سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: اعمالتان را برای خدا انجام دهید و بدانید دنیا محل گذار است و محلی است که باید در آن زاد و توشه‌ای برای دار بقا فراهم کنید.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به بحث مستمر در خطبه‌های اول نماز جمعه در هفته‌های گذشته، افزود: موانعی وجود دارد که مانع از تصمیم‌گیری درست انسان می‌شود، پیرامون دوست، صحبت و احادیث زیادی از معصومان روایت شده که تأکید می‌کنند دیانت فرد را می‌توان از رفقایش فهمید.

وی ادامه داد: فرزند نیز بر انسان اثرگذار است، همانگونه که پدر و مادر می‌توانند هدایت یا گمراه کننده فرزندان باشند؛ حدیث معروفی از امیرالمؤمنین علی(ع) در مورد زبیر که بیان می‌دارد او تا پیش از تولد فرزندش از اهل بیت(ع) بود، در این راستا تعبیر می‌شود.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: زبیر یکی از معدود کسانی بود که پس از شهادت حضرت زهرا(س) به امام علی(ع) می‌گفت که قیام کند و نسبت به اینکار هم جدی بود اما کار به جایی رسید که در جنگ جمل مقابل حضرت قرار گرفت.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به داستان حضرت موسی و خضر تصریح کرد: زمانی که خضر آن نوجوان را کشت، موسی از چرایی این کار سوال کرد، در پایان خضر پاسخ سوالات موسی را داد و دلیل کشتن نوجوان را ترس از گمراه کردن والدینش اعلام کرد.

وی ابراز داشت: خضر در ادامه ابراز امیدواری کرد و از خدا خواست تا فرزند بهتری به آن خانواده عطا کند و گفت آنچه انجام دادم دستور خداوند بود.

امام جمعه اصفهان اذعان داشت: ابوذر از پیامبر در مورد حق پدر سؤال کرد، پیامبر اطاعت تا پایان عمر را وظیفه فرزند دانست و در مورد حق مادر می‌فرماید هیهات! تا پایان عمر هم که به مادر خدمت کند نمی‌تواند پاسخ زحماتش را بدهد.

وی یادآور شد: از پیامبر اکرم حدیث است که مردمی از شرق قیام کرده و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی(عج) آماده می‌کنند، امید است که آن امت گفته شده در حدیث باشیم.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به مناسبت‌های ماه بهمن اظهار داشت: تخمین زده شده جمعیتی که برای ورود امام به استقبال آمدند، به هشت میلیون نفر می‌رسید و به معنی واقعی کلمه جای سوزن انداختن نبود.

وی ادامه داد: بعد از تشکل دولت موقت در ۱۵ بهمن، روز ۱۹ بهمن ماه نیروی هوایی با ملت و‌انقلاب بیعت کرد و باعث گرم شدن دل‌های زیادی به پیروزی انقلاب شد و پس از آن هم ارتش درب‌های اسلحه‌خانه‌ها را برای مردم باز کردند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: ۲۱ بهمن دولت بختیار فرمان حکومت نظامی داد و این نگرانی به وجود آمد که اگر خیابان‌ها خلوت باشد به جان امام راحل سوءقصد شود.

وی افزود: آن شب بزرگان دورادور امام بودند و ساعت‍‌ها در این زمینه صحبت شد، تا این که زمانی‌امام برای خواند نماز رفتند، پس از مدتی آمده و گفتند به مردم بگویید به خیابان‌ها بیایند، برخی نسبت به عواقب شکستن حکومت نظامی هشدار دادند، امام در پاسخ عنوان کردند اگر امام زمان هم گفته باشند باز هم تخلف می‌کنید.

طباطبایی‌نژاد ابراز داشت: نتیجه آن تصمیم این شد که همه مردم به خیابان آمدند، توطئه را خنثی و فردای آن روز رژیم منحوس پهلوی و سلطنت پادشاهی را در ایران برچیدند.

وی با سخیف توصیف کردن نظام‌های سلطنتی اذعان داشت: امید است در بقیه کشورها همچون عربستان نیز رژیم‌های شاهنشاهی از بین برود، حکمرانی شاهان دلیلی بر کم خِردی مردم آن جامعه است.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از آذین‌بندی شهر اصفهان در دهه فجر ادامه داد: آنچه باید در دهه فجر شاهد باشیم را نمی‌بینیم، صرفاً لاله‌هایی نصب شده که عبارت «برای ایران» بر آنها حک شده، نخیر هیچ شهیدی تنها برای ایران به شهادت نرسید.

وی تأکید کرد: حب وطن جزیی از ایمان است اما به این معنا نیست که صرفاً باید به خاطر یک شهر یا سرزمین جنگید، شهدای ما هرگز برای یک سرزمین به تنهایی نجنگیدند بلکه هدف آن‌ها ایران اسلامی بود.

طباطبایی‌نژاد گفت: باید به مردم بگویم آتش به اختیار اقدام کرده و شهر را آذین‌بندی و چراغانی کنید، نگویید دهه فاطمیه است، سروری که داریم برای ایجاد نظام اسلامی همان سرور فاطمی است و آن حضرت هم از این اتفاق خوشحال خواهند بود، آرزوی همه پیامبران و امامان ایجاد چنین حکومتی بود که همانند آن در کل تاریخ وجود نداشته است.

وی با بیان این که غربی‌ها سعی دارند کارایی این انقلاب را زیر سؤال ببرند، عنوان کرد: کارایی انقلاب اسلامی را معجزه می‌دانم چرا که پس از پیروزی انقلاب حوادثی در آن رخ داد و توطئه‌هایی کردند که هر کدام می‌توانست یک انقلاب را سرنگون کند، همین که هنوز نظام باقی مانده و مردم بعد از ۴۰ سال همچنان پای نظام هستند نشان از کارآمدی این نظام است، نسل‌های جدید بعضاً از نسل‌های قبل قوی‌تر عمل می‌کنند، فقط شهید حججی نیست، صدها و هزاران امثال حججی داریم.

امام جمعه اصفهان در پایان تأکید کرد: دشمنان با این همه حملات و تحریم‌ها می‌خواهند که همیشه گرانی باشد، دزدی در همه حکومت‌ها بوده، وقتی دشمنان می‌گویند کارآمدی ندارید یعنی کارآمدی هست، زیرا امام خمینی گفتند که هر جا دشمن بد شما را بگوید بدانید که درست عمل می‌کنید.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید