سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: عذاب نرم یکی از انواع عذاب است که خداوند برای فراموشکاران در نظر گرفته و دلیل این عذاب، خود انسان ها هستند.
وی افزود: خداوند مهلت می‌دهد که گناهکاران به مسیر حق باز گردند اما اگر گناه ادامه یافت، خداوند راه دریافت حقیقت را بر وی می‌بندد و قلب فرد، مهر می‌شود.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با بیان این که خداوند همیشه هشدار داده که مراقب خدعه شیطان باشیم، تصریح کرد: خدعه شیطان یکباره نیست بلکه پله پله گناه ما را زیاد می‌کند و همین باعث عذاب نرم خداوند و قفل شدن قلب ما و از بین رفتن بصیرت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان راه رهایی از این عذاب را  توبه و تقوای الهی دانست و بیان داشت: بنا بر آیات قرآن، اگر تقوا پیشه کنیم خدا نوری در قلب انسان قرار می‌دهد که تمیز دهنده حق از باطل است؛ در همین مساله برجام، بصیرت رهبر انقلاب زمانی مشخص شد که از همان ابتدا، غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را گوشزد کردند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی سیاسیون پس از اقدامات و بدعهدی آمریکا، دلخوش به حمایت اروپا هستند اما این خیال باطل است و بی‌تقوایی باعث می‌شود برخی این حقایق را نبینند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به این که خدا فرموده که کفار با شما عداوت دارند و تفاوتی بین کفار نیست، تأکید کرد: آن دشمنی در دل بسیار بیشتر از آن چیزی است که بعضا به زبان می‌آورند؛ اما ما گاهی آنقدر اشتباه می‌کنیم که می‌گوییم امام حسین (ع) با عمربن سعد مذاکره کرد البته ایشان همیشه دشمنان خود را نصیحت می‌کرد نه اینکه مذاکره کند و امتیاز دهد.

وی تصریح کرد: همین بی‌تقوایی باعث بروز مشکلات اجتماعی شده که طلاق یکی از این موارد است؛ بی‌تقوایی باعث زدن حرف های ناروا و کتمان حقیقت می‌شود و می‌بینیم در فضای مجازی چگونه دروغ و تهمت به رئیس قوه قضائیه بستند و این‌ها نشان از بی‌تقوایی دارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ۲۲ مهر ماه روز استاندارد گفت: تولیدکنندگان، رقابت با خارجی‌ها و پیشتازی در کیفیت را سرلوحه قرار دهند، در زمان امام صادق (ع) مسلمانان پیشتاز علم و صنعت بودند اما در حال حاضر در کیفیت برخی محصولات پسرفت هم داشتیم.

وی ادامه داد: اگر در تولید خود و مشغله خود تقوا پیشه کنیم، پیشرفت هم وجود خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در گریزی به سالگرد شهادت شهید اشرفی اصفهانی به دست منافقین اظهار داشت: ایشان به رغم کهولت سن در مناطق جنگی حضور فعال داشت و امام در رابطه با این عالم ربانی فرمودند هر زمان که وی را می‌بینم یاد خدا میافتم.

وی ادامه داد: سالگرد شهادت امام سجاد (ع) به روایتی در پیش است، ایشان با وجود همه کرامات و علمی که داشته‌اند توسط شیعیان آن‌گونه که باید، معرفی نشده‌اند؛ در خفقان کامل زندگی کردند و کلام خود را با دعا برای مسلمانان یادگار گذاشتند.

طباطبایی‌نژاد به مناسبت روز تربیت‌بدنی نیز تصریح کرد: ورزش همگانی باید تبلیغ شود و نباید ورزش به یک جمع خاص منحصر شود و باید فرهنگ ورزشی ترویج شود چون مزایای فراوانی برای کشور دارد؛ امام خمینی حتی در زندان انفرادی نیز سه نیم ساعت پیاده‌روی می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جای اندوه بسیار وجود دارد که سازمان مللی که برای رفع ظلم تأسیس شده، تازه چند روز گذشته پس از این همه جنایت، اعلام کرده کشتار میانمار عمدی است.

امام جمعه اصفهان در رابطه با اقدامات اخیر آمریکا نیز بیان داشت: خیال باطل نداشته باشیم که اروپایی‌ها آمریکا را رها کنند و از ما حمایت کنند؛ رفتارهای ترامپ نیز با برنامه همه جبهه کفر است و نباید فرقی بین آن‌ها بگذاریم و به نظر می‌رسد این فشارها برای امتیاز گرفتن بیشتر در حال حاضر است.

وی اضافه کرد: قرآن هزار و ۴۰۰ سال قبل گفته که هرگز یهود و نصارا از شما راضی نمی‌شوند مگر اینکه از فکر آن‌ها تبعیت کنید؛ به همه مسؤولان هشدار می‌دهیم که اروپا و آمریکا فرقی ندارند و دلشان با یکدیگر است و از راه خود کوتاه نمی‌آیند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان گفت: همه نیروهای مسلح از سپاه حمایت کردند البته همه نیروهای مسلح نور چشم ما هستند و بر سر این موضوعات مذاکره نمی‌کنیم؛ این تهدیدها هم برای ما درس است و خطری ایجاد نمی‌کند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید