سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید اظهار داشت: یکی از صفات پاک مؤمنان یاد کردن خداوند است، این بدین معناست که انسان خودش را به خودش واگذار نکند و همواره به یاد خداوند باشد.

وی ادامه داد: افرادی که در همین آشوب‌ها همچون دیوانه‌ها رفتار می‌کنند، به دلیل دوری از یاد خداست، این افرادی که به اموال مردم آسیب می‌رسانند، همچون داعشی‌ها هستند و دیوانه می‌شوند، زیرا از راه و یاد خدا دور شده‌اند.

امام جمعه اصفهان در خصوص سال نوی میلادی گفت: این روز را به تمام مسحیان واقعی تبریک عرض می‌کنم، امیدواریم افرادی که خود را صرفاً به اسم مسیحی می‌شناسند و از خط فکری این پیامبر بزرگ دور هستند، به راه ایشان بازگردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین با اشاره به سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: این موضوع یک جهاد علمی بزرگ در کشور بود، در بدو انقلاب نزدیک به ۴۰ درصد مردم ایران سواد داشتند، اما اکنون صرفاً نزدیک به ۵ میلیون نفر در ایران بی‌سواد هستند، اگر سوادآموزی اجباری شده بود، این جمعیت ۵ میلیونی نیز کمتر شده بود، امیدوارم هرچه زودتر این نهضت به اتمام برسد و پیش از آن که کسی به این جریان نیاز داشته باشد، به صورت عادی باسواد شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ما باید در علم پیشتاز باشیم، خواسته مقام معظم رهبری و مردم این است که ملت ایران در علم نمونه جهانیان باشد.

وی در خصوص حماسه ۹ دی اظهار داشت: ۹ دی امسال نیز باید بهتر از سال‌های گذشته مردم در صحنه حضور داشته باشند و مشت محکمی را بر صورت دشمن بکوبند، شاید در داخل کشور افرادی باشند که دوست نداشته باشند این حماسه در ایران یاد شود، اما باید به کوری چشم تمام دشمنان در صحنه حاضر باشیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: بصیرت و آگاهی مردم و تدابیر رهبری باعث شد انقلاب اسلامی همچنان پیشتاز باشد، دشمن به‌ دنبال ریشه‌کن کردن انقلاب است و در این بین نیز آسیب‌های را نیز به کشور زدند، دشمن کینه‌ بزرگی از مردم ایران را در دل دارد که با بصیرت مردم این کینه را به‌گور خواهد برد.

امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) افزود: این روز فرخنده را به تمام مسلمان جهان تبریک عرض می‌کنم، این روز در ایران به‌ نام روز پرستار نامگذاری شده است، متاسفانه چند وقت اخیر به این قشر زحمت‌کش بی‌توجهی شده است شخصاً از اینکه پرداختی‌های این عزیزان دچار اختلال شده، ناراحت هستم و امیدوارم مسؤولان در کمترین زمان ممکن مشکلات این عزیزان را رفع کنند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید