سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه ضمن قرائت حدیثی از امیرالمؤمنین در مورد تقوا اظهار کرد: دنیا دریای عمیقی است و بسیاری از مردم در این امواج غرق شده‌اند، باید کشتی خود را روی این دریای تقوا قرار بدهید که دیگر مشکلی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی افزود: اگر واجبات الهی را انجام دهیم و از محرمات به دور باشیم مشکلاتمان برطرف می‌شود چراکه تمام بدبختی‌های بشر دوری از خداوند است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند: اگر مردم ایمان می‌آوردند ما درهای رحمت را به روی آن می‌گشودیم.

وی در ادامه به تفسیر سوره جمعه پرداخت و گفت: آیات این سوره مربوط به قوم یهود است، قومی که خودشان را اولیا خدا می‌دانند، فرزندان خدا می‌دانند و بهشت را مخصوص فرزندان بنی‌اسرائیل عنوان می‌کنند.

میردامادی افزود: یهودیان در تورات تحریف شده خودشان داستان‌های خرافی زیادی دارند که با تکیه بر آن‌ها خود را نژاد برتر می‌دانند و بقیه نژادها را حیواناتی می‌دانند که باید در خدمت آنان باشند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید ای یهودی شما فکر می‌کنید اولیا خدا هستید حال آنکه این چنین نیست، تصریح کرد: در این سوره اشاره شده که یهودیان مرگ را نمی‌خواهند چون خودشان می‌دانند چه جنایت‌هایی کرده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان خطبه اول اذعان کرد: درست است که امروز در کشور ما مشکلات زیادی هست اما اگر راه صحیح را در پیش بگیریم یعنی راه خداوند و راه تقوا را بهشت برایمان تضمین است، باید همه ما خودمان را در راه خدا تجهیز کنیم.

وی در خطبه دوم ضمن اشاره به مناسبت‌هایی که در هفته آینده پیش رو داریم، گفت: شهادت عمار یاسر از یاران صدیق پیامبر و حضرت علی از جمله مناسبت‌های هفته آینده است، عمار تا پیامبر زنده بود دوشادوش وی در حال نبرد بود و پس از آن هم آن‌قدر در رکاب امیرالمؤمنین(ع) جنگید تا در جنگ صفین به شهادت رسید.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: در زمان فتنه سال ۸۸ رهبر معظم انقلاب فرمودند اَین عمار؛ امروز می‌خواهیم بگوییم آقاجان امروز ما همه عمار توییم و نه تنها ما که در اقصی نقاط دنیا شما عمار بسیار دارید.

وی در ادامه گفت: شهادت مشکوک آیت‌الله مصطفی خمینی از دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو است کسی که اگر امروز بود به جرأت یکی از استوانه‌های محکم انقلاب بود.

میردامادی در ادامه مجلس شورای اسلامی را مورد خطاب قرار داد و افزود: امروز مردم از مجلس گله‌مند هستند، درست است که شخصیت‌های بنیادی انقلاب در رأس مجلسند اما ما از رئیس مجلس می‌خواهیم مراقب باشند، چرا که رأی مردم به نمایندگان رأی آن‌ها به اسلام است.

وی افزود: مقام معظم رهبری چند وقت پیش صراحتاً اعلام کردند که مواد و اجزایی که مشکلاتی دارند و یا مبهم هستند را نمایندگان تصویب نکنند و از موارد مشکوک پرهیز کنند.

خطیب نماز جمعه عنوان کرد: فرق است بین رأی یک عالم و درس خوانده تا رأی یک بی‌سواد این را می‌دانیم مشکل ما اکثریت و اقلیت آرا است نمایندگان نباید بر تعداد آرائشان تکیه کنند و همه اعتقادات را زیر سؤال ببرند.

وی گفت: مجلسیان باید بدانند کشور ما کشوری اسلامی است کشوری که صدها هزار نفر جانشان را فدای انقلاب و پایداری‌اش کرده‌اند، مجلسیان بدانند که بر دریای خون جوانان به مجلس رفته‌اند.

میردامادی افزود: عده‌ای می‌گویند ما از ابتدا باید دست نوکری به امریکا می‌دادیم اما این را بدانید هر کس با امریکا رفیق شده است عاقبت خوشی نداشته است چرا که دوستی با شیطان است.

وی عنوان کرد: بسیاری از مسؤولان ما را غرور گرفته اما این را بدانید که نود و هشت درصد مردم اسلام را می‌خواهند و اگر بخواهید از این خط منحرف شوید ملت به شما مهلت نخواهد داد.

استاد حوزه علمیه در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح جامع مقام معظم رهبری در جهت اعتلای تمدن و پیشرفت گفت: امیدواریم که دست‌اندرکاران امر این طرح را با قوت به پیش ببرند.

وی در پایان ادارات دولتی و ارگان‌ها را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: این مردم مصیبت رسیدن به این انقلاب ا تحمل کرده‌اند کاری کنید که در پیشگاه خداوند روسیاه نباشید، به امورشان رسیدگی کنید چرا که اگر شما امروز پشت میزی قرار گرفته‌اید به خاطر مجاهدت همین مردم بوده است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید