سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن تبریک این عید اظهار داشت: قدرت‌های کافر و ظالم علیه اسلام برنامه می‌ریزند اما ملت کوه مقاوم در مقابل دشمن است و این رمز پیروزی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان افزود: در اسلام عید زیاد داریم اما به طور کلی دو عید در زمان پیامبر رسمیت پیدا کرد، عید فطر و عید قربان؛ اعمال این دو عید طوری است که نیازمندان هم بهره‌مند شوند، اگر زکات فطره را همه پرداخت کنند دیگر فقیری باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: عید قربان از تقرب گرفته شده، خانواده‌هایی هستند که معلوم نیست توانایی تأمین گوشت داشته باشند و در این روز از گوشت‌های قربانی استفاده می‌کنند.

میردامادی اضافه کرد: این عید از آنجاست که یکی از اولیای خدا طبق آنچه خواب دید عمل کرد و تسلیم امر خدا بود، نکته قابل توجه این است که دیگر اما و اگر مطرح نکرد، ما نیز در دستورات الهی نباید بهانه بیاوریم.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی عنوان کرد: ناراحت کننده است که از نزدیکان مسؤولان ارز دولتی گرفته‌اند تا دارو و گوشت وارد کنند اما برای سود بیشتر چیزهای دیگری وارد می‌کنند، از خانواده‌هایی که ساعت‌ها در صف گوشت قرمز می‌ایستند خجالت نمی‌کشید؟

وی با تقدیر از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدان، تأکید کرد: شادی واقعی آن زمانی است که گوشت قربانی‌های امروز به افراد نیازمند برسد و لب‌های خانواده‌ها خندان شود.

میردامادی در خطبه دوم با اشاره به درس‌های حج، اظهار کرد: حاجیان اول محرم می‌شوند و لباس دنیا را از تن خارج می‌کنند، در طواف خدا را مرکز زندگی‌اش قرار می‌دهد، از اینکه پشت مقام قرار می‌گیرند یعنی رسیدن به خدا باید از پیروی امامت و نبوت باشد.

امام‌جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: مسلمان باید شناخت داشته باشد، دوست و دشمن را بشناسد، سنگ زدن به شیطان یادآوری می‌کند که باید با دشمن مقابله کرد، امروز مرگ بر آمریکا نشانه مبارزه با شیطان بزرگ است و این درس را اسلام به ما داده است.

وی با بیان اینکه اگر همگی به وظیفه خودمان عمل کنیم وعده الهی محقق می‌شود، ادامه داد: وعده سید حسن نصرالله در خصوص برگزاری نماز در بیت‌المقدس دور و غیرقابل تحقق نیست.

امروز برابراست با: