سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان که ماه تقوا است همه شما روزه‌داران را به تقوا و دوری از گناه دعوت می‌کنم، روزه‌دار باید بداند که زبان و گوش و همه جوارح باید روزه باشند، روز فقط اجتناب از نوشیدنی و خوردنی‌ها نیست.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: روزه‌دار اگر مواظب زبان گوش چشم و جوارحش نباشد چه فایده‌ای دارد؟ روزه‌دار این روزه را برای چه می‌خواهد؟ چه اثری برای او دارد؟

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به موضوع هفته‌های گذشته در مورد حقوق فرزندان و والدین گفت: اموال و اولاد از نظر خداوند سبب آزمایش و امتحان است، فرزندان بر گردن پدر و مادر حقوقی دارند، یکی از حقوق فرزند بر پدران این است که با مال حرام فرزند را تغذیه نکنند.

وی ادامه داد: یکی از گناهان که اثر تشویقی بر بدن و فکر انسان دارد مال حرام خوردن چه از راه دزدی، رشوه، قمار، فروش مشروبات الکلی و هر راهی که مجاز نیست انسان از آن مال به دست آورد، باشد.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: برخی گناهان باعث می‌شود که بر قلب انسان مهر زده شود و حقیقت را متوجه نشود، همانطور که هنگامی که امام حسین در روز عاشورا صحبت می‌کردند دشمنان هلهله می‌گردند که صدای امام به دیگران نرسد، انجا امام حسین گفتند شما شکم‌هایتان از حرام پر شده و خدا قلبتان را به این دلیل مهر کرده است.

امام‌جمعه اصفهان تصریح کرد: یکی از آثار دیگر مال حرام در حدیثی درباره معراج آمده که قومی را پیامبر در جای دیدند که سفره‌ای پهن است و دو نوع گوشت در برابر آن‌ها هست، گوشت متعفن و گوشت سالم و آن‌ها از گوشت متعفن می‌خورند پیامبر تعجب کردند و از جبرائیل پرسید این‌ها نماد چه کسانی هستند؟ جبرائیل این‌ها نماد کسانی هستند که در دنیا از مال حلال گذشتند و مال حرام خوردند.

وی خاطرنشان کرد: ترک حرام به خصوص مال حرام با گناهان دیگر فرق دارد، اگر کسی مال حرامی بخواهد کسب کند ولو بسیار کم ولی برای خدا اگر از یک دانه مال حرام بگذرد نزد خداوند بهتر و باارزش‌تر از صد حج با مال حلال است.

طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: ترک گناه از انجام عمل ثواب بالاتر است، در پایان خطبه پیامبر در روزهای اخر شعبان درمورد ویژگی‌های ماه رمضان، حضرت علی (ع) پرسید افضل کارها در ماه مبارک رمضان چیست؟ پیامبر جواب داد بالاترین عمل دوری کردن از حرام است.

*مال حرام تنها از دزدی به دست نمی‌آید

وی بیان داشت: انجام ندادن کار به درستی، کم گذاشتن در انجام وظیفه در همه مشاغل و حق خود را انجام ندادن مصداق مال حرام است، مال حرام تنها از دزدی به دست نمی‌آید.

امام‌جمعه اصفهان یادآور شد: پیامبر اکرم فرمودند هر مرد و زنی که بر حرام چشم بپوشد، در رمضان روزه بگیرد و تمرین ترک گناه کند بهشت بر او واجب خواهد شد.

طباطبایی‌نژاد درگذشت سه نفر از خدمتگزاران اسلام در هفته گذشته، مرحوم آیت‌الله شیخ اسدالله‌ ایمانی امام جمعه شیراز، شیخ سید مهدی طباطبایی و افشار سخنگوی متعهد صدا و سیمای جمهوری اسلامی را تسلیت گفت.

*احترام ماه رمضان را نگه داریم

امام‌جمعه اصفهان توضیح داد: همه ما غیر از اینکه روزه می‌گیریم احترام این ماه را باید حفظ کنیم، هم مسؤولان هم مردم و هم کسبه موظف به احترام هستند، این طور نباشد که درِ مغازه‌ها باز باشد که چهره مذهبی شهر درک نشود.

وی اظهار داشت: یکی از امتیازات کشورهای عربی و برادران اهل تسنن در احترام به ماه رمضان است، هیچ مغازه‌ای تا هنگام افطار باز نیست، حتی اگر روز نباشد یک نفر در حال روزه‌خواری دیده نمی‌شود.

طباطبایی‌نژاد گفت: از کار حرام جلوگیری کنید و حمایت از منکر نکنید وقتی بلا برسد بر افرادی که امر به معروف نکردند هم نازل می‌شود.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به سوم خرداد ابراز داشت: پیروزی رزمندگان اسلام و فتح خرمشهر به دست ارتش، سپاه و بسیج کار عظیمی بود که سبب پیشنهاد صلح شد.

*سران کفر عهد و پیمان ندارند

وی درخصوص برجام تأکید کرد: دشمن که دید ایران در حال قدرتمند شدن است پیشنهاد برجام را برای کنترل قدرت ایران داد و بعد از ماه‌ها سران ۶ نفر از آن‌هایی که ادعای بزرگی و عظمت در دنیا دارند برجام را امضا کردند و باید به تعهدات خود عمل کنند اما در ابتدا ترامپ از آن بیرون رفت و اروپایی‌ها هم به دلیل داشتن منافع مشترک از همین الان بیرون هستند.

طباطبایی نژاد به نقل از قران بیان کرد: قرآن توصیه می‌کند با سران کفر بجنگید این‌ها عهد و پیمان ندارند، فرقی ندارد اروپایی، امریکایی یا انگلیسی باشد، آنها عزت خود را برای مال دنیا زیر پا می‌گذارند درحالی که بعضی ها فکر می‌کنند اگر با اینها حرف بزنند، با ما خوب میشوند غافل از آن‌که اروپا و امریکا منافع مشترک دارند.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه اثر برجام بر بعضی افراد این بود که فهمیدند آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، عنوان کرد: بعضی می‌پرسند چه خواهد شد؟ مؤمن از این حرف‌ها نمی‌پرسد در جنگ احزاب منافقین راه افتادند به دل مؤمنان ترس انداختند ولی مؤمنان قوی‌تر شدند و گفتند دنیا به دست خداوند است و توکل بر خدا کار مؤمن است، توکل یعنی همه مقدرات امور را به خدا واگذار کنیم؛ نه آنکه بنشینم و از عمل دست برداریم.

وی اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های این هفته اول خرداد ۵۹ سالگرد تحریم اقتصادی ایران از سوی امریکا است، ببینید کشورهای عربی که تحریم نبودند چقدر پیشرفت داشتند و ما چقدر پیشرفت داشتیم مردم ما فهمیدند باید روی پای خود به ایستند.

*ملت ایران در مقابل ترامپ می‌ایستد

طباطبایی‌نژاد اذعان داشت: شروط چهارگانه ترامپ برای ماندن در برجام یکی بازرسی از اماکن نظامی ایران به‌صورت آزادانه، توقف دائمی فعالیت هسته‌ای ایران، محدودیت‌های موشکی ایران طبق آنچه آمریکا می‌گوید و پایان دادن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران است.

امام‌جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: این‌ها شرایط احمقانه ترامپ است ولی نمی‌دانند که مردم ایران در مکتب هیهات من الذله بزرگ شده‌اند و اجازه نمی‌دهند نگاه چپ به اماکن نظامی آن‌ها انداخته شود، هیچ کشوری حق ندارد در اختیارات این ملت بزرگ دخالت کند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید