سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: انسان متقی باید همواره در حال مراقبه از خود باشد و به حلال و حرام اموال و خوراک خود اهمیت دهد، در روایات آمده است انسان همچنان که شریکش را تحت نظر دارد، از نفس خود مراقبه کند، حضرت علی (ع) هم فرمودند قبل از اینکه اعمالتان را وزن کنند خودتان آن را وزن کنید، اعمال انسان با میزان خاص خود سنجیده می‌شود و میزان روز قیامت حق است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد گفت: غیر حق، باطل و پوچ است، اینکه در روایت داریم علی (ع) میزان حق است، یعنی اعمال ما با اعمال انسان‌های پاک خالص و مؤمن به خدا سنجیده می‌شود، هرچقدر به اعمال آن‌ها نزدیک و شبیه باشد به حق نزدیک‌تر خواهیم بود.

وی افزود: سنجش اعمال انسان در روز قیامت توسط دیگری انجام می‌شود و از مزیت‌های اینکه انسان اعمال خود را پیش از قیامت بسنجد این است که خداوند درب توبه را باز گذاشته است، توبه برای آن‌هایی نیست که تا خود را در حال مرگ می‌بینند سریع ابراز پشیمانی کنند.

طباطبایی‌نژاد اذعان کرد: اگر انسان در خود واعظ نفسانی نداشته باشد، واعظ بیرونی بران تأثیری ندارد، تا انجام واجبات و دوری از حرام درونی نشده باشد، دعای آدمی و پای منبر نشستن هم اثر نخواهد کرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز جنگ خندق و احزاب بیان کرد: در این جنگ یهودی‌هایی که تخلف کرده بودند، با تحریک کفار قریش و قبائل مختلف به سمت مدینه برای جنگ با پیامبر و مسلمانان شورانده شدند، سلمان فارسی برای مقابله با آنان پیشنهاد حفر خندق را داد و پیامبر آن را پذیرفت.

وی ادامه داد: یهودیان بعد از اینکه یک ماه پشت خندق ماندند و آذوقه‌شان رو به اتمام رفت، ۵ نفر از مبارزان قوی آن‌ها به هر شکلی به مدینه وارد شدند و برای مبارزه حریف طلبیدند، حضرت علی (ع) برای مقابله رفتند و بر حریف پیروز شدند.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: خلوص حضرت علی (ع) در زدن ضربه آخر به حریف باعث شد پیامبر (ص) این ضربه را بالاتر از ثقلین دانستند و این ماجرا به ما درس نترسیدن از دشمنان و داشتن اعتماد به نفس کافی و خودباوری در برابر آن را می‌دهد.

امام جمعه اصفهان در خصوص سالروز شهادت دکتر چمران تصریح کرد: شهید چمران در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید، ایشان یکی از شخصیت‌های بزرگ انقلاب بودند، این روز به نام بسیج اساتید نیز نام‌گذاری شده است و بسیجی بودن استاد به تربیت جوانان بسیجی تراز و بسیجی کردن محیط دانشگاه است.

وی ادامه داد: سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در روز ششم و اتفاقات روز هفتم تیر مصیب بزرگی برای مردم بود، اما دلاوری و خلوص امام (ره) باعث آرام شدن دل‌های مردم شد.

طباطبایی‌نژاد ضمن گرامیداشت روز بسیج اساتید یادآور شد: استاد بسیجی باید برای خدا قدم بردارد و به وظیفه استاد بسیجی بودن خود عمل کنند.

 امام جمعه اصفهان تصریح کرد: با زدن پهپاد ممتاز و خاص آمریکایی نشان داده شد که نیروهای مسلح ما نمی‌ترسند و اگر کاری بکنند علناً ابراز می‌کنند و از کسی هم در این خصوص وحشتی ندارند.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا در بین اظهارات ضد و نقیض خود گفته بود این پهپاد در آب‌های بین‌المللی بوده اما باید بدانند مرزهای ما خط قرمز ماست، مکتب ما صلح و آرامش است اما زیر بار زور نمی‌رویم.

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر تحلیل یکی از نخبگان ژاپنی گفت: این تحلیلگر گفته است ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم، رهبر قدرتمند ایران حسرت برانگیز است، سفر «آبه» به تهران با پیغام فریبکارانه ترامپ که مورد بی‌اعتنایی رهبر ایران قرار گرفته این تأثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت ۱۲۶ میلیونی ژاپن را با یک رهبر مقتدر آشنا کرد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید