سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: هر جا تقوا رفت، پیروزی در آنجا قطعی است و انسان متقی در دنیا موفق است، اگر اسم و عظمتی از سردار دل‌ها، سردار سلیمانی مشاهده می‌کنیم بخش از آن علتش دوری از گناه، خضوع و خشوع و توجه به خداوند است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: هرچه ما داریم به خاطر تقوا است، همه پیروزی‌های ما به خاطر ارتباط با خدا و اجرا فرامین و دستورات خداوند و انقلاب برای خداوند و شهادت و آرزوی شهادت در راه خداوند سبحان است.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا و با تبریک و تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی تصریح داشت: ما شهادت سردار سلیمانی را تسلیت می‌گوییم از این لحاظ که ما بزرگی از دست دادیم و تبریک برای آنکه ایشان به آرزویشان رسیده‌اند چرا که همیشه  از خداوند طلب شهادت می‌کردند و البته که ایشان در دوران حیاتشان جهادی مدبرانه، آگانه و مقتدرانه داشته‌اند که بخشی ثمرات و تاثیرات آن را امروز به وضوح می‌توان شاهد بود.

میردامادی در ادامه  مباحث قبلی خود پیرامون مسأله معاد بیان داشت: برخی برایشان باور اینکه روزی تمام مرده‌ها پس از سالیان سال زنده شود سخت است اما باید، بگوییم که در دنیا هم خداوند مرده را زنده کرده است و حجت را بر ما تمام کرده است تا برای ما تا جای تردید و شکی وجود نداشته باشد که نمونه‌های متعدد در آیات قرآن و روایات مختلف آمده است.

وی در ادامه افزود: این شهادت کشور را تکانی داد و انقلاب را نو کرد؛ انقلابی که آرام آرام داشت خستگی بروز می‌داد، این عزت، الهی بود و مردم با ساندیس جمع نشدند، پس از تشیع جنازه حضرت امام خمینی، تشییع پیکری این چنین در تاریخ انجام نشده است که از کاظمین، بغداد، کربلا و نجف تا اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان مردم این چنین به خیابان‌ها بیایند.

میردامادی ابراز داشت: خداوند محبت او را در دل‌ها قرار داده و مردم همه برای او گریه می‌کردند و هنگامی که رهبر انقلاب نماز را خواندند و به گریه افتادند صدای شیون آن جمعیت میلیونی بلند شد، این شهید عزیز عمر خود را به بطالت طی نکرد، خلوص و توکل داشت و در تمام مواقع رعایت مسائل شرعی را می کرد؛ هیچ توقع و خواسته‌ای نداشت و هنگامی که جلسه‌ای بود در گوشه‌ای می‌نشست که به زحمت او را پیدا می‌کردیم و هیچ‌گاه کاخ و کاخ‌نشینی نخواست.

امام جمعه موقت اصفهان اذعان داشت: او کاری کرد که شیعه و سنی و انگلیسی و آمریکایی و هندی و… را متاثر کرد چرا که یک مرد بود، قطعا بدانید و مطمئن باشید همانگونه که امام راحل وعده دادند به زودی امریکا را زیر لگد‌های خود له خواهیم کرد زیرا که این وعده خدا است؛ از هیبت امریکا نباید ترسید، آنجایی که دست خدا باشد، هر چه تعداد و قدرت هم کم باشد به اذن خدا زیادها و قدرتمندان شکست خواهند خورد.

وی خاطر نشان کرد: این روز ها رهبر انقلاب فرمودند انتقام سخت، و خواسته مردم هم همین بود اما چه کسی فکر می‌کرد نیرو‌های مسلح ما و سپاه قهرمان ما، در همان ساعاتی که سپهبد قاسم سلیمانی شهید شد یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی امریکا در عراق را نابود کنند؟

میردامادی ادامه داد: همین نیت‌ها شعارهای برخواسته از شعور شما مردم است که امریکا را ترسانده و به گفته یکی از نظامیان عراقی از آن لحظه که موشک‌های ایران شلیک شد، نظامیان عراقی در این پایگاه نگران بودند اما تمام موشک‌ها به اهداف تعیین شده و در قسمت‌های امریکایی پایگاه فرود آمده‌اند و امریکایی‌ها تا ۲۴ساعت جنازه و زخمی‌ها را انتقال می‌دادند و تمام پهپادها و هواپیماهای جنگی امریکایی سوزانده و نابود شدند.

خطیب جمعه اصفهان اذعان داشت: آن‌چه که می‌شنوید مقدمه کار است، قطعا بدانید همانگونه که رهبر انقلاب وعده داده‌اند، ما به این قضیه راضی نیستیم و باید تمام پایگاه‌هایی که امریکا در منطقه تصرف کرده از وجود کثیف و خبیث آنان پاک شود و شما مردم در این یک هفته نشان دادید آن چه شعار می‌دهید از شعور است و آماده‌اید آمریکا را زیر پاهای خود له کنید.

وی در ادمه مطرح کرد: چیزی که باید حفظ کرد ایمان، عشق، فهم و شعور این مردم است، امریکا جز کشتار و جنایت چیزی ندارد و داعش را برای نابودی و چپاول ملت‌ها تربیت کرده و اگر شخصیتی مثل قاسم سلیمانی نبود ایران را هم با دلارهای آل سعود و سلاح‌های امریکا، رژیم صهیونیست و انگلیس گرفته بودند، همانگونه که رهبر انقلاب گفتند، این‌ها می‌خواهند کشورها را مانند آل‌سعود به گاو شیرده تبدیل کرده و غارت کنند بنابراین همانگونه که امام فرمودند هر چه فریاد دارید برسر آمریکا بزنید.

میردامادی خطاب به مسؤولان شهری متدکر شد: مردم از وضع خیابان‌هایی مانند چهار باغ گله دارند که بعضا دختر و پسر‌ها با وضعیت نامناسب اعمال ناشایستی انجام می‌دهند؛ ما ملتی نیستیم که بی‌حجابی، بی‌حیایی و بی‌عفتی برایمان افتخار باشد و اگر نیرو انتظامی، شهرداری و یا دیگران مسؤول هستند، کاری انجام دهند.

خطیب جمعه اصفهان یاداور شد: آمریکا فهمیده است تمام قدرت ما ایمان و حیا ماست بنابراین با تمام توان خود به آن حمله کرده و می‌خواهند مانند موریانه پایه‌های آن را بخورند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید