سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: مشکل ما نداشتن تقوای الهی است و کم‌آبی و قطع نزول رحمت الهی مشکلی است که همه را متأثر کرده و هر کسی دلیلی برای آن دارد اما خداوند داشتن تقوا را برای نزول رحمت‌الهی لازم می‌داند نماز استسقا نیز از گذشته بوده و مؤثر واقع شده است.

وی با بیان اینکه نباید از رحمت خداوند ناامید بود، افزود: سال گذشته نماز استسقا خوانده شد و نتیجه هم داشت امسال نیز باید این نماز با حضور مردم خوانده شود.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میر دامادی با بیان اینکه ماه ربیع ماه عظیمی است و حوادث بسیاری در این ماه اتفاق افتاده است، گفت: آغاز تاریخ هجری هجرت پیامبر از مکه به مدینه، آغاز امامت امام زمان(عج)، ولادت با سعادت رسول مکرم اسلام و امام صادق(ع) از جمله مناسبت‌های مهم ماه ربیع است.

میردامادی گفت: در ولادت ائمه نیز معجزه بوده است که یکی از آن‌ها ولادت حضرت عیسی(ع) از نوع حاملگی و زمان حاملگی حضرت مریم تا نحوه به دنیا آمدن حضرت عیسی و سخن گفتن حضرت عیسی در گهواره نیز یکی دیگر از معجزات بوده است.

وی ادامه داد: پیامبر یتیم به دنیا آمدند و فقط حلیمه را برای شیر‌دهی قبول کردند؛ در زمان سه سالگی داستان انبیای گذشته را تعریف می‌کرد، ولادت، زندگی و اعمال و رفتار پیامبر(ص) و امام صادق(ع) معجزه بود و امروز ندای حضرت محمد(ص) در تمام کشور‌های دنیا شنیده می‌شود و حدودا در تمام کشور‌ها مسجد داریم و روحانیون حتی با زبان انگلیسی در این مسجد‌ها خطبه می‌خوانند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اسلام حق زیادی بر گردن زنان دارد و آن‌ها را از بدبختی نجات داد، تأکید کرد: وجود انبیا و پیامبران از نعمت‌های خداوند است و اگر آن‌ها نباشند مردم در گمراهی خواهند بود و پیامبر(ص) تحولات فرهنگی و اخلاقی بزرگی را ایجاد کرد.

میردامادی تصریح کرد: کلید بهشت، موفقیت و رستگاری تقوا است و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به دلیل اینکه می‌دانستند چه بگویند توانستند در برابر دنیای استکبار ایستادگی کنند؛ امروز به روایت اهل تسنن ولادت پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت است.

وی افزود: منظور از هفته وحدت این نیست که اهل سنت شیعه شوند چون این کار به انجام بحث بر اساس کتاب‌هایی که ولایت امام علی(ع) را اثبات می‌کنند، نیاز دارد بلکه هدف از وحدت شیعه و سنی، متحد بودن در برابر آمریکا، اسرائیل و مستکبران دنیا است.

وی با اشاره به اینکه داعش آن‌قدر که سنی‌ها را کشت، شیعه را نکشته است، گفت: کفر جهانی در مقابل همه ما مسلمانان است و زمانی که متحد باشیم می‌توانیم بر کفر جهانی پیروز شویم، آمریکا به بهانه حمایت از سنی نه به سنی و نه به شیعه رحم نمی‌کند و شیعه انگلیسی مانند سنی آمریکایی است و همه باید تابع دین پیامبر باشیم.

امام‌ جمعه موقت اصفهان بیان داشت: ای کاش بعد از ۴۰ سال مردم می‌دانستند به چه کسی رأی دهند تا افرادی انتخاب نشوند که فقط سفر‌های خارجی بروند و به وزیرانی رأی دهند که در فکر خود باشند.

وی اضافه کرد: این کار‌ها خیانت به مردم و شهدا است و در روز قیامت مسؤولان در برابر شهدای مظلوم مسؤول هستند؛ مردم از بی‌اطلاعی مسؤولان ناراضی هستند و نظام و اسلام مشکل ندارد بلکه خلاف کردن مسؤولان آبروی نظام را می‌برد.

میردامادی با انتقاد از میزان بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها، اذعان کرد: مسؤولان باید با نگاه به سیره شهید مدرس برای مردم خدمت کنند و نمایندگان مجلس باید بدانند جامعه نیاز به قوانین زیادی در بسیار از امور است؛ دکتر بهشتی گرداننده جریان قانون اساسی بود و این قانون به گونه‌ای است که به شیاطین اجازه نفوذ نمی‌دهد و آن‌ها دنبال تغییر و اضافه کردن تبصره به قانون اساسی هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: باید از سردار سلیمانی و بقیه رزمندگان برای پیروزی بر داعش تشکر کرد اما باید دانست این پیروزی عنایت خداوند بود و تا زمانی که نیرو‌های امنیتی از جمله سپاه، ارتش و بسیج ایمان به خدا داشته باشند، خداوند به آن‌ها کمک خواهد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: مقام معظم رهبری از سپاه، ارتش و بسیج در خصوص کمک به زلزله‌زدگان از اولین ساعات این حادثه تشکر کردند و مردم نیز احساس همدردی کردند و به زلزله‌زدگان که الان هیچ چیزی ندارند، کمک کردند و در ادامه هم همینگونه خواهد بود.

امام‌جمعه موقت اصفهان در پایان گفت: خداوند یاور مردم است، می‌توان با همه دنیا صلح کرد اما اگر کسی بخواهد زورگویی کند با مشت به دهان او می‌زنیم؛ مردم باید روحیه انقلابی خود را حفظ کنند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید