سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امام خمینی(ره) در فاصله کمی از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۴ خرداد ۱۳۵۸ فرمان تأسیس جهاد سازندگی را صادر کردند، اعضای این سازمان در آن دوران زحمات فراوانی کشیدند.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: کشاورزی و دامپروری از مهم‌ترین صنایع هر کشور است و اگر بیگانگان همه‌ چیز را بر کشور تحریم کنند اما کشور در کشاورزی و دامپروری خودکفا باشد می‌تواند پیش برود.

وی ضمن اشاره به روایتی از امام علی(ع) خاطرنشان کرد: طبق آموزه‌های اسلام حتی در زمان جنگ نیز نباید به کشاورزی دشمن ضربه زد و این نشان‌دهنده اهمیت این صنعت است.

طباطبایی‌نژاد افزود: از یک سو جهاد کشاورزی باید تلاش کند تا این صنعت را با وجود منابع آبی محدود با به‌کارگیری روش‌های نوین پیش ببرد و از سوی دیگر برخی قوانین باید اصلاح شوند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: قانون ممنوعیت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مربوط به شمال کشور است و در شرایط فعلی که کشاورزی در شرق اصفهان کم‌رونق شده باید اجازه داد زمین‌های کشاورزی بلااستفاده ساخته شوند تا بستر اشتغال در زمینه‌های دیگر فراهم شود.

وی با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن تأکید کردند که ترامپ را شایسته انتقال پیام نمی‌دانند.

طباطبایی‌نژاد در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد: مقابله با گناه و تشویق به کار خیر نیاز به مشارطه، مراقبه، محاسبه و معاقبه دارد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مشارطه یعنی این‌که شخص با خودش قرار بگذارد که دیگر گناه نکند، اگر انسان خودش تصمیم بر ترک گناه نداشته باشد با صدها منبر نمی‌توان او را از گناه باز داشت.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم انسان باید مراقبه انجام دهد، یعنی مواظب باشد گناهی مرتکب نشوند و در مرحله بعد روزانه به محاسبه نفس بپردازد و کارهای روزانه خودش را بررسی کند تا بداند کجا اشتباه کرده است، اگر مردم محاسبه نفس انجام دهند خودخواهانه مواد غذایی را ذخیره نخواهند کرد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید