انتخاب کنیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در واکسن کرونا بین صدها کشور ششمین کشور شدیم و امیدوارم به زودی تمام مردم با واکسن ایرانی واکسینه شوند زمانی که از سمت دیگران تحریم می‌شویم خودمان تلاش می‌کنیم و این موضوع را در غنی‌سازی و انرژی هسته‌ای نیز شاهد بودیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید