سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: انسان‌های متقی با اتکای به قدرت الهی در برابر هیچ قدرتی کرنش نمی‌کنند، حزن و غمی در خود جای نمی‌دهند و می‌دانند رزاق خداست.

حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی با اشاره به آیه سوم سوره جمعه افزود: بسیار مشاهده می‌شود مدعیان دروغینی که پشت سرشان مستکبرین هستند برایشان پول خرج می‌کنند تا باعث اختلاف بین متدینین بشود، یکی از نشانه‌های انبیا اعجاز است به طور مثال حضرت مسیح به اذن خدا روح در مجسمه‌ای که ساخته بود دمید تا همه این معجزه را ببینند.

وی گفت: هر معلولی علت می‌خواهد و حال این سؤال به وجود می‌آید که معجزه با قانون علیت  در تضاد نیست، منافاتی ندارد چرا که علت‌ها متفاوت است، علت معجزه خداست و برای خدا هیچ چیزی غیر ممکن نیست؛ هرچه را خدا اراده کند و بگوید بشو قطعا خواهد شد و حال آنکه هر چیزی در عالم معجزه است به طور مثال از یک آب و خاک میوه‌های رنگارنگ با طعم‌های مختلف به وجود می‌آید.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در رسانه‌های مجازی تبلیغ زیادی بر این موضوع می‌شود که هر چیزی دلیلی غیر مادی داشته باشد منکر می‌شوند و گاها مسخره می‌کنند، امروز نیز جنگی که علیه ارزش‌های اسلامی از طرف استکبار جهانی انجام می‌شود جنگ با حقایق معنوی و معجزات الهی است.

میردامادی بیان داشت: مستکبرین همیشه دنبال انسان‌های احمق و بی‌سواد هستند تا بتوانند بر آن‌ها حکومت کنند و هر روز وی را نخواستند کنار بگذارندش، که انگلیس این کار را انجام داد، مسأله کشف حجاب سنگی بود  که رضاخان دیوانه در چاه انداخت و از کارهای این مزدور انگلیسی بود.

وی عنوان کرد: گریه‌های حضرت زهرا فقط به خاطر فدک یا از جنبه عاطفی نبود بلکه تیری بود بر چشم دشمنان، همه گریه‌های حضرت زهرا برای این بود که مردم را آگاه کند، چرا قبر حضرت زهرا مخفی است، چه شد که ایشان وصیت کردند قبرشان پنهان باشد؛ باید در زندگی حضرت زهرا به این نکات توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تشکر از حضور مردم در  راهپیمایی، ابراز داشت: دشمن سال‌ها تلاش کرد به وسیله رسانه‌ها و مزدورانش در داخل کشور ۲۲ بهمن را بر خلاف آنچه که دیدیم نشان دهد اما پیوند مردم و ولایت همه هزینه‌های دشمن را بر باد داد؛ این مردم همان کسانی هستند که حماسه ۲۲ بهمن را به وجود آوردند و مسؤولان باید مردم را بشناسند و برای آن‌ها خدمت کنند.

وی با بیان اینکه به جهانگیری که زمانی استاندار اصفهان بود پیشنهاد دادم در اداره‌ها صندوقی بزنید تا مردم شکایات خود را در آن بیندازند و به دست استانداری برسد، تأکید کرد: معتقدم مردمی که برای کاری به اداره‌ای مراجعه می‌کنند و از آنجا خارج می‌شوند ۸۰ درصد از ادارات ناراضی هستند، چطور بعضی بانک‌ها وام‌های صدها میلیاردی ۴ درصد به برخی افراد می‌دهند و همان بانک به برخی مردم وام با سود ۱۵ درصد می‌دهند این خود نوعی تبعیض است؛ چرا اداره دارایی افرادی خدا ترس را برای تشخیص نمی‌فرستد، چرا وقتی شخصی نمی‌تواند پول پرداخت کند مغازه‌اش را می‌بندند.

میردامادی با اشاره به لباس‌های چینی که در فروشگاه‌ها وجود دارد، اذعان داشت: چرا اجازه می‌دهید اشیا قاچاق وارد کشور شود و به تبع آن صنایع ما تعطیل شوند که موجب بیکاری کارگران ایرانی شود؛ چرا حقوق‌های نجومی هر ماه پرداخت می‌شود اما زمان حقوق دادن به کارکنان ذوب آهن یا کارگران دیگر کارخانه‌ها که کنار کوره داغ ۳۰ سال زحمت می‌کشند، که می‌شود به آن‌ها می‌گویند پول نداریم به تو بدهیم.

وی تشریح کرد: دیدیم که قهرمانان سوریه هواپیمای رژیم صهیونیستی را منهدم کردن و نخست وزیر صهیونیست‌ها به ناله افتاد دست دامان همه و حتی روسیه شد؛ امروز نه آل سعود می‌تواند بزند و فرار کند نه صهیونیست‌ها، امروز اتحاد مسلمانان به نقطه‌ای رسیده که در مقابل هر جنایت رژیم صهیونیستی سیلی سخت‌تری به دشمن می‌زند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امروزه می‌گویند از زمین و برخی ساختمان‌ها گاز رادون خارج می‌شود که سرطان زاست، وزارت بهداشت هم توصیه می‌کند دو لیوان آب یکی در مهمان خانه و دیگری را در اتاق بگذارند تا بعد از مدتی جمع آوری کنند و آزمایش کنند تا اگر خانه‌ای آلوده به این گاز است تشخیص داده شود.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید