سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: بحث خطبه اول پیرامون امتحان الهی است؛ امتحان خدا فقط در سختی‌ها نیست بلکه در آسانی‌ها نیز وجود دارد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: علاوه بر سختی‌ها و آسانی‌ها امتحان خدا در عبادات نیر وجود دارد؛ همه دستورات و عبادات خدا امتحان الهی است و این مورد در آیات قرآن نیز اشاره شده است.

در مسیر امتحانات الهی از قبل آماده باشیم

وی افزود: اگر برای حضرت یوسف شخصی مثل زلیخا وجود‌ نداشت امتحانی برای ایشان نیز وجود نداشت؛ در مسیر امتحانات الهی باید از قبل خودمان را بسازیم و آماده باشیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد یادآور شد: خود نماز یک امتحان است، اینکه چگونه، کجا و در چه زمانی خوانده شود و اول سوره تبارک نیز به این موضوع اشاره شده است و صرفا در فقر و‌غنا امتحان صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به داستان حضرت سلیمان تأکید کرد: هر نعمتی که خداوند در اختیارمان فرار می‌دهد یک امتحان است و باید شکر آن را بجا بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: مواردی مثل پیروزی در جنگ و‌ حتی شهادت نیروها در جنگ خود نعمت الهی است و باید برای آن شکر خدا را به جا آورد؛ بنابراین سراسر زندگی انسان امتحان الهی است.

حضور پای صندوق رای هم از امتحانات الهی است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد مطرح کرد: از دیگر امتحانات زندگی ما حضور در پای صندوق‌های رأی است و شیاطین جنی و انسی در این مورد بسیار به سراغ ما می‌آیند.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه بیان‌ داشت: کسانی که محبت، غضب، کمک‌شان برای خدا باشد افرادی هستند که ایمان کامل پیدا کردند و موضوع بسیار مهمی است.

وی با گرامی داشتن یاد امام خمینی(ره) افزود: امام خصلت‌های زیادی داشتند اما دلیل محبوب‌القلبوبی و سر منشأ تمام خصلت‌های نیک ایشان خداپرستی و‌خلوص الهی در نیت‌هایشان بود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: خالص بودن در انجام نیت‌های الهی بسیار مهم است؛ نیت یعنی انگیزه‌ای که باعث می‌شود کاری را انجام دهیم و‌ چه چیزی بهتر از اینکه انگیزه‌مان خدا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان تأکید کرد: در روایات آمده که شخصی از شرکی مثل ریا در امان نیست و باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشیم؛ در روایات نیز آمده که ریا در حدی پنهان است که مانند ردپای مورچه در سنگی سخت در شب تاریک است.

وی یادآور شد: مخلص کسی است که تمام این موارد را رد کند و جز خدا چیزی را نبیند و در نتیجه چنین موردی باعث می‌شود محبت‌ او در دل دیگران قرار داده شود؛ امام نیز چنین انسانی بودند و برای حرف مردم کاری نمی‌کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد‌ تصریح کرد: همانطور که امروز مقام معظم رهبری تأکید کردند، وظیفه هر شخصی است که دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کند و این موضوع امری واجب و لازم است؛ همانطور که امام امت گفت حفظ نظام از اوجب واجبات است هرکاری که باعث حفاظت از نظام شود نیز واجب است.

موضوع چپ و راست را در انتخابات کنار گذاریم

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: موضوع چپ و راست را در انتخابات کنار بگذاریم، همه ما مسلمان هستیم و نباید این تقسیم‌بندی‌ها وجود داشته باشد، همانطور که همگی در جبهه وجود داشتیم الآن نیز باید در این جبهه حضور همگانی داشته باشیم و‌ اگر غیر از این باشد از جبهه حق عقب خواهیم افتاد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید