سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: معاد در قرآن از با اهمیت‌ترین اصول است و غریب یک ثلث قران راجع به معاد است و هفتاد صفت راجع به معاد در قرآن تعیین شده است که اهمیت آن را می‌رساند.

حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی با بیان اینکه استدلال‌هایی که خداوند در قرآن درباره معاد ارائه کرده، راجع به هیچ مساله‌ای از مسائل انسان نیامده است، افزود: وکلا، رئیس جمهور، وزرا، استاندران و همه روحانیت و علما و همه مردم در جریان امتحان الهی هستند، این امتحاناتی است که سرنوشت مارا در آخرت تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس به خودم و همه شما توصیه می‌کنم قیامت را فراموش نکنید به طوری که  در آیه‌ای از قرآن امده است، کفار تصور می‌کنند قیامتی نیست و زنده نمی‌شود ولی خداوند به پیامبر تاکید می‌کند که قسم بخور قیامت هست و خداوند در روز قیامت همه را زنده می‌کند تا نتیجه اعمال را به شما نشان دهد.

‌میردامادی با اشاره به حدیثی از امام علی ادامه داد:  از دنیا برای  رسیدن به آخرت استفاده کنید یعنی دنیا هدف نیست بلکه وسیله است برای رسیدن به آخرت؛ کسی که فقیر وضعیف و ناتوان است باید با صبر و بردباری و قناعت زمینه‌های سعادت آخر خود را فراهم کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: بنابراین فلسفه و هدف زندگی برای آن است که امتحان بشویم و قبل از اینکه فرصت‌ها تمام شود و دیر شود و قبل از اینکه به خدا التماس کنیم ما را به دنیا برگردان تا جبران کنیم، باید به فکر قیامت بود.

وی عنوان کرد: پیامبر فرمودند، همگامی که پرونده عمر ما را به دستانمان می‌دهند، فریاد می‌زنیم که این چه کارنامه ایست که نه کوچکی از قلم افتاده است و نه بزرگی و این بدان معناست که تمام اعمال ما در تمام مراحل زندگی هرچه انجام داده‌ایم به نمایش گذاشته می‌شود.

میردامادی ابراز داشت: انقدر حساب‌ها در روز قیامت دقیق است که قرآن می‌فرمایید که روی ذرات حساب می‌شود یعنی اگر به اندازه ذره‌ای کار نیک و یا شر انجام دهیم، نتیجه آن را خواهیم دید.

وی در خطبه دوم با اشاره اهمیت ایام فاطمیه بیان داشت: رهبری همه ساله در ایام فاطمیه مجلس روضه‌خوانی دارند و مقید به حضور در تمام جلسه هستند.

میردامادی یاد آورشد: حضرت فاطمه زهرا (س) هم ام ائمه و هم ام ابیها هستند که اگر فداکاری ایشان برای ولایت نبود شاید اثری از شیعه و اسلام باقی نمانده بود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: امروز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مسلمان در جهان هستند، اما دشمن چنان میان مسلمانان اختلاف افکنده‌اند که مسلمانان نفت خود را به آن‌ها می‌دهند و سلاح‌های آنان را می‌خرند و علیه مسلمانان دیگر استفاده می‌کنند که ریشه این بدبختی، صدر اسلام در گذاشته شده است به طوری که حضرت زینب پس از شهادت امام حسین فرمودند «برادر من شهید روز دوشنبه(سقیفه) است».

وی با تاکید بر اختلاف افکنی‌های دشمنان بین مسلمانان گفت: امروز سلاح‌های امریکا صرف کشتن مردم یمن، جنایت در سوریه و افغانستان می‌شود که مسلمانانی به دستور دشمنان اسلام به جان دیگر مسلمانان افتاده‌اند.

میردامادی با اشاره به دیدار مردم قم با رهبری افزود: امروز با مشکلات بسیاری روبه رو هستیم که ناشی از فشار و مکر دشمن و البته ضعف مدیریت است.

امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد: شنیده می‌شود از مرزها گله گله گوسفند خارج می‌شود، چرا جلو این کار گرفته نمی‌شود که اگر نمی‌دانید گناه است و اگر می‌دانید، چرا جلوگیری نمی‌کنید و چرا انقدر ناتوان هستید که اجناس قاچاق خارجی از مرزها رد می‌شود و از گمرک وارد کشور می‌شود؛ آیا ما مسؤول هستیم یا شما که بر اریکه قدرت نشسته‌اید؟

وی ادامه داد: بارها رهبری فرمودند که کشور کمبودی ندارد و جز ۵ کشور ثروتمند دنیا هستیم و منابع و ثروت‌های مختلفی از جمله نفت و گاز و مهتر از همه مغزهای متفکر داریم؛ همچنین ایشان بارها تاکید کرده‌اند که تا توان دارم از این استعدادها حمایت می‌کنم.

میردامادی در ادمه ابراز داشت: همه مشکلات تقصیر تحریم‌ها نیست و برخی مردم هم خیانت می‌کنند، مثلا قیمت دلار پایین می‌آید اما اجناس همچنان گران می‌شود؛ کسبه با تقوا باید از خدا بترسند و ملتی که زیر فشار تحریم‌ها و دشمنی‌ها هستند را زیر فشار مضاعف قرار ندهند.

امام جمعه موقت بااشاره به بخش دیگر سخنان رهبر انقلاب در دیدار مردم قم تصریح کرد: دشمنان ایران ۴۰ سال است برای نابودی این نظام و انقلاب هرچه توان داردند به کار بسته‌اند و باید، ایمان آورد که این انقلاب حق است و خون شهدای ما هم ضامن این نظام است و ۴۰ سال است که مقابل همه دشمنی‌ها استوار مانده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن در حال تبلیغ علیه ۲۲ بهمن است که انشالله جشن ۴۰سالگی انقلاب با رعایت حرمت ایام فاطمیه، باشکوه برگزار می‌شود و به امریکا نشان خواهیم داد که تو نابود می‌شوی و پرچم اسلام بر بام جهان به احتزاز در خواهد آمد.

میردامادی در پایان به همه مسوولان توصیه کرد: این پست‌ها و مقام‌ها چند روزی بیش نیست و مواظب باشید روابط را بر ظوابط ترجیح ندهید و بدانید قیامتی هست و خداوند به حساب‌ها خواهد رسید.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید