سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف اظهار داشت: ایشان در صحبت با مسؤولان آموزش و پرورش و معلمان سه نکته بسیار مهم را یادآور شدند، نخست آنکه نسل سوم و چهار انقلاب اسلامی که اصرار بر ایستادگی در مقابل دشمن دارد و عمیقاً طالب شهادت هستند و یا دانشمندان و نخبگان عرصه علمی و جهادی و… که سبب سربلندی این نظام اسلامی‌اند، همگی تربیت شدگان آموزش و پرورش جمهوری اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به معلمان و مسؤولان آموزش و پرورش در مقابل توطئه‌های دشمن گفت: رهبری اما در عین تقدیر از معلمان و مسؤولان آموزش و پروش آن‌ها را به مقابله با توطئه‌های دشمن رهنمود کردند و فرمودند، معلمان هویت‌سازی فرهنگی می‌کنند و دلیل آن‌که روی سند ۲۰۳۰ اصرار دارند این است که می‌خواهند معلمان دانش آموزان را طوری پرورش دهند که اساس زندگیشان طبق تفکر غربی باشد.

وی در ادامه به معلمان متذکر شد: معلمان باید توجه داشته باشند که از یک بعد بالاترین مقام را در دنیا و آخرت دارند و از بعد دیگر باید مراقب توطئه‌های دشمن باشند تا مبادا خواسته و یا ناخواسته در دام آن‌ها گرفتار شوند.

میردامادی با اشاره به خدمت‌رسانی و خدمت‌گزاری نیروی انتظامی در تأمین امنیت مناطق سیل‌زده تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نیروی انتظامی فرمودند، در قضیه سیل اخیر نیروی انتظامی با خدمتگزاری به مردم و تأمین امنیت مناطق سیل‌زده خوش درخشیدند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یکی از موانع رفع مشکلات اقتصادی قاچاق است و رهبر انقلاب در بخشی از سخنان خود بر مسأله صادرات و واردات و همچنین کالای قاچاق تأکید بسیار داشتند که‌ این امر وظیفه نیروی انتظامی را سنگین‌تر می‌کند و این نیروی وظیفه‌شناس باید با قدرت بیشتر و بدون ملاحظه در مقابل تبهکاران بی‌رحم بایستد.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی در بین عموم مردم اذعان داشت: این گستردگی زمینه نفوذ و توطئه دشمن را هم بیشتر می‌کند که انتظار می‌رود نیروی انتظامی قوی‌تر از قبل وارد شود.

میردامادی با اشاره به انتصاب فرمانده جدید کل سپاه گفت: جا دارد از فرماندهی خوب، عاقلانه و عادلانه سردار جعفری تشکر کرد که عاملی بزرگ در موفقیت و سربلندی در جهات گوناگون کشور هستند و خواهند، بود.

میردامادی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت:تقوا سرمایه عظیمی است ولی به‌ راحتی هم به دست نمی‌آید، از اینکه انسان به بعدی از دستورات اسلام عمل کند نمی‌تواند خود را متقی بداند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: تقواپیشگان طبق فرمایش قرآن، کسانی هستند که ایمان به خدا، قیامت، ایمان به ملائکه، برپاداشتن نماز و دادن زکات و در سختی‌ها و امتحانات الهی و فشارهای دشمن قوی هستند و این سختی‌ها آن‌ها را از مسیر خدا منحرف نمی‌کند و کسانی که به این نسخه عمل می‌کنند راست می‌گویند و متقی هستند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و پایان ماه شعبان تصریح کرد: از خداوند بخواهیم که در این روزهای باقی مانده ماه شعبان پاک و پاکیزه وارد ماه رمضان شویم چرا کسی که ناپاک وارد ماه رمضان شود از فضیلت آن محروم خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم حداکثر استفاده را از ماه رمضان بکنید و در همه برکات آن شریک شوید، افطار و سحری بدهید، بسیار قرآن بخوانید و در آن تفکر کنید و نسبت به زیردستان، شاگردان و خانواده محبت را افزون کنید تا از صراط آسان بگذرید.

وی تأکید کرد: امیرالمؤمنین فرمودند از پیامبر پرسیدند عملی که از همه اعمال بالاتر است کدام است؟ پیامبر فرمودند، بالاترین و پر فضیلت‌ترین عمل، گناه نکردن است،امروز به راحتی دروغ و تهمت در فضای مجازی ترویج می‌شود که شهادت طلبه همدانی نمونه‌ای از این مسأله است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اشکال مختلف گناه گفت: گناه اشکال متعددی دارد که یکی از آن‌ها گناه زبانی است که از همه خطرناک‌تر است؛ به طوری که امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند «تعجب می‌کنم از این زبان که جرمش بسیار بزرگ است».

میردامادی در ادامه با اشاره به نبود ثبات در قیمت اجناس گفت: امروز صبح اگر چیزی را خریدیم، می‌بینم بعد‌از‌ظهر قیمت آن افزایش پیدا کرده است، این کار با کدام عقل قابل توجیه است؟دشمن به دنبال جنگ اقتصادی و بدبینی مردم نسبت به انقلاب و اسلام است و آن‌هایی که دست به این کار می‌زنند پیاده نظام‌ دشمن هستند و انتظار داریم دستگاه قضایی به این مسائل سریعا رسیدگی کند.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان افزود: این روزها که در آستانه ماه رمضان قرار داریم می‌بینیم در بسیاری از کشورهای اسلامی اعلامیه زده می‌شود که به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان قیمت اجناس ۲۰ درصد کاهش یافته است اما در کشور ما در مناسبت‌های مختلف قیمت اجناس چند برابر می‌شود، اگر کسی در این معرکه خواسته یا ناخواسته وارد شده است بداند که دنیا وفا ندارد و باید در قیامت جواب‌گو باشد.

 وی در پایان خطبه اول نماز جمعه امروز بیان داشت: هیچ گناهی بدتر از ظلم نیست و این ظلم می‌تواند در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی زمانی باشد و چه بسیارند کسانی که به فرموده پیامبر (ص) در ماه رمضان روزه می‌گیرند و تشنگی و گرسنگی را تحمل می‌کنند اما تنها چیزی که عایدشان می‌شود همین رنج ناشی از گرسنگی و تشنگی است و چه بسیار افرادی که شب زنده‌داری می‌کنند و تنها چیزی که عایدشان می‌شود رنج شب بیداری است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید