سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: از گفته معصوم است که از ما نیست مسلمانی که زمانی را در شبانه روز به بررسی اعمالش اختصاص ندهد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با بیان این که اگر انسان در این محاسبه نفس متوجه گناهش شد باید توبه کند، افزود: کسانی که توبه نمی‌کنند زمان مرگ متوجه می‌شوند که باید توبه کنند، اما دیر شده و آن توبه قابل قبول نیست.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در خصوص حقوق فرزند و والدین صحبت کردیم، موضوع دیگری که انسان نسبت به آن مورد آزمایش قرار می‌گیرد «مال» است که طبق حدیث امتحانش از فرزند هم سخت‌تر است.

وی تصریح کرد: شیطان دور انسان می‌چرخد تا او را فریب بدهد، وقتی شیطان حریف انسان نشد به مال می‌رسد و حدیث می‌گوید اینجاست که انسان را متوقف می‌کند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: انسانی که دل در گرو خدا نداشته باشد از تهدید می‌ترسد، آمریکایی که تهدید می‌کند آن کسانی می‌ترسند که به این دنیا دل بسته‌اند، اما ملت می‌دانند که نباید به این مطالب گوش دهند.

وی یادآور شد: در قرآن آمده که منافقان می‌گفتند به افرادی که حول پیامبر هستند کمک نکنید تا از اطراف پیامبر متفرق شوند، در ادامه آیه آمده که نمی‌فهمند که خزائن آسمان و زمین به خدا تعلق دارد.

امام‌جمعه اصفهان تاکید کرد: اگر رزق و روزی دست آمریکاست که بتواند آن را تحریم کند یا قطع کند؟؛ بله می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند و همین‌ها هم امتحان است.

وی در رابطه با هدف از گرفتن امتحان از بندگان توضیح داد: امتحان خداوند برای فهمیدن نیست مثل امتحانات دنیایی که هدفش فهمیدن است، خدا کاملا اطلاع دارد که امتحانات برای ما چه نتیجه‌ای می‌دهد امتحان خداوند با هدف رشد انسان اتفاق می‌افتد.

طباطبایی‌نژاد در خطبه دوم تصریح کرد: در حدیثی از امام رضا (ع) آمده که هر چه مردم گناهان جدید انجام دهند خداوند هم عذاب‌ها و امراض جدیدی برای آن‌ها می‌آورد.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته عنوان کرد: ۵ مرداد ۵۸ سالروز تشکیل نخستین نماز جمعه به امامت مرحوم طالقانی است، امام در جمله‌ای فرمودند اگر انقلاب اسلامی هیچ اقدامی نداشته همین نماز جمعه بسیار مهم است که در حال حاضر در بیش از ۱۰۰۰ نقطه کشور اقامه می‌شود.

امام‌جمعه اصفهان اظهار داشت: پاسخگویی به شبهات یکی از برکات نماز جمعه است، جوانان اگر شبهه‌ای در فضای مجازی مشاهده می‌کنند به دنبال پاسخ آن باشند، خیلی از آن‌ها از اساس دروغ است و برخی هم بزرگنمایی شده‌اند.

وی با اشاره به فشارهایی که به قوه قضائیه هست، تشریح کرد: وقتی دولت اعلام کرده که سکه می‌فروشد و محدودیت نگذاشته، یک یا چند نفر پیدا شده‌اند که تعداد زیادی خریداری کردند، با این افراد باید چه کرد؟ اشتباهاتی در نحوه توزیع بوده و نمی‌توان این شخص را مفسد دانست.

طباطبایی نژاد یادآور شد: کانال‌های بیگانه فقط دلهره ایجاد می‌کنند، الحمدلله سکه و دلار داریم و وضعمان بد نیست، هر چند دشمن وانمود می‌کند همه دنیا علیه ما شده‌اند اما خدا ما را کفایت می‌کند، این صحبت‌ها از ابتدای انقلاب مطرح بوده و چیز جدیدی نیست.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به تهدید رئیس‌جمهور امریکا تاکید کرد: رئیس‌جمهور و سردار سلیمانی پاسخ ترامپ را به خوبی دادند، دشمن باید بداند که در کشور ما دوقطبی وجود ندارد، در جبهه فکرهای مختلف بود اما در کنار هم دشمن را شکست دادیم.

وی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد بیان داشت: پس از قبول قطعنامه منافقین جنگ جدید را در غرب آغاز کردند و با حمایت صدام تا نزدیک کرمانشاه آمدند و فکر می‌کردند تا چند روز به تهران می‌رسند.

طباطبایی نژاد عنوان کرد: نمی‌خواهم به جزئیات اشاره کنیم اما همه به غرب رفتند و هزاران نفر از منافقان را به خاک و خون کشیدند، پس از این واقعه کشورهای معاند مأیوس شدند.

وی تاکید کرد: تهدیدهای سردار سلیمانی درست است، ۶ سال است دارند می‌جنگند که سوریه را بگیرند اما راهنمایی ما از دور باعث شده سیاست‌های غربی و عربی به شکست برسد و امروز ۹۰ درصد این کشور در دست دولت سوریه است.

امام‌جمعه اصفهان اذعان داشت: تهدیدات دشمن انسجام بیشتر را به همراه دارد، مردم گلایه دارند اما این‌ها مربوط به داخل خانواده است و به هیچ کشوری ارتباط ندارد.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید